Håller tummarna för er @Maja_Kandi! Såg din post på insta och blev så ledsen för din skull, men skönt att veterinärarna tror de kanske kan göra något åt det.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Lite fundersam på hur jag ska lyckas promenera med henne utan skor i det här föret med de tunna sulorna! Hoppas det går att få på skor så fort som möjligt...
Barfotaboots? Tills hon får på sig riktiga skor med sulor.Tack för alla tummar! Det hjälpte!
Operationen gick bra. Benbiten plockades bort hb, en bit som är typ 1x1cm. Enligt vet tydligt att den lossnat av kraftigt trauma för länge sen. Hade vuxit fast lite men det gick alltså att få bort den. Vf var leden tydligen fin, inte alls nån fara med artros, skönt! Han rensade dock upp ändå. Däremot var det värre med senskidan som var ordentligt förtjockad och senorna hade nästan "fastnat" i varandra. Där har hon ju alltid haft en galla som blivit bättre när hon varit igång och sämre ju mer hon står. Logiskt. Där rensade han också upp och klöv ringbandet () för att ge mer plats åt senorna.
Nu står hon och kvicknar till lite innan vi ska åka hem. Så väntar först 14 dagars boxvila med 3 promenader a 5-10 min. Därefter ska stygnen tas. Sjukhage i ytterligare 6v med successivt mer skrittmotion innan återbesök.
Lite fundersam på hur jag ska lyckas promenera med henne utan skor i det här föret med de tunna sulorna! Hoppas det går att få på skor så fort som möjligt...
Känns lite som att jag hade hållit andan hela dagen tills dom ringde och sa att hon var vaken igen! Så nu ska jag börja med att oroa mig för problem mitt i påskhelgen
Det hade jag aldrig gjort, dvs gått på promenad med en sulöm häst. Det blir ju bara att hon känner av sin ömhet och spänner sig, lika bra isåfall att låta bli för hon blir inte snabbare frisk av att ha ännu mer ont.