07'ornas tråd del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 07'ornas tråd del 13

Kul att hon verkar ta sig an nya svårigheter så lätt.

*kl*

Hittade en bild på Divan när hon var 3 år i datorn här på jobbet. Det här är precis innan jag köper henne. Vilket litet fetto hon var. Undrar vad hon fick för mat där för nu kan hon inte ens bli sådär tjock på fri tillgång :(

divan1_zps565aeac3.png

Jätteroligt att läsa om din Beckahäst! Jag har ju haft en QE tidigare, men hon togs bort precis innan jag skaffade min Barbieponny. Hon var dock inte riktigt lika modig eller lika rörlig som din-men det berodde nog mest på pilotfel:p.

Shit vilken snygg häst!!!! Ser helt fantastisk ut!!!

Hm, ja, min häst har lätt för nya svåra roliga grejer, när det ska göras svårare tråkiga grejer (typ öva galoppfattningar) då är det inte riktigt lika positivt från hästens sida :angel: Men jag tycker med det är tråkigt att öva galoppfattningar så vi passar väl bra ihop då :D

Jätteroligt att läsa om din Beckahäst! Jag har ju haft en QE tidigare, men hon togs bort precis innan jag skaffade min Barbieponny. Hon var dock inte riktigt lika modig eller lika rörlig som din-men det berodde nog mest på pilotfel:p.

Äh, du är juh grym! :D

Jag är som en säck potatis på hästen och är sjukt ringrostig och feg men när min häst vågar så vågar jag med! Sen blir det alltid lite speciellt med de hästar som man "startat själv", det blir en särskild connection tycker jag. Kan du känna likadant med dina? Du har väl ridit in dina ponys?

Så snygg hon både var och är!

kl

Har kommit hem från hoppträning med lilla GP, det var varmt tyckte hon, närmare 20 grader och svettig redan inne i transporten :p
Så det blir nog att plocka fram klippmaskinen och dra en repa över hela hästen, hon mår inte bra när det är för varmt stackaren.

Annars gick hoppningen bra, märks att hon blivit starkare för övningen i kort galopp var en baggis nu, det har vi haft problem med tidigare.

Nä, det var min förra häst. Han heter Diablo. :-) Men Quinny var ingen QE häst heller.. :D

kl

Hoppar in i tråden här. Min fina 07:a (e. Sandakan) har debuterat i MsvB:2 på drygt 63% (2 ggr). Missarna vi fick beror helt på mig, jag är också ny i msv och red helt enkelt inte bra på vissa ställen..

Grattis, vilka fina resultat! Finns det bilder eller en något närmare presentation också? :)

Jag är hemma efter dag ett av tre på dressyrtävlingen och älskar min häst lite extra mycket idag.

Orsak #1: Hoppträning igår, inomhus med fokus på bana där kontrollen var viktig och snäva svängar samt avstånd skulle stämma. Hästen var mjuk och fin på framridningen och hoppade som en klocka. Avslutade med en bana på 120-130 med omhoppningssväng upp till räcke och lite linjer och relaterade avstånd och varenda språng var perfekt, han hoppade genom kroppen och var försiktig (vilket är sensation när det kommer till honom!).

Orsak #2: Dressyrtävling utomhus (!) idag. Hans andra LA och femte dressyrstart i livet. Mjuk och fin på framridningen (tror jag det med en sådan exceptionellt bra förberedelse som hoppning :angel: ) och även om han slängde sig så fort han såg blomkrukorna runt banan så kunde jag rida loss det. Inga missar (utom att han gick ur form i galoppfattningen från skritt, den är hans akilleshäl så där är jag mest nöjd om han fattar rätt direkt och inte en fin förvänd) men dock aningen öppen i formen och inte tillräckligt med påskjut bakifrån (vilket ju kommer med styrkan så småningom). Vi fick 66,3% och hamnar precis utanför placering (något jag väntat mig eftersom det är ett meeting med klasser upp till Grand Prix och ryttare som herr Brink där, då har man inte mycket att komma med om man inte passerar 70% med råge i varje klass :angel: ). Domaren berömde hästen med kommentaren "snygg häst", skrev att vi måste stärka hans kropp så han orkar bära sig bättre och kan visa mer elasticitet (precis det jag väntat mig) och skrev att jag sitter fint och är på helt rätt väg med honom :D

Imorgon ska jag rida LA:3 för första gången och sedan ska vi upprepa det på lördag. Sedan har han förtjänat en dag ledig och lite lull i skogen i början av nästa vecka, det är en hård vecka för honom och gör han missar kommande dagar så är det säkert på grund av trötthet i kroppen. Men å andra sidan så behöver han sig en riktig genomkörande på tävling så att jag verkligen kan komma till ridning och få igenom mina principer, och då måste vi till läget där han slappnar av och jobbar genom kroppen (vilket i nuläget även är läget där han hinner bli lite trött). Dagarna är över där han kan leka ånglok och köra sitt race, för hur var det nu Kyra sa? "Grand Prix rider man inte på kompromiss, det rider man på kontroll" :p

Grattis! Det var ju ett jättefint resultat. Vi får hålla tummarna resten av dagarna också.

Kl
Här lallar vi mest omkring. Tog mig en härlig tur i skogen mellan regnskurarna. Jag är jätteglad för han höll sig på mattan hela turen.

Nämen, grattis förstår att du är nöjd med pålle!

LECH, vad roligt, verkar vara en fin häst du har, säger som Undret, finns det några bilder ;) ?

Grattis! Vad roligt att ni fick så bra poäng.

Lycka till imorgon och på lördag!

Tack!!

Närmare presentation kan ni få, men ridbilder har nog inga.

Köpte "Kakan" som fölunge, har visat honom på rådgivande som ett och tvååring, han gick treårstestet och fick diplom som lovande dressyrhäst, kvaliten gick så där, sedan har jag tävlat och tränat hela tiden.

Han har otroligt lätt för sig, och är väldigt samarbetsvillig! Hans svaga punkt är att han är väldigt feg, han hör och ser allt och hans motto är "hellre fly än illa fäkta", men han har blivit bättre!

Det hade varit väldigt kul att kvala till Falsterbo, men nu har vi bara två chanser till på oss. Vet inte om jag skulle åka om jag nu lyckades att kvala men det hade ju varit kul att klara kvalgränsen iallafall. Hur som helst så vet jag att jag har en väldigt fin häst som jag har himla kul med. =)

Vad roligt! Lycka till i helgen!

LECH: Låter som en jättefin häst!

Vi hade terrängträning på "hemmaplan" idag för Magnus Gällerdal. Först träning, och sedan clinic

Rätt så basic träning med fokus på att hitta ryttarens position, hästens riktning och galopp och stämma av hästen på rätt ställen, samt att hästarna skulle vara helt avslappnade på diken. Vår grupp höll på länge med att skritta på lång tygel över den minsta graven fram och tillbaka. Chatsi har ju hoppat den förut utom några som helst problem, men i skritt hinner man ju stanna och kolla! :eek:
Hon är ju cool som vanligt, så efter två gånger var det ingen tvekan längre.

På slutet fick vi hoppa lite svårare, en linje på böjt spår med kulvert, smalhinder och sen en sned kombination.

Hon kändes jättefin, och jag red i kortare läder och lyckades undvika att falla framåt för mycket.
Igår var vi på hoppträning, vilket också gick bra, fick till några riktigt bra rundor på slutet.

Fortsättning!

Någon har ställt ett hus bakom graven

Gillar frisyren här:

Eftersom jag är väldigt bortskämd hade jag både filmare och fotograf med mig, jobbar med filmen nu.

Jag är nöjd med att skänkeln verkar ligga på plats på nästan alla bilder, och redan i språnget har jag föredömligt spanat in nästa hinder.

Äh, du är juh grym! :D

Jag är som en säck potatis på hästen och är sjukt ringrostig och feg men när min häst vågar så vågar jag med! Sen blir det alltid lite speciellt med de hästar som man "startat själv", det blir en särskild connection tycker jag. Kan du känna likadant med dina? Du har väl ridit in dina ponys?

Ah tack:D! Känner mig inte särskilt grym måste jag säga:p. Har ridit in båda ponnierna själv, eller ja, Barbie var sutten på när jag fick henne. Tycker absolut att det blir speciellt när man gjort allt från början själv. Hade inte den känslan varit så viktig för mig hade jag aldrig ridit unghäst:D. I synnerhet i vinter när Juno inte var särskilt snäll satt jag och svor (högt) i skogen att jag skulle ha honom till han är 30 år bara för att jag ska slippa rida unghäst igen:D.

Detta var min QE-häst. På filmen rider jag henne för första gången efter att hon gått med föl och vilat i ett år. Det var hennes sista chans att komma igång för att se om hon höll. Tyvärr gjorde hon ju inte det:(.

Min älskade Tetris:love:
421349_2886258527464_263246902_n.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
405
Senast: Lavinia
·
Hundträning Ser att det inte finns någon sån här tråd (finns säkert längre bak i flödet men men). Vad tränar ni för funktionell träning och vad för...
Svar
9
· Visningar
893
Senast: Trott
·
Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla...
2
Svar
29
· Visningar
1 161
Senast: MiniLi
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 337

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka