Har inte haft tid att varken läsa eller skriva här. Är borta 15 tim/dag inkl pendling, jobb och häst. HUR orkar folk pendla liksom? Man kan ju inte ha nåt fritidsliv när man gör det, för jag är helt jäkla slut och orkar inte ens kolla datorn... fördelen är ju att när jag fått flytta så kommer jag ha sovmorgon varje dag samt en timme extra på kvällen
Min häst går väldigt bra nu när hon fått rasa av sig energin hon dragit på sig under vilan. Har ridit ut ett par dagar och idag red vi till ridbanan för att få igenom henne lite. så UNDERBART det är med ridvägar!!! Här har vi vägar som underhålls enbart för ridning och trav, så jäkla skönt och fint underlag
har varit ute och galopperat igår och detta är verkligen toppen för min häst
Hon har nu återtagit sitt normala humör och är trevlig och ridbar utifrån de förutsättningar vi har gällande ringrost osv.
Har dock endel problem ang rutinerna i stallet då hästarna bara får morgonhö och kvälls hö, hagen är nerbetad och vill man ha luchfodring får man fixa det själv vilket jag inte kan pga jobbet. Känns jättedåligt i magen men jag vet inte hur jag ska göra. Är för varmt för rundbal. Jag har satt upp ett hönät i hagen som jag fyller varje kväll samt sprider ut hötussar och har tagit in pinnar och slyträd hon kan gnaga på. Ger 6-7 kg på morgonen och 5-6 kg på kvällen. Jag vet att det inte alls räcker i fråga om tuggtid men jag vet faktiskt inte hur jag ska lösa det bättre. Som det ser ut nu kommer hon gå över på lösdrift i höst så detta är bara en begränsad tid, men ändå... inte roligt
Har ingen möjlighet att hämta nån halm heller förrän nästa helg, om jag får tag på nåt vill säga.
Dessutom har jag insett att folk här inte tycker att analyserat hö är viktigt. Går inte att få tag på, finns ett ställe jag hört talas om men jag vet inte hur värdena ser ut och det kostar 40 kr/13 kg.