Vi tränade igen idag, och det gick betydligt bättre än sist. Jobbade henne på lina igår med chambon på, sprang bredvid och gjorde massor med övergångar och fattningar för att få igång bakbenen och slappna av i ryggen. Idag var hon mjukare och tidvis riktigt fin igen. Red igenom henne, och sen satt tränaren upp en liten stund och sen fick jag tillbaka henne. Gick inte att sitta i traven, hon spände till och studsade mig ur sadeln. Så då tog vi av den.
Barbacka var hon spänd en stund först, men sen slappnade hon av och blev superfin! Mjuk och lätt i fram, rund fin form och gick av sig själv! Red bland annat en åttvolt i galopp. Har inte kunnat rida förvänd på volt innan. Härligt!!
Men fan att det inte ska gå att få till det med sadel!
Nu är planen att fortsätta jobba henne med lina och chambon typ varannn dag och barbacka en dag i veckan. Sen borde jag göra nån typ av yoga/pilates, men fattar inte hur jag ska hinna det med allt annat.
Barbacka var hon spänd en stund först, men sen slappnade hon av och blev superfin! Mjuk och lätt i fram, rund fin form och gick av sig själv! Red bland annat en åttvolt i galopp. Har inte kunnat rida förvänd på volt innan. Härligt!!
Men fan att det inte ska gå att få till det med sadel!
Nu är planen att fortsätta jobba henne med lina och chambon typ varannn dag och barbacka en dag i veckan. Sen borde jag göra nån typ av yoga/pilates, men fattar inte hur jag ska hinna det med allt annat.