@stjarnfrugt
Låter ju som ett lysande alternativ!
Vad härligt att boende är löst, sen blir det ju som sagt lättare att leta när man är på plats också.
KL
Jag har ridit dressyrträning ikväll igen!
Jääääävlar vad jag fick rida! Jag är så otroligt underbart lyckligt lottad som har den här fantastiska ponnyn!
Hon har blivit så stadig och fin i den lägre formen, så idag plockade vi upp henne en nivå till mot förra gången, och satan i gatan vilken gång det finns där inne!!! När hon verkligen kliver på så skjuter hon iväg mig så jag inte orkar sitta ner mer än 15 steg, sen måste jag rida lätt, haha!
Tränaren är fantastisk och ser verkligen ALLT, varenda liten detalj, så himla värdefullt! Jag har utvecklats från skogsryttare till att nu kunna plocka upp hästen i msv-form, jag är så tacksam och så glad för detta! Visst, vi plockade inte upp henne länge, kanske fem minuter på hela passet, mer orkar hon inte än (och definitivt inte jag, haha) men oj oj oj vilken utveckling vi har gjort!
Det är bara i mig det sitter, men nu när jag börjar få ordning på grejerna och faktiskt sitter hyfsat så funkar ju den låga formen, när jag så hamnar rätt i sadeln med hjälperna på rätt ställen så säger det "SWISCH" i hästen och vips så är vi där!
Oftast blir jag då så paff så jag tappar nån del av kroppen igen också faller vi isär igen, men jag orkar ju inte hålla ihop mig själv, haha! Vi kanske får till en halv volt åt gången, men den där halvan alltså, woow vilken häst jag har!
Idag fick jag rida och hålla i en pinne för att få händerna på plats, så jäkla nyttigt! Jag blev ju såklart spänd vilket återspeglades direkt i hästen men sen när jag började hitta tillbaka kom även hon rätt och då började vi hitta varandra igen. Jag är verkligen galet nöjd med den här tränaren, nu har hon semester tre veckor men sen ska jag terra henne igen!
Jag hade med min medryttare som både fotade och filmade, jag ska faktiskt bjuda på film, okonstlat och naket och fritt för kommentarer, jag är otroligt självkritisk och har självdistans och kan ta kritik. Så feel free.
Men jag vågar nog påstå att jag redan vet vad som felar med min ridning, så försök titta på min fantastiska ponny istället!
Film kommer strax!