Tillbaka på jobbet från kliniken!
Vi hittade inga skador på gaffelband eller andra ligament. Det ser ut att vara en blodsutgjutelse, a.k.a rejäl lårkaka (praise the lord
) Med tanke på att hon i nuläget ändock är så pass halt och att området är inflammerat är det skritt á 30 min om dagen som gäller 14 dagar framåt.
Igångsättning efter det och återbesök då om hon fortfarande inte känns ok.
= Vet.intyg och strykning till närmst kommande tre klasser. Känns trist, men det kunde ju varit sju resor värre.
Måste bara lyfta upp det här med, trots att både
@Jfrelin och
@Amanda_F har koll via min FB.
Vi hade måndagsmöte idag, som alltid. Det inleds oftast med lite kallsnack, idag handlade det om det sport:
"Det har varit en riktig idrottshelg" - inleder min VD, och fortsätter: "Först UFC'n - hur många var det som såg den? - (följs av lite prat om matchen)
-"Och sedan var det derby också! AIK-Djurgården." (följs av icke så överraskande obligatoriskt extremt nedlåtande kommentarer a la fotbollssupportrar gällande resultatet och huruvida man håller eller inte håller på vardera av lagen)
Sedan.. tystnad.
"Nåväl, klockan är kvart över, vi sätter igång"
Och jag kan inte låta bli att känna mig.. stött? eller typ, ledsen? Jag vet inte. Jag är oftast inte den som propsar för eller anser att folk skall ha koll på ridsporten. Men, EM-guld. hallå?
och jag har ju själv sett hur mycket detta har synts i media. Man har ju varit tvungen att scrolla förbi Peder för att läsa om derbyt t.ex..
Jag harklade mig och avbröt VD'n:
-"Vi har också tagit EM medaljer i ridsport under helgen. Bl.a. ett individuellt EM-guld i hoppning igår."
(Erica, en av tre häst-tjejer på bolaget flikar glatt in) - "Japp! Så himla bra!".
VD'n svarar:
"Jasså! Hoppning med häst alltså?"
......
Jag är i fordonsbranschen, vi är 90 anställda varav 8 kvinnor, och jag är förbannat kränkt just nu.