07-ornas 17'e tråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
10300661_10152186601634426_5308683262323733763_n1_zps2daddb46.jpg

Sorry för OT men kan inte låta bli. Den här lille killen kom i natt så det blev inte så mycket sömn. Tur att jag har det att skylla på eftersom det inte gick så lysande på tävlingen idag. Jag tyckte det kändes ganska bra men det tyckte visst inte domaren haha. Sen red jag fel väg i LA:3. Har jag aldrig gjort förut men någon gång händer det tydligen :D

Han är ju bedårande!:love: Förstår att du inte kunde vara helt fokuserad när det kommit en sån liten skatt! Tror nästan att jag måste skaffa mig en sån om något år. Barnet måste väl ha en ponny:angel:

@stjarnfrugt fast jag tror du lurar dig själv i tänket att allt kommer bli bättre och lättare bara du har en ny häst. Det känns helt orelistiskt frågar du mig, att det skulle bli så bara för att du skaffar en ny häst, medans du fortfarande inte löst grundproblemen eller din situation öht med alla olika aspekter du uttrycker här som gör dig olycklig/missnöjd.
Tänk hur det blir om häst nr 2 strular ang. stallplats, hur det funkar att få ihop det med din nuvarande skadade och den, du mitt i alla separerar, ska hitta nytt jobb/flytta osv. Tror du verkligen du mitt i såna ev. scenarion kommer uppleva glädje över din nya häst? Det tror faktiskt inte jag.

@sassiball vilken Gullunge! <3 Vad är det för stam på den? :)

Senast ändrad:
@mackan Om jag hittar ett nytt hem till min stora häst så har jag inga problem att orka med en ny häst. Jag har ju häst i vilket fall. Resten håller jag med dig om. Hela mitt liv är kaos och helst skulle jag slippa existera, men nu gör jag det och jag försöker hela tiden se till att det är uthärdligt. Bra är för höga krav just nu. Faktiskt.
Men eftersom hästeriet är det enda jag kunnat finna glädje i att tänka på och planera kring och utöva (när det gått bra med min häst eller andras) så är det inte helt onaturligt att man ser det som något jag måste ha i mitt liv för att må bra. Då kan jag inte bara lägga allt det på is för att enbart få ägna mig åt allt som är jobbigt och trista måsten.

Senast ändrad:
@stjarnfrugt nej det förstår jag ypperligt väl, det jag försökt skriva är att jag inte förstår varför du vill blanda in ytterligare ett krångelkort i ekvationen innan du löst grundproblemet. Jag menade alltså att ha 2 hästar när en av dem är din häst nr 1 just nu. Det jag trodde jag skrev var att lös problemet att bli av med häst 1 först, INNAN du köper en ny. Leta när du löst problemet, det var det jag menade med att landa i det hela.

Men men, jag borde inte svara känner jag på dina inlägg, för jag blir för engagerad och frustrerad över att du hela tiden mår så jäkla dåligt hela tiden, så jag kan inte hålla mig från att försöka erbjuda synpunkter som jag starkt själv känner är skäliga och har en viss vikt. Blir bara frustrerad över ditt läge och då vill jag insistera på vad jag verkligen anser om ditt läge och vad jag tycker är realistiskt och vettigt utifrån det, och var jag tycker du går snett i ditt resonemang. Inte meningen att lägga mig i för mkt men som sagt, man blir engagerad och det är svårt att låta bli eftersom du skriver så mycket....

edit: jag är sån som person att jag har jättesvårt för oproduktivt "gnäll" och att stå och titta på folk som inte tar tag i situationer. Nu låter det jättekrasst, det är inte så att jag inte tycker jättesynd om dig och alla dina motgångar, för det gör jag verkligen, så det är ingen skugga på dig i sig, utan en förklaring till varför jag blir frustrerad och engagerad.
Har jobbat som chef i massor med år, samt har inackar i stallet osv sen många år, och det är precis samma för mig gällande de bitarna och människor i allmänhet man möter runtomkring sig, jag blir tokig på oproduktivt malande och när man känner att folk blir fast i malande och samma gamla hjulspår och blir bittra och negativa pga det. Jag är sån som alltid vill lösa saker, men för att lösa saker måste man vara införstådd med att det alltid kostar ngt, hur man ser på den kostnaden är ens eget val rent inställningsmässigt.....

Senast ändrad:
Ja, prio ett just nu är att hitta en lösning för min nuvarande häst. givetvis, det kan jag själv förstå att jag kan inte riskera att stå med två hästar om det visar sig att det inte går att ha på lösdriften alt att jag inte blir va med en av dem om jag inte kan ta med båda i en ev flytt. Hästvakten är ju intresserad som sagt, men det är ett helt annat läge nu när hon dessutom dragit på sig en ny skada. Annars hade det inte varit lika svårt att hitta nåt annat åt henne, men detta är helt annat läge och jag vet att det är vansinne att ens tänka på ponnyn.

Men jag blir så jäkla bitter över känslan att jag nu ska sitta fast med en ytterligare skada i ett läge där jag inte känner något som helst nöje av att vara hästägare. Jag vet att det ingår i allas hästägande någon gång att känna så, men det som gör detta läge så pass tungt är att det som jag tidigare skrivit, mestadels varit motgångar med just denna häst. Och när jag precis börjar landa i tanken på att faktiskt sälja henne, så händer detta och jag inser ju rent intellektuellt att hon är i det närmaste osäljbar. Eftersom jag inte kan ha två hästar på vilka premisser som helst, blir jag väldigt sårbar och vågar inte ta risken. Hade jag haft råd att stalla in dem oavsett, hade jag chansat. Men jag känner inte att jag orkar ha den ena i ett stall och dan andra i ett annat, där det krävs att man måste ha jourer/stallpass. Det blir för mkt. Vi har dessutom ännu mera stallpass i nuvarande stall nu sedan en av hästarna fallit bort och vi hästägare som är kvar får ta även dennes andel.

@stjarnfrugt fast jag tror du lurar dig själv i tänket att allt kommer bli bättre och lättare bara du har en ny häst. Det känns helt orelistiskt frågar du mig, att det skulle bli så bara för att du skaffar en ny häst, medans du fortfarande inte löst grundproblemen eller din situation öht med alla olika aspekter du uttrycker här som gör dig olycklig/missnöjd.
Tänk hur det blir om häst nr 2 strular ang. stallplats, hur det funkar att få ihop det med din nuvarande skadade och den, du mitt i alla separerar, ska hitta nytt jobb/flytta osv. Tror du verkligen du mitt i såna ev. scenarion kommer uppleva glädje över din nya häst? Det tror faktiskt inte jag.

@sassiball vilken Gullunge! <3 Vad är det för stam på den? :)

plus oxo, tack :)

Han är efter Pentyrch Tom Sawyer och mamman är efter Skybourne Lightning, undan Ekbäckens Johanna.

Nu fortsätter jag att gnälla lite över min situation! Fast bara lite. Jag kom inte ut till stallet idag, för min käre sambo lyckades inte komma hem i tid så det blir inget hästeri för mig idag. Gör kanske inte så mycket iofs eftersom Pluttens ena tahar gått sönder lite och hovslagaren kommer i morgon så jag hade ändå inte ridit idag. Men jag blev ändå en aning sur över att jag inte kom dit för att borsta lite.

Det som piggade upp mig var att jag fick lite fina bilder på Plutten av en tjej som fotade honom för en skoluppgift.
10309563_10202943491361886_5806119413472789210_n_zps03962f1c.jpg

Synd bara att vi inte hade på ett lite snyggare träns när korten togs men jag var egentligen påväg ut på promenad här :)

plus oxo, tack :)

Han är efter Pentyrch Tom Sawyer och mamman är efter Skybourne Lightning, undan Ekbäckens Johanna.

Vad spännande jag har helt missat att du welshavlar - vad kul! små storhästar i miniatyr ju! Har själv haft ett par efter Coed Coch linjen (fast korsningar dvs nuvarande "svensk ridponny" som det så snyggt heter numera snarare än "korsningsponny" haha ;) när jag var yngre ;)

Vad spännande jag har helt missat att du welshavlar - vad kul! små storhästar i miniatyr ju! Har själv haft ett par efter Coed Coch linjen (fast korsningar dvs nuvarande "svensk ridponny" som det så snyggt heter numera snarare än "korsningsponny" haha ;) när jag var yngre ;)
Det är det första ponnyfölet som föds här, har bara fött upp halvblod tidigare. Ja det är faktiskt roligt :)

Nu fortsätter jag att gnälla lite över min situation! Fast bara lite. Jag kom inte ut till stallet idag, för min käre sambo lyckades inte komma hem i tid så det blir inget hästeri för mig idag. Gör kanske inte så mycket iofs eftersom Pluttens ena tahar gått sönder lite och hovslagaren kommer i morgon så jag hade ändå inte ridit idag. Men jag blev ändå en aning sur över att jag inte kom dit för att borsta lite.

Det som piggade upp mig var att jag fick lite fina bilder på Plutten av en tjej som fotade honom för en skoluppgift.
10309563_10202943491361886_5806119413472789210_n_zps03962f1c.jpg

Synd bara att vi inte hade på ett lite snyggare träns när korten togs men jag var egentligen påväg ut på promenad här :)
Snygg han är med nästan svart man till den ljusa färgen.

Ibland är det svårt att få till det med tider när man har familj. Förstår dig precis.

@Gabby_Ossi Grattis! Jättekul för dig:)

@sassiball Ja det är ju det tyvärr speciellt eftersom sambon jobbar borta typ mest hela tiden. Men jag ska inte klaga jag har ju bara ett barn ;)
Det hade varit kul om han fick behålla den mörka manen! Dock befarar jag att han kommer bli flugskimmel när han bleknat. :yuck:

Tack alla! :) Har film och lite bilder utifrån framridningen men nu ska jag iväg på en 24-timmars konferens med skolan imorgon och tisdag så kommer nog inte hinna få upp något förrän kaanske onsdag men troligtvis inte förräns helgen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Jag har hamnat i en otroligt jobbigt sits och vet inte vad jag ska göra. Jag är en ganska erfaren ryttare (dock hobbynivå) som ridit...
2
Svar
34
· Visningar
7 614
Senast: akleja
·
Ridning Behöver era tips och råd. Jag vet inte hur jag ska tackla problemet som uppkommit. Det är som så att min häst (ridtravate 11 år) har...
Svar
5
· Visningar
1 242
Senast: LuckyMe
·
Småbarn Det är många trådar om matproblem av olika slag uppe nu, så jag tänkte att jag skulle följa trenden =) Lilla Maja 16 månader är helt...
Svar
7
· Visningar
1 498
Senast: Ajda
·
A
Hästmänniskan Hejsan! Skulle vilja bolla lite tankar och funderingar med likasinnade här på forumet! Bakgrund! Jag själv 28 årig elit ryttare...
10 11 12
Svar
229
· Visningar
38 080
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka