@cirkus
Grattis!!! Vad kul! Verkligen ett buke-barn!
@Fiorano
Jättefina bilder på fin ponny! Låter kul med träningshelg! Och vad söta dom är med matchande täcken!
@Jfrelin
Hon är så fantastiskt fin din häst! Men hu vad otäckt med ormbett!
KL
Här hade jag en riktigt bra dag igår! Först och främst fick jag besök av
@stjarnfrugt, kul att få träffas, prata häst och dregla över ponnysar på nätet!
Sen på kvällen var det hoppträning, och det är så KUL! För äntligen känner jag verkligen framstegen för varje gång vi äntrar en bana! Jag var alldeles otroligt bortskämd med två frivilliga hästskötare som dessutom var frivilliga kameramän, har aldrig hänt förut! Har nog aldrig stått så göralös nån gång tidigare.
Frugtis filmade och min lilla medryttare fotade, har inte hunnit fixa med filmerna, men bilderna har jag precis fått! Nyttigt att se sig själv både på film och bild. Det värsta med min sits är höger skänkel och vänster hand. Vad i hela friden den handen gör vette tusan! På dressyrträningarna får jag skäll hela tiden, så numera sitter jag ofta och stirrar ner på handen, så plötsligt måste jag ta tag i att få upp blicken igen också, jag som nästan tränat bort det...
Sen vrider jag hela bäckenet snett så att jag alltid sitter med vänster sida framför, och därmed far höger skänkel alldeles åt skogen för långt bak och fladdrar. När jag tänker på det och sitter om blir det såklart en otrolig skillnad på hästen. Som sagt, VÄLDIGT nyttigt att se sig själv!
Igår var det sanslöst varmt ute, 25 grader när vi åkte hem klockan 21! Ponny är dessutom brunstig och slog lite mot skänkeln i nån galoppfattning, men hon har aldrig varit så fin! Tog som vanligt en stund innan vi kom igång, men sen kunde jag bromsa för sätet och fick en så himla fin känsla utan nånting i handen. För första gången var avstånden inga som helst problem, jag var färdig till varje språng och hon var så himla lyhörd och helt underbar! Vissa språng får man sån himla wow-känsla, fick fina kommentarer av en annan ryttare, alltid lika kul!
Den runda formen börjar falla på plats nu också, så kul med så tydliga framsteg! På slutet var vi trötta båda två, hon blev lång och stark och jag glömde bort mina skänklar och det blev mer framåt neråt än uppåt. Så den avslutande banan kändes inte så jättebra, men känslan i övrigt kommer jag leva på länge!
Här kommer en smärre bildbomb, min fina fina ponny!
Efteråt fick hon en heldusch innan vi åkte hem, det var nog himla skönt! Hon är verkligen en riktig ängel på alla plan, duschade hela huvudet och allt, hon försökte dessutom dricka ur vattenslangen.
Slut på bildbomb!