Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Problemet är ju att jag älskar att rida ut, och jag vill kunna göra det utan att sitta på helspänn. Just nu rider hans gamla ägare ut en eller två gånger i veckan. Jag var ju ute häromdagen och överlevde det så tids nog ska jag nog känna att jag kan läsa honom. Annars får jag hitta någon annan att rida ut på, komplettera med en schysst fjording eller något.Klistrar in mitt sista inlägg här. Orkar inte skriva om
@Amanda_F Jag är ju typ sveriges räddaste ryttare Jag vet exakt hur det känns.
Nu gillar jag ju inte ens att rida ut och Divans manke skulle jag aldrig rida barbacka på i hela mitt liv
Jag vill ju att hästen ska komma ut dock så jag tvingar mig själv att rida ut en gång i veckan.
För att klara av det har jag några regler:
* alltid graman, inte för att hon behöver det utan för jag blir lugnare av det
* rider aldrig ut med någon jag inte litar på och som inte har full kontroll på sin häst
* galopperar aldrig med sällskap men kan göra det själv
* ser jag någon annan i stallet som rider ut samtidigt rider jag åt andra hållet för att slippa möte. Har varit med om en ridolycka vid möte som är grunden till att jag är rädd.
* känner jag att hon blir för spänd eller pigg så hoppar jag av och leder en bit och sen hoppar jag upp igen
När jag håller mig inom dessa ramar så tycker jag till och med att det är härligt ibland.
Nu vet jag inte vad C gör men Divan har i perioder varit lite istadig ute, typ när hon ser en sten eller vid korsningar. Då vänder hon och sen backar hon och småreser sig. Det har hon dock nästan helt slutat med nu. Men det är ganska så ofta hon är på tårna när man rider från stallplan och då leder jag henne tills jag kommer till skogen och så sitter jag upp där.
Just rida i skog gör mig trygg. Öppna ytor......
Vi har ju en jättefin banvall att rida på men dit har jag bara vågat mig en enda gång.
Försök hitta ramar där DU känner dig trygg. Det är läskigt med ny häst ibland för man vet inte vad som ska hända. Nu känner jag Divan så bra så jag vet vad hon gör och det i sin tur ger en trygghet som gör att jag inte blir rädd om hon börjar hålla på.
Ska tilläggas att hon är supersnäll när andra rider ut och hon har egentligen aldrig gjort något och det är inte pga henne som jag är rädd.
Jag tycker även att det är läskigt att rida på utebanan och har massa trams för mig där med men där har jag såklart inte graman.
Är det tävling ute eller framridning ute så är jag aldrig rädd. Sjukt konstigt.
Problemet är ju att jag älskar att rida ut, och jag vill kunna göra det utan att sitta på helspänn. Just nu rider hans gamla ägare ut en eller två gånger i veckan. Jag var ju ute häromdagen och överlevde det så tids nog ska jag nog känna att jag kan läsa honom. Annars får jag hitta någon annan att rida ut på, komplettera med en schysst fjording eller något.
@Maja_Kandi Oj vad spännande med betäckning. Har ingen aning om vem denne Fairway är?
Hittade hingsten, jättesnygg modell! Trevlig stam ocksåJa det är jättekul! Har verkligen saknat hela den hör cirkusen! Han gick bruksprov i år, sök på Stall Waldhof på Facebook så hittar du lite nytt på honom, kanonfin.
Tråkigt med GP, men roligt med tränare till unghästen. Hoppas du får lite blodad tand.
@Maja_Kandi Tråkigt att det inte blev Luxus. Men går det inte att vänta till nästa brunst? Det är ju ännu tidigt på säsongen. Jag hade ju hellre velat prova med mitt förstahandsval... Men man kan ju påstå att Fairway kunde sprattla med benen han också