Sv: 07rnas tråd nummer 6.
det är riktigt nära nu, vi visar samma helg men olika platser
Vi kör på för fullt visning vid hand så gott som varje dag (jag måste få upp tempot och känna av när vi ligger rätt, samtidigt som han måste få in flytet på en relativt kort sträcka)
löshoppade igår och kommer löshoppa nästa onsdag också, då han var fruktansvärt laddad igår och antalet gånger han klämde in det där galoppsprånget mellan hindrena var lätträknade (han är vig som en katt och kommer på något underligt sätt alltid över utan att riva) bara han uppför sig kan det bli ok poäng i hoppningen.
Idag var vi och tränade för tränaren och herre min skapare ´jag började bli nervös när där var två till i ridhuset (hans mamma var vä'ldigt svår att rida med andra hästar) men när det kom sex till trodde jag att jag skulle tuppa av. men med lite pepp från tränaren hoppade jag upp utan att longera (fanns ingen plats för det) och som hon sa han är gudasnäll det går bra ändå, om det gick bra? han sket fullkomligt i de andra hästarna en brötande grävmaskin som grävde utanför nemas problemas. Han uppförde sig som om han inte gjort annat
och själva ridningen var klar förbättrning mot förra gången nu ska vi hinna med två omgångar för tränaren till innan vilan.
Mitt i passet hör jag någon tjoa till då visar det sig senare att den ena hästen körde en repa för att få av sin ryttare och en till hoppade på detta upptåg, njag hann aldrig märka någonting och min lillevän galopperade snällt utan att reflektera över det.
Var flera personer som kommenterade honom och sånt blir jag som ryttare,ägare och uppfödare så glad för, då de flesta dessutom vet hela mammans historia och allt slit och arbete vi la ner på henne.