Efter att ha kikat in här varje dag i flera månader så känner jag att just idag kanske jag skall våga kliva in och presentera mig..
Eller snarare presentera
min C . (jag och
@Amanda_F har helt enkelt en varsin
)
Fick hem henne i januari. Så vi firar 8 månader ihop snart.
Hon är e: Cantos (contender) ue: Notaris
Fick ett föl 2011 e: Toulon (heartbreaker) som såldes på elitauktion i Holland, där hon kom ifrån.
Hade önskat att jag fick veta hur det går för den lilla pöjken, men det verkar som om han ligger lågt än så länge.
C's uppgift är att se till att jag lär mig rida igen.
Jag har haft egna hästar tidigare, men fick ta bort den senaste efter en trafikolycka.
Fem (!?) år hann gå här imellan (Försöker förklara för sambon hur otroligt bra jobbat det är av mig att klara fem år utan egen häst..)
Så.. efter att ha trimmat andras hästar i fem år (allt ifrån skygga dressyrisar som jag tvingat med ut på uteritter, till skogsmullar och ponnys)
har min teknik och finkänsla trubbats av en del.. Hennes uppgift är att ta mig tillbaka, och att därifrån ta oss ännu längre tillsammans.
Dressyrtränarna tycker att jag slösar bort hennes talang på hoppningen,
hopptränarna tycker att jag slösar bort hennes talang i dressyren (även om de är tacksamma över att jag ändå rider dressyr)
Hon är således en riktig "allrounder", men vi tar inte dressyren på så stort allvar (missförstå mig rätt).. mitt mål är 130 nästa höst. -Där har ingen utav oss varit tidigare.
Hon är schysst på ytan , men har en räv bakom örat. -och det är ingen vanlig räv, utan tydligen en manipulativ och lite sadistisk sådan.
Vi har alla får smaka grus i början när hon kom, och vi har haft en hel del högljudda diskussioner.
Med andra ord en sån där klassisk häst som man måste
förtjäna ett samarbete med.
Film från första hoppträningen i våras:
https://scontent.cdninstagram.com/hphotos-xpa1/t50.2886-16/11200387_365094683694384_1479713483_n.mp4
Film från gårdagens hoppträning:
http://iconosquare.com/p/1064657842684180149_200480396#/detail/1064657842684180149_200480396
Bild från första dressyrtävlingen i mitt liv (lärde mig programmet veckan innan, yolo
)
Bild från helgen där hon fick agera läromästare och lotsade runt en väldigt duktig lillasyster felfritt i 70 och 90 cm P&J.
Känns som en sten lyftes från mitt bröst! Haha
Vill ju också vara med och skriva här ju, inte bara titta på!