@mackan. Ja, jag fastnar i precis det hela tiden. Och jag återkommer i svackorna mellan uppåtgångerna, det vet jag om. Någonstans tänker jag att så kommer det vara med alla hästar, och ibland känner jag att det skulle kanske kunna kännas bättre med en annan häst. Vilket av det som är mest sant, det vet jag inte.
Jag har iaf fått svar från uppfödaren att hon inte vill ha föl just nu. Jag har haft dåligt samvete gentemot uppfödaren om jag säljer henne, eftersom vi är gamla vänner och hästen liksom stannat i "familjen". Men samtidigt känner jag nu att jag har alltid frågat henne först när jag funderat på att sälja. Mer kan jag inte göra, jag måste släppa det dåliga samvetet för den saken.
Om hon hade haft lite mindre kvaliteer hade det varit enklare, men nu är hon så jäkla fin när hon väl är igång, att jag känner att jag kommer ångra mig av den anledningen. På så vis skulle det kännas tryggare att låna ut henne, för då kan jag ångra mig och ta hem henne om 1-2 år när mitt liv antagligen är mer stabilt, jag fått rida ponny ett tag och mer vet exakt vad jag vill.
Att jag inte sålde henne den gången var för att jag blev förbannad. Det var en krånglig människa som trodde att hon kunde göra ner mig och min häst genom att pruta ytterligare på en väldigt förmånlig överenskommelse till hennes fördel. Dessutom två gånger. Det tar jag inte. Så dålig häst har jag inte att jag måste ge bort den till en ytterst vardaglig ryttare när hästen dessutom inte har något som tar ner dess värde, såsom en skada.
Jag har åtminstone haft rolig ridning med henne tiden efter att jag valde att inte sälja, fram till skadan. Så jag ångrar inte att jag drog tillbaka allting med just den personen.
@sassiball Jag har haft bytesannonser på henne ett par gånger. Jag har aldrig hittat en vettig lösning. Jag vill inte ha en ungponny som ska ridas in, jag vill ha en som är vettigt grundriden. Jag vill ju rida själv nu, inte vänta ytterligare. Och jag vill än mindre börja jobba med andras påbörjade problem, det kan jag göra gratis i mitt förra stall.
Dessutom har jag ju hittat ponnyn jag ser framför mig att jag köper. Och den är inte till bytes, då uppfödaren har 25 hästar och avlar på sina egna blodslinjer.