Sv: 07rnas tråd Del 8
*kl*
Cero trivs utmärkt på nya stället, var lite bråk igårkväll men idag var det helt lugnt, sprang runt och lekte och ville INTE komma in, han som alltid kommer i galopp när man ropar
Efter att han sprungit runt ett tag kunde jag muta honom med lite godis och ta med honom in, skrikandes efter kompisarna
Han är lite fundersam över stocken som finns att binda upp hästarna i, istället för att stå uppbunden i stallgången, går runt och gnäggar efter kompisarna, står och försöker putta iväg stocken haha
Tyvärr hade han fått en hel del sår, och på flera ställen var pälsen borta, men det blödde inget, men han reagerade när jag petade på det. Ett 5x5cm på ryggen, och lite på bakbenen, plus en 10cm lång reva i virveln bak på ena sidan som blödde lite. Så har pysslat om såren, och så får vi hoppas att det läker rätt fort så man kan lägga sadel på ryggen igen. Blev att jobba lite i rundcorallen med honom, han var så himla hispig och okoncentrerad av att lämna flocken, inte alls uppmärksam på mig. Men efter 10min jobb lös gick han lugnt på spåret i skritt och trav med sänkt huvud, tuggade och var avslappnad