Sv: 07rnas tråd nummer 6.
Idag har varit många "första" för mig och Syria.
Var ut idag, precis som vanligt på en utav stigarna vi varit ute på både uppsuttet och som handhäst.
Sitter upp skrittar efter draghjälpen ett tag, sen tog det STOP!
Hon ville inte gör i småleran mer, tvärstop, fungerar inte att skänka, smacka, piska till henne ett par ggr inte ens en öron reaktion!
Hoppade av och fick henn knappt att gå då ens, "drog" i tyglarna och manad på med pisken på rumpen, efter över en halv minut släppte det (är ju rätt så lång tid när man står på marken och inte gör nått annat än driver).
Gick förbi det värsta, hoppade upp igen o sen var det inga problem...jätte konstigt, men klart har gått relativt bra hittills så nått måst väl hända.
Efter ett tag så kommer man in i skogen, då tog draghjälpen en annan väg än normalt, Syria ville gå på den vanliga. Men när hon upptäckte hon var själv så blev det lite läskigt, men lyssnade på skänklarna och gick framåt med hjälp oxå utav min uppmuntran (vill jag tro) och lite längre fram så kom draghjälpen tillbaka! vilken lättnad tyckte Syria, som på den korta korta stunden han nervös bajsa två ggr.
Sen flöt det på som vanligt genom skogen, när vi kom till galoppsträckan så tänkt jag att vi bara skulle trava då det var gräsväg och har regnat mkt. Men inte då, Syria ville galoppera!
Bad henne sakta av efter ett par steg men Icke! Då fick jag känna på bocksprång, har ju bara vrit snälla sånna hittills men inte nu, höll nästan på att flyga av! Men klarade mig.
Tur att draghjälpen bromsade lite så att avståndet inte blev så stort annars vet jag inte hur det skulle sluta.
Och sist och värst för mig, var att när jag sadlade av hade hon fått "rugg" är en bomlössadel och hon eller nån annan har inte fått det med den tidigare, hm...får se hur det ser ut nästa gång, kanske därför hon var lite tjurig i början?
Hänt mkt idag känns det som. Men det är ju ändå bara gång 13 som jag "rider" på henne... oturliga gång 13 kan vi ju hoppas