07:ornas tråd del 10!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Tjoho! Var inne på kliniken i dag och fick ok att börja sätta i gång Elle. Trodde hon skulle vara ett monster men skötte sig exemplariskt. Sprang på transporten och travade och galopperade lugnt vid hält kontroll. Hon har stått i sjukhage i 3 månader nu och bara gått 5 meter från stall till hage. Bara den biten har varit jobbig visa dagar så jag blev glatt överraskad över uppförandet. Fick beröm av veterinären som tyckte hon rörde sig väldigt bra och va snygg. :-) Är glad att hon inte ser ut att ha tappat allt för mkt muskler. Kollade även knölen på huvudet med ultraljud. Inget främmande föremål syntes. Prover är tagna och skickade på analys. Provsvar om ca 1 vecka.

Kommer nu att skicka iväg henne för igångsättning. Klarar de inte själv nu med sadeltvånget, då hon inte haft sadel på sig på så lång tid.
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Åh vad roligt! Grattis! Nu får vi hoppas att inget mer kommer i eran väg!
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Åh, vad härligt! SÅ skönt när ens tråkiga konvalescenstid åtminstone ger resultat. :laugh:
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Min kille (som jag inte skrivit så mycket om) har varit en sväng hos fodervärd men kom hem lite tidigare än planerat nu i lördags. Vi har iallafall hunnit med att checka av ridningen lite igår och jag kände att jag inte ridit på ett tag. Men hästen var iallafall lugn och snäll. Han började rycka ganska mycket med huvudet efter en stund men jag tror det var för att han tyckte det blev jobbigt. Han hade nog gått bättre om jag orkat driva bättre.

Idag tömkörde jag, det gick väl sådär i början med efter lite mixtrande med tömsättningen så gick det bättre :) Det får nog bli ganska mycket tömkörning framöver.
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

KL

Här är några bilder från i söndags när vi strosade runt i paddocken.
Anledningen till linan är för att jag ville överleva passet, så syrran fick agera första longerare.
Men hon skötte sig hur bra som helst! :)

ang8.jpg

ang6.jpg

ang9.jpg

ang16.jpg

ang3.jpg

ang11-1.jpg

ang10.jpg
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Yey! Ett stort äntligen! Måtte ni verkligen komma igång nu så att du själv kan rida också!!
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Jag är så TRÖTT på all snö och is och skit, och det var Nelly också - så idag åkte vi till ridhuset! 3:e gången vi rider i ridhus sen vi kom till Sverige, och 4:e gången någonsin. Hon var jättesnäll, om än helt okontrollerbar.
Jag ville jogga lite,
Hon ville:
pretty1_185912209.jpg


Hon måste ha världens längsta kliv, haha! :crazy:
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Ja verkligen. Hoppas på att inte behöva ha i väg henne så länge, en månad eller två. Så börjar jag rida lite på henne där, när det finns hjälp från marken.
Är superglad att det kommit snö, nu vågar jag snart släppa ut henne i en vanlig hage. Tror de kommer vara en mkt glad häst.
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Fantastiskt fin häst!
Nästan så jag också vill ha en stor häst av halvblodstyp (om ni förstår hur jag menar; vet att det finns många olika raser men typen påminner).

Älskar å andra sidan mina ponnyer och enstaka hästar (har nog tre som är över ponnymåttet).
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Tack! Det är ett par MH, kommer inte ihåg vad de heter men det är de som är i krokodil imitation. :)
De är jättesköna, framför allt nu när de är ingångna!
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Tack! Hon är supertrevlig att rida trots att hon har 25% travare i sig. Fast det är ingen som kan se det då hon knappt har ärvt något därifrån förutom sin "springar skalle". Men ridmässigt går det inte att se det överhuvudtaget. :)
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Håller med de andra om att du har en jättefin häst! Och jag måste även berömma fotografen! Super kvalité på bilderna! :laugh:

Jag vill också ha ett par bruna stövlar. MHs stövlar är ju så sköna. Jättefina!

kl

Idag var jag uppe med tuppen och var ute i stallet och tömkörde en stund. I vänster varv går han super men i höger måste jag få igång det där högra bakbenet. Men han släppte till fint i slutet och då kom även det där högra bakbenet med.;)
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Tack! Ja de är verkligen jättesköna! Har gått från stenhårda Cavallostövlar till att bara använda dessa, tycker att MH verkligen har kommit upp sig när det gäller stövlar! Funderar på ett par MH Victoria nästa gång.

De är helt klart värda pengarna! :bow:
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Var ute i snön idag med Ares, han är inte riden så mycke o heller inte i skogen, men skötte sig exemplariskt, jag hade tänkt sätta igång honom med 2 pass i skogen o ett på banan/ vecka, nu i början så han musklar sig. Han är ganska stor o behöver växa mer så jag får ta det lugnt nu i början, men ni verkar ha kommit så långt ;) idag övade vi på bl.a. Halt, det tog en stund innan han stannade, men så var det väl så kul att få komma ut i skogen med så han glömde väl bort den som åkte med på ryggen ;)

Annars är han väldigt snäll, men yvig som en hundvalp (fast på 170cm), har bara bott hos mig sen 22dec, så vi är inne på lära känna varandra än så länge därav att jag rider så kravlöst än så länge ;)...

jätte fina hästar ni har, ska med lägga upp en bild, är det nån som vet om man kan lägga upp bilder direkt från sin iphone?
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

hur lägger man ut bilder här? när jag trycker på infoga bild kommer en ruta upp som det står " skriv in URL.... och någon hemside adress??? jag måste väl vara trög?? men
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Behöver inte vara dåligt att ha travade i sig. Min är efter lambourgini 1028. Men undan ett vbl sto. Så 50% travare. Mitt livs bästa köp. Underbarare häst finns inte! Hoppar helt super, stor fin galopp.

Han hoppa för första gången efter vintervilan förra veckan. Så himla glad! :love:
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Å, vilken vacker häst. Helt i min smak eftersom jag älskar fuxar.
Här händer inte mycket. Nova vilar fortfarande eftersom det är fruset och stenhårt överallt. Blir längre vila än jag tänkt.

Tyvärr fick Novas fina mamma somna in idag. Jobbigt när det händer men vet att hon fick ha det bra in i det sista. Vila i frid kära Frida Mi.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Vi var ner i fredags till ridhuset och löshoppade små kryss, hästen river först ett hinder, sen hoppar hon nästa och när hon landar är...
Svar
16
· Visningar
948
Senast: Fibusen
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 639
Senast: MiniLi
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har blivit ombedd att omstrukturera min dagbok. Jag hoppas att det blir mer överskådligt. To 6 juni – Magkrasch och stugsittande...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 777
Kropp & Själ Det finns säkert 100 sådana här trådar redan. Men jag behöver lite stöttning. Jag ska opereras den 30e, alltså nästa torsdag. Och jag är...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 939
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIX
  • Vikt och hälsotråd 2024
  • 12 kvm utbyggnad?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • OS Hoppning 2024
  • Dressyrsnack 17
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp