Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad kul @sommarminne att det blev skillnad Nu har ju jag ser jag, inte svarat på din följdfråga alls efter jag skrev min kommentar, men jag håller kortfattat med de övriga och utifrån det inlägg jag skrev så är det som sagt verkligen a och o att ha en grundplan och ett tänk inför varje pass, annars blir det bara mellanmjölk eller kolasås effektivitets, inspirations, och motivationsmässigt både för ryttare och häst. Jag har tränat massor på just att kunna rida motiverat och planerat vare sig det gäller en liten detalj eller ett riktigt "back to basics pass" eller ett riktigt pepp-nu-höjer-vi-ribban-pass" osv - om man kan fokusera och landa i det tänket och lär sig mentalt att lägga upp det osv, så blir det mer eller mindre alltid väldigt givande att träna till vardags. Sen är det ju som jag skrev tidigare också, verkligen a och o att ha en tränare som ger läxor och som man trivs med så att man verkligen får hjälp med hur man ska lägga upp det och tänka osv när man sitter där på egen hand mellan träningarna osv
Du får lycka till på tävlingarna nu också, och behåll fokuset nu på hemmaplan Men ffa ha en skön Mallorca-resa
Benet såg okej ut, lite galligt men inte hårda gallor. Lindade idag igen och ska imorgon fråga veterinären på kliniken vad jag ska göra framöver. Det har blivit finare under lindan, men jag vill helst ha henne utan linda när såret fått bättre skorpa. Är så varmt och flugväder nu.
Flyttade två av fyra hästar till en annan del av hagen idag. Den behöver betas ner av halvbloden innan cobbarna får gå dit. Allt gick väldigt lugnt och det märks verkligen att flocken lugnat ner sig, tycker iaf jag. Hoppas så otroligt mkt att övriga tycker det också, och godkänner en ponny till mig
Jag red idag en halvtimme. Kändes väldigt bra i skritt och trav, galopperade ingenting. Jag har ju oroat mig för att ridbaneunderlaget inte passar oss, men nu har jag hittat en lösning - vinterhagen har en del som är slät och plan, och där red jag idag. Hästarna går ju inte där förrän i höst utom kortare perioder, vilket innebär att jag kommer att ha underlag att rida på när det är torrt och varmt. När det sedan blir blött kan jag rida på ridbanan, för då är det helt okej och inte lika stenhårt. Jag ska fixa lite koner och ställa ut så att man kan stega upp en liten bara där
Min häst kändes fantastiskt fin idag, trots att jag rider henne som jag gör. Om nu bara benet håller framöver så tror jag faktiskt att den här konvalescentperioden gjort henne gott. Hon är väldigt arbetsvillig och pigg på ett bra sätt (iaf när man håller sig till dressyren).