Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@Habina tyckte väl jag kände igen mig. Var där 3 år i rad när jag var yngre och red träningslägret för FT. Urkul! Då hoppade jag minsann deras svåraste hinder utan att blinka
Om det fortfarande är Anki som är instruktör så är det ju en jättebra sådan.
*kl
Känner mig lite förvirrad efter träningen idag. Det gick bra, vi gick back to basic och jobbade med bjudningen och att gå för egen maskin. Jag hamnar ju lätt i ett läge där jag sitter och klämmer, trots att hon går framåt, och det har väl gjort sitt till att hon fått en ojämn egen bjudning trots att hon har energi. Det blir ibland svårt att skilja på bjudning och spring. Vilket gör bekymret med ojämna bjudningen i programmen och även att få fram henne till handen i övrigt med.
Men det blir lite krock med detta system och när jag rider för tyska tränaren. Jag blir ju rätt hårt drillad då i att hålla stöd på ytter och sätta hästen i ramen osv. Och när jag rider för denna samt för min gymnasietränare, då handlar det mer om att hästen själv ska lära sig att hålla sig i ramen. Jag tycker att det ger en mjukare ridning vilket passar mig bra för jag gillar detta med en sak i taget för att inte börja spänna mig och påverka hästen negativt för att jag stelnar ihop. För tyska tränaren är det mer att det ska ske så himla mkt samtidigt att jag lätt blir spänd och stel i armarna när jag rider själv sedan. Det funkar på träning och nån gång ensam men med tiden blir det alltid att jag rider runt och är som ett femte ben i handen vilket gör min häst mindre självbärig.
@Habina tyckte väl jag kände igen mig. Var där 3 år i rad när jag var yngre och red träningslägret för FT. Urkul! Då hoppade jag minsann deras svåraste hinder utan att blinka
Om det fortfarande är Anki som är instruktör så är det ju en jättebra sådan.