-04'ornas tråd Edition 9

Sv: -04'ornas tråd Edition 9

Tyvärr så tror jag inte det.. hon har inte börjat fälla än, eller jo - bläsen fäller :p

Intressant! På Akilles är bläsen också alltid först med att börja fälla. Fast nu fäller hela han i ett stadigt ökande tempo..

Mina fäller som fan. :grin:
Och Aprilia är grinig som fan för det, känns sådär kan jag meddela.

Dålig update här btw! :D

Mina fäller också! :p

...och Flamman har börjat fylla sitt juver :eek: (jag känner mig inte redo att bli "mamma" än!) :D

W fäller lite smått nu och är rejält irriterad över att bli borstad.
För övrigt så är det som vanligt med det där förbankade såret. En vecka på hippotrim har inte hjälpt så nu får jag nog ställa in honom på kliniken... Jag är så sjukt trött på sårvård så det ska ärligt talat bli skönt att få ställa honom där så att man vet att de gör allt för att få ordning på det och jag inte behöver bråka med honom mer...

Igår fick jag faktiskt loss hela 5 hårstrån när jag drog med fingrarna mot bogen! ;)

Med hennes nya schabrak kommer folk att bli mer förvirrade än vanligt när jag kallar henne Sixten :D
Bild021.jpg

Bild004.jpg

Hon börjar bli lite mer "slimmad", men nu när det har varit plusgrader och regn, sen -10 och sen plus igen, och så minus.. så är underlaget förjäkligt :(
Ridhusen på ridskolan är stängda pga rasrisk (eller, dom har fått bort all snö, nu ska det bara granskas om taket håller..).

Våran träning just nu består av 10 min skritt på ridbanan, eftersom det är så svårt att ta sig fram får hon använda ryggmusklerna vääääldigt mycket, men hon har ju lika mycket (om inte mer) energi efteråt..
Grusvägarna är isgator, och det räcker med att hon agerar Papphammar på väg till/från hagen :cool:

Jobbigt nu med underlaget.. jag är glad att jag "slipper" rida just nu.
Måste bara visa Flammans nya träns som jag shoppade på GHS.

DSC03972.jpg

DSC03973.jpg

Lite snabb provning bara, fattades ett gäng hål till nosgrimman så jag bara hängde på det. Längtar tills jag kan börja rida igen! :D

:banana::banana::banana:

Wooohoooo!!!!!!!!

Gissa vem som ridit på Ella igår då!!!

JAG!

Vi tog en runda som är ca 3 km lång. Jag ledde henne de första 2 km för att hon skulle få glo av sig. Sen satt jag upp. Och skritt var det kanske inte hela tiden. Ella ville gärna takta. Men jag överlevde iallafall.;)

Roligt! Var det premiär-premiär efter förlossningen, eller premiär på Ella?

Ååååh vad mysigt med föööl :love:

Motsägelsefullt nog så säger jag att jag inte ska ha fler unghästar, samtidigt som jag vill ha ett sto att avla på och inte kan tänka mig att sälja framtida avkommor :angel:

Haha, det blir en svår ekvation att knäcka ;)
Själv så håller jag på att dör av nervositet, tror aldrig jag ska utsätta mig själv för detta igen....
Inatt trodde jag att Flamman var död, jag vaknade vid 4 och såg på övervakningen att hon låg helt utsträckt på sidan och rörde inte ett morrhår. Efter att ha stirrat på tv:n, sprungit på toaletten samt stirrat lite mer, så hade jag sedan lyckats intalat mig att hon nog var död :eek: På med kläder och ut! Jag möts av en mycket yrvaken och förvånad pålle som tittar ut ur sin box... :grin: :angel:

Och det är ju några dagar kvar om man säger så...

Ibland önskar jag mig kameror både i hage och stall för att kunna hålla koll på ligist-Akilles, men tror att det skulle sluta i magsår och möjligtvis hjärtstillestånd ;)

Idag har Rea fått ett par nya dojjor, i lite förtidig födelsedagspresent. Så nu kan vi ut och galoppa i skogen igen, bara jag blir frisk först. Dragit på mig värsta förkylningen.

Och ännu bättre är att vårat ridhus förhoppningsvis kan öppnas på onsdag! :)
Och det står 1-0 till mig i kampen mellan mig och Reas man! :banana:

Roligt! Var det premiär-premiär efter förlossningen, eller premiär på Ella?

Premiär-premiär.

Har dock suttit på Ella i stallet två ggr. Men nu är det dags för riktig ridning. Idag var vi ute och travade. Behöver jag säga att hon är überpigg... Men motorn dör rätt bra när jag får henne i rätt form.:cool: Så det märks att hon allt har stått ett tag. Hennes motor är ju annars en evighetsmaskin.

Egentligen så spelar det ingen större roll vad det blir, huvudsaken är att den är frisk och korrekt. Men, om jag får önska så vill jag för enkelhetens skull ha ett sto, skulle vara skönt att slippa kastrering och sånt. Och färg.. vad som helst utom fux :p
Men gärna mörk mörk brun, med mycket vitt.
Typ den här färgen, fast gärna lite "rödare"
04074128.jpg

Och skulle den få för sig att se ut så exteriört med så gör inte det något :angel:

...nädå, bryr mig inte alls om hur den kommer att se ut! ;)

Det känns bra. Jag har ju värmt upp de senaste veckorna med hösläpning, (går inte att köra fram transporten till stallet), och snöskottning på tak så jag är inte särskilt stel i kroppen efter att ha ridit.

Är taggad till tusen nu och vill verkligen komma igång. Tyvärr så tror jag att mitt ridhuskort gått ut och jag har inte råd att förnya det just nu. Blä. Jag vill trääääääääääänaaaaaa!!!

Hur går det själv då?

Önska kan man ju alltid! :laugh: Vad var det för pappa?

När Änglahästen (aka Ellas dubbelgångare) och hennes bror (samma hingst till båda stona) skulle komma till världen så var vi säkra på att mitt sto väntade ett stort och vilt hingstföl - på semistationen hade de nämligen aldrig sett ett så stort ägg förr och konstaterade även "ooh, vilka livliga spermier"!. Kompisens sto trodde vi däremot skulle få ett ängsligt litet stoföl, precis som sin mamma.

Vi hade väl rätt till hälften ungefär: min visade sig vara en pytteliten - men vild! - tjej och kompisens en stor - men ängslig! - hingst.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 071
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
22 558
Senast: Stereo
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Då ska jag försöka sammanfatta vår resa til Norsk Varmblod's Eliteskue lite "kort". (Eller långt... :angel: ) Vi åkte hemifrån i...
Svar
0
· Visningar
1 069
Senast: sorbifolia
·
Övr. Hund Eftersom jag enbart skrivit på hundforumet när det har varit problem (och det har varit mycket problem) med Loppan så tänkte jag att det...
Svar
5
· Visningar
1 262
Senast: TeamLundVer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg