Sv: 07rnas tråd Del 8
Kul att det är fler som varit ut i dimman och dugg regnet idag.
Tänkte dela med mig lite...
Har ridit in hästar förut, såväl fullblodiga som kallblodiga.
Började inridningen (efter utbilning på töm) i sommras på min -07 Syria.
Det gick super fint, insittningen var inga problem alls! När vi började ta oss ut på tur så hade vi "draghäst" fram för men hon gick gärna först, men när det blev läskigt så hade hon och jag stödet utav sällskapshästen.
Hon bjöd fint och vi provade galopp redan gång 3-4. EN klocka och hon fick viloperioder mellan första gången och kanske 5te då vi hade "hunnit" med så mkt.
Sen kom det lite protester vid gång 13-17, hon stod på bakbenen,vi gick över två gånger, åkte av en gång när hon reste sig, hon bockade lite (men inte alls så farliga).
FIck världens kosntigaste känsla, jag blev osäker! En skum känsla att hanter om man inte varit med om det tidigare.
Så gång 18 kom vi till, då hade vi hunnit med galopp i båda "varven" klättrar, stryra sakta av, öka farten och det gick fint.
Men det är inte lätt att fortsätta när man blir lite osäker. Så det har stått still sedan november.
Har varit mitt dåliga samvete.
Men senaste två veckorna (nu när barmarken kommit fram här i uppland, lite grann iaf) så har jag longerat och tömkört lite grann, och idag så satt jag upp igen! En liten klump i halsen, men det lättade när vi väl passserat de läskiga vattenpölarna. Skönt, hon bjöd på fint i både skritt och trav!
Så ni ska hon få vila ett tag, så även jag, sen kör vi på igen! Ska bli så kul!