Idag red jag ett typiskt sånt där pass där det kändes skit, men systemet fick ta mig framåt... Min häst har ju inte gått vettigt sedan träningen i torsdags, och var som en träbock att rida. Inte helt oväntat men tröttsamt.
Gjorde en framridning med övergångar, övergångar, övergångar, övergångar och några övergångar. Skritt - trav -skritt - trav - skritt - halt -skritt -trav- skritt - halt. Så jävla tråkigt. Men tids nog vaknade hon. Då galopperade vi i lättsits, mkt, och jättesnabbt. Riktiga ponnyökningar på långsidorna. Efter det hade jag en helt annan häst...
Hon blev lätt i fronten, bjudningen kom fram så jag nästan fick hålla i mig. Och gud så rolig hon var att rida
Jobbade med tempoväxlingar i alla gångarter. Tanken från början var att rida igenom programmet, men eftersom det tog sån tid att få henne ridbar, och hon gick så himla bra sedan, så ville jag inte rida henne trött. Programmet får bli imorgon, då vi förhoppningsvis har lite gratis av dagens pass
Var fö till mitt nya stall idag och fick se ut en ledig hage, skåp osv. Stålsatte mig innan jag åkte dit och försökte intala mig att det var superhemska hagar, så att jag bara kunde bli positivt överraskad... Det var ett smart drag. För detta är verkligen inte roligt. Antingen får hon gå i en hage som har lite sysselsättningsgräs just nu, men sedan blir leråker både höst och vår. Och knagglig när det fryser på. Eller så får hon gå i en hårdgjord hage utan nån som helst sysselsättning, men iaf plan och dränerad.
Jag såg framför mig alla tappskor, vrickningar, mugg osv och valde den hårdgjorda hagen. Det fanns bara en kvar och de är eftertraktade så jag blev rådd att ta den. Jag började genast fundera på vad för sorts sysselsättningsleksak jag ska skaffa till henne. Kompis är inte tal om på den begränsade ytan... Hon kommer att bli lobotomerad i den där sjukrutan. Jag är så hysterisk så jag tom var tvungen att stega ut den (ja jag vet jag är fjantig)... den var hela 12x23m. Wow. Förstår inte hur hästar klarar att leva sina liv i såna hagar.
Tur att hon gått sedan midsommar utan en enda kompis i sikte, så att det iaf blir en lyx för henne att se andra hästar