07'ornas tråd del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 07'ornas tråd del 13

Jag var där på "läger" fast jag åkte hem efter ett pass för jag väntar på föl. Men jag hann tjöta en del ändå :D Träffa en så himla trevlig rar tjej med en 5-åring e Hip Hop, glömde fråga vad hon hette, hoppas jag träffar henne igen! Hästen var med supertrevlig med fin inställning så jag känner mig än mer övertygad om mitt val av hingst (Hip Hop) till mitt ena sto!

Ska göra några fler "organiserade" träningar sen kommer vi att åka tillbaka till Hajjerna och träna själva. För min häst handlar det väldigt mycket just nu om att uppföra sig i sällskap och att koncentrerar sig på ryttaren även om kompisarna är på väg åt andra hållet :meh: Imorgon är det terräng på Falkenbergs bana som gäller!

Nej det är ingen QE, men dom verkar ha endel skalle gemensamt ;)

Du behöver ju inte lämna bort hästen helt. Ingen tränare hoppar ju ändå varje dag, har du någon i närheten kan du ju anlita för enskilda pass. Mkt billigare och lika bra enligt mig om det nu är nåt specifikt man behöver hjälp med som tex hoppningen.
Och med senaste tiden i bakhuvudet så undrar jag om det är så jäkla bra att lämna bort skötseln helt och hållet, jag fick ju ta hem en krubbitare...:grin:

Bra idé! Hade hästen hos min hovslagare (som är hoppryttare) när jag opererade mitt knä. Skulle ju kunna köra hästen till henne några gånger. Hon är ju så himla busy jämt bara :D Men jag måste träna mig själv också!! Nu har jag ingen superrutinerad läromästare att tillgå men jag har en annan projekthäst som är äldre som jag kan hoppa med, inga jättehinder, men det går i alla fall att reglera i anridning och inte bara mata på framåt och hoppas på det bästa :crazy:

Nu blev jag lite inspirerad, ska ut och sadla direkt :D

Och tack allesammans, jag är ju partisk och tycker inte att han är så pjåkig. Särskilt inte om man betänker att vi har betäckt ett sto en gång och fick precis det vi ville ha. Lika bra att lägga karriären som uppfödare på hyllan när man är på topp :angel:

Var det du som hade QE-häst då? Har bestämt för mig att det var någon i den här tråden (Hunter är helt väck i bollen pga fölvaka och sömnbrist :crazy:)

Nästan rätt, han är en Qalle-häst. Och det finns många drag av QE i honom om man säger så :D

Ja herregud vad stor han är!!! Men galoppen artar sig du!:D

kl

Var är Charlotte då? Undrar hur det gått med sadeltvånget...

kl

Hahahaha vad bra det gick med min hoppning idag när jag skulle öva anridningar med Lottahästen. Blev total pannkaka en gång och det var ohyggligt nära att jag fick bita i gruset :rofl: :rofl:

Fick till en bra runda efteråt i alla fall :p Rätt skönt att sitta på en äldre häst emellanåt.

Ja alltså man känner ju att det kommer att ta sin lilla tid minst sagt men ibland gnistrar han till som attan och då blir man alldeles lycklig i hjärtat:D
Han hade dock starka åsikter igår när jag red. Tror träningsvärken är ett faktumO_o

kl

Var är Charlotte då? Undrar hur det gått med sadeltvånget...

Här är jag! :-) Elle har varit hemma på 2 veckors helvila. Hon har bara myst i hagen med kompisen. De har myst nakna och putsat varandra och bara varit häst. Har inte motionerat henne alls och hon har hållit sig lugn trots 2 nya föl på gården och skrikande ston. Skönt att se henne lugn och harmonisk. I går blev de en ordentlig shampoonering och i dag körde jag tillbaka henne till beridaren. Nu blir de tömkörning några dagar för att kolla hur hon verkar. Hoppas på att hon är mer tillfreds i munnen nu efter raspning och frånvaro från bett, och att de inte blir några vilda protester över sadeln.
Var och kollade på hennes lillebror e.Don Romantic som gick 3 års i fredags. Mega stor hingst som bara är riden i 2 månader. Snäll som ett lamm va han, och trava en långsida på 5 travsteg. Fick diplom som dressyrhäst och hoppa som en kratta. Tog de i studs, rev och såg ut som Janne Långben. Kul att följa alla hennes syskon eftersom hennes mamma står i stallet.
Uppdaterat senare i veckan när vi lagt på sadel igen.

Åh än slank han dit...åh än slank han hit...!:D Tycker du gör ett jättebra jobb, känner igen det där precis att så fort man får in dom i ramen två steg så nog 17 åker rumpan ut, bogen hit o dit o så skumpar man iväg igen. Det blir bra när du fått alla delar på plats. Sadeln ser iaf bekväm ut!;)

Charlotte: Ok då har vi koll på er igen!:D

KL!

Måste bara få skryta över min fina häst! :love:
Han gick sin andra Avd A i söndags, & gick in & VANN första klassen! (1,00m). I 1,10´n var han felfri i grunden! Sen var han sist ut i omhoppningen, alla andra hade rivit. Piloten blev dock lite väl taggad så han fick med sig 2 bommar. Första var nog slarv (trött) från Diablo, andra rivningen var pilotens fel.

Fina fina häst! :love:

308595_10151414092631778_176132681_n.jpg

kl

Alltså alla andra ni får ursäkta, ni har också fina hästar, men:

:bow: :bow:MIN HÄST :bow: :bow:

Antingen har hon en otrolig inställning eller så är hon dum i huvet, har aldrig setat på en häst som när den ställs in för sina första proper sized dike, nedhopp och djuplandning bara "jajamänsan det här hoppar vi direkt i galopp - jag taxerar in så du behöver bara hänga med" :love: :love: :love:

Har fått så mycket beröm för min häst - I <3 my pony :D

Jag följer tråden i tysthet! :D Jobbar mycket så inte haft tid över att skriva massa..

sassiball
, tack!! Tror han förstod att han hade varit duktig, han kändes mallig när han stod där med rosetten & blev fotad! :p

Ha ha ha vad härligt Hunter!! Det är så himla roligt att dels ha en sån häst o dels att omgivningen ser vad fin den är o kommenterar det!:)

Jaaaaaa :love: när den hästen kommer farande över fältet med den där STOOOORA galoppen och gesten i galoppsprången så ser hon helt fantastiskt ut, svårt att inte lägga märka till henne - trots att hon är en "vanlig brun häst".

Det behövdes inte många språng innan självförtroendet var väldigt gott och hon pep iväg ordentligt när det var dags att hoppa "bana". Blev lite väl yviga svängar för att få ordning på styrningen, det går rätt bra undan och jag är ju inte känd för att bromsa i onödan. Tränaren "du tar inte bort den fina galoppen framåt" Eh, nä :angel:

Blev lite extra tydligt vilken fin inställning hon har eftersom det var hästar som strula på träningen igår och inte gick att få över hinder. Hästar som varit på terrängbana många gånger.
Sen är det ovant att sitta på en häst som folk berömmer för dess gångarter, har inte hänt mig de senaste 10 åren :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
405
Senast: Lavinia
·
Hundträning Ser att det inte finns någon sån här tråd (finns säkert längre bak i flödet men men). Vad tränar ni för funktionell träning och vad för...
Svar
9
· Visningar
893
Senast: Trott
·
Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla...
2
Svar
29
· Visningar
1 161
Senast: MiniLi
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 337

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka