Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@tuaphua Ja självklart men de har väl inte tillräckligt stora namn att hoppa på eller något?
Den här lod diskussionen är ju så bisarr om det inte handlar om ren HF tycker jag. Man måste precis som du säger tittat på hela hästen och bilden.
Jag tycker att JÅ hade en poäng med framridningsbilderna från Falsterbo, så där ska det fan inte se ut, men den här fullständiga besattheten med lodplanet gör mig vansinnig och det är där man tappar all respekt för deras "sak".
Divan har typ gått bakom i 6 år och jag har ALDRIG tvingat dit henne med handen tvärtom så har jag konstant försökt få fram den men när man inte heter Uta Gräf, Ingrid Klimke eller något annat Gud namn så är det banne mig inte lätt. Att då bli anklagad för att man med flit skadar sin häst gör mig skogstokig!!
Men det är klart, jag har ju inte utbildat henne korrekt för jag började ju trava och galoppera när hon var 3 och skrittade inte på lång tygel i 2 år.
Denna ovilja att ens försöka förstå problematiken att sitta på en rörlig sporthäst som är mjuk i sig själv och är avlad för att "gå på tygeln" är också fruktansvärt enerverande.
ALLA normalt funtade människor är emot HF där man böjer hästen med tvång och hård hand så den är så kort i halsen att den biter sig i bogen. ALLA normalt funtade människor är emot blåa tungor och hästar som gapar like there's no tomorrow.
Det är liksom en sån icke diskussion.
Det tycker FEI också eftersom de förbjudit det. Var folk gör hemma går ju aldrig att kontrollera men iom Valegros framfart och de andra tyskarna i toppen och ett Holland som fullständigt rasat ihop så vinner iallafall folk som försöker utbilda efter den klassiska utbildningsskalan medaljer igen. Och sätter rekord.
JÅ kan fortsätta hänga ut folk men jag tänker gå den smarta och normala vägen. Säga i från på framridningar när jag är publik, vara en bra överdomare som kollar nosgrimmor och säger till när folk böjer för mycket, vara aktiv i tävlingssektionen och våga ställa sig upp på en tävlingskonferens när många höjdare är där och säga att man tycker att vi har ett visst problem i sporten och att vi måste få kontroll på hur ryttare beter sig på tävling, och förhoppningsvis hemma. Men det är ju bara jag det.
Just ordet vidrigt är det jag faktiskt hänger upp mig på mest.Jag tyckte sista diskussionen var ett riktigt lågvattenmärke.. så sjukt vidrigt ..
@LenaH de hatar inte. De har bara åsikter...... och alla vi som ifrågasätter gör det bara för att vi rider så vi skadar våra hästar så vi känner oss bara
Enl de själva när man kommenterar hatet.
@LenaH de hatar inte. De har bara åsikter...... och alla vi som ifrågasätter gör det bara för att vi rider så vi skadar våra hästar så vi känner oss bara träffade.
Enl de själva när man kommenterar hatet.
Ja.
Poängen för min del är att det är så sjukt att sociala media (i detta fallet Facebook) nu blivit en etablerad plattform där dömande av folk vid namn sker dagligen dags och dessa domar ffa sker i kommentarsfälten ! Antagonisten postar helt enkelt tesen och personen och sen gör kommentarsfältet av följare resten .
Det är inte unikt för just ridsporten alls - dessvärre eller hur man ska välja att formulera sig .
Det är ju såna här uthängningar, drev osv dagligen dags oavsett ämnen på Facebook .
Mest beklämd blir jag nog över att just FB som "debattforum" är helt värdelöst utifrån sin design . Det går inte att följa debatter där alls såvida någon inte blivit taggad korrekt så måste man läsa igenom x hundra k kommentarer varje gång för att se vad som skrivits.
Folks källkritik och förmåga att öht hantera Sociala media ang just källkritik och analyserande reflektion tankemässigt , är för övrigt på nivån att jag näst intill skulle kunna gråta ibland .
Sen ang att "våra sporthästar" idag är så otroligt annorlunda håller jag inte med alls som försvar /motargument mot JÅ s agressiva kampanj .