-04'ornas tråd Edition 9

Sv: -04'ornas tråd Edition 9

Åh, vad härligt!!! Tänk att slippa alla tjocka bylsiga kläder...

W lär längta efter att få springa i hagen också. Just nu står de i en pyttehage då de kommit på att man kan gå ut på isen på ån nu... inte så bra... stallägaren satte kaffet i halsen en morgon när de stod ute på isen alla tre. Tur att isen höll! Sedan dess får de gå i en minihage. Trist!!

Ge mig vår!!

Ja och tänk vad härligt att kunna fylla upp vatten med vattenslang och slippa dra dunkar i skottkärra genom djupsnö...
Och få glömma allt (nästan) vad täcken heter.
Slippa oroa sig för hur i h*lvete halmbalen på 300kg ska tas till lösdriften (genom djupsnö).

Ja allt blir sååå mycket lättare utan snö :angel:

Jag trodde inte att det skulle vara så här mycket snö i skåne, det ingår inte i min planering och jag känner mig lite lurad! (flyttade från norrland för att slippa skiten...)

Färdiggnällt för den här gången :angel:

Här är en söt sommarbild på Flamman och -04ponnyn (som vi sålde) som tvååringar. Den lilla tussen i förgrunden vet jag inte när hon är född, men om jag inte missminner mig är den också -04 :laugh:
flammotwi.jpg

Och mitt mål till sensommar/höst är att rida här
DSC02681.jpg

Tror dock att jag låter bli att hoppa just de hindren... :angel:

Bidrar med nån sommarbild jag med:

Ella o mamma Zizi
DSC00549.jpg

Ella, ett år gammal, lutar sig lite.;)
PICT0291.jpg

Hur mkt snö har ni i skåne land nu?

Fast en sak längtar ja inte till, FÄSTINGAR och all annan ohyra! Usch och fy för det. På det sättet är vintern bra med tanke på att man slipper de jä*la krypen.
Och jag har definitivt fått nog av dom då jag hade fästingsjukan på båda mina damer i somras. :(

AK: Ska man inte luta sig inåt i kurvorna för att det ska gå snabbare? :D
Härlig bild på Ella och mamma också! :)

kl

Och en sak till jag inte längtar efter!

:grin:

Men :bow::bow::bow: till den som uppfann munkorgen! :bump:
Då överlever vi nog denna sommar också!

:D

En sån söt mage skulle jag nästan vilja ha på W. Då kanske vi skulle klara oss över vintern utan att man kan spela dragspel på revbenen...

Träningen blev inställd så nu kan vi andas ut och slippa fundera på hur vi ska få ut släpet tills på söndag!

Hehe, du kan få lite av den magen, mer än gärna! Den är nästan lika stor nu. :crazy:

Tråkigt med träningen, men kanske lika bra om vädret ska hålla på såhär. :grin:

KL

Hoppning på schemat idag. Mycket nöjd med min pålla :) Gunde till och med galoppera över galoppbommarna mellan hindren - som hon brukar ta som travbommar :crazy:
Halvägs in i uppvärmningen kom mamma och min lillebror, och oj vad glar Rea blev! Hon verkligen ÄLSKAR min lillebror :love: de är så söta tillsammans.

Bilddagboken
15998_1266589975.jpg

67923_1266590105.jpg

88635_1266591327.jpg

:love:Rea hjärta Joel:love:

Det tar nog några år innan han vuxit i den hästen.;)

Men när lillebror väl är stor nog så är nog Rea en alldeles utmärkt läromästare tror jag.

AK: Ska man inte luta sig inåt i kurvorna för att det ska gå snabbare? :D
Härlig bild på Ella och mamma också! :)

Hon lutar sig innåt. Vänstersväng, från hennes håll sett. Men med tanke på hur knäpp hon är i vanliga fall så kan man ju tro att hon kör tvärtemot och luta sig utåt.:p

Det var så roligt för Ella spexade verkligen den dagen när min sambo var ute med kameran. Hon tyckte det var ashäftigt/läskigt och alla hästarna sprang som idioter. T o m shettisen.

Hur mkt snö har ni i skåne land nu?

Fast en sak längtar ja inte till, FÄSTINGAR och all annan ohyra! Usch och fy för det. På det sättet är vintern bra med tanke på att man slipper de jä*la krypen.
Och jag har definitivt fått nog av dom då jag hade fästingsjukan på båda mina damer i somras. :(

Alldeles för mycket.
Hästarna rymde inatt... :cool: Det kom massor av blöt/regnblandad snö inatt så trådarna hade tyngts ner rejält och flera stora grangrenar hängde över trådarna på flera ställen.
Som tur var så sprang de ut i sommarhagen och fattade inte att den var öppen på ena sidan.
Syrran som var ute först upptäckte dem och gick och fångade dem. Hon sjönk ner till över knäna. Så det är en hel del snö.

Men hästarna var ordentligt skärrade, jag stängde in dem undertiden som jag lagade hagen och efteråt så var de fortfarande helt uppe i varv. Flamman gick direkt mot tråden och hängde sig över där de hade gått ut. Jag sprang och drog på strömmen (i enbart översta tråden nu) så jag hoppas de håller sig inne.

Så här såg infarten till huset ut i morse
22568_330892966720_703326720_394429.jpg

Appropå fästningar så har det ju varit extremt mycket sånna odjur de senaste sommrarna just pga de milda vintrarna. Så det bör ju vara det enda positiva med den här vintern. Att många utav de har dött :devil:

Appropå fästningar så har det ju varit extremt mycket sånna odjur de senaste sommrarna just pga de milda vintrarna. Så det bör ju vara det enda positiva med den här vintern. Att många utav de har dött :devil:

De säger ju att pga snön så har inte tjälen gått så långt ner, snön isolerar ju, så det kanske har överlevt mer fästingar än om det varit barmark och djupfruset. :cool:

Det skulle väl inte ens märkas i ekosystemet om de rackarna försvann från jordens yta annars?

Haha, är Ella också duktig på att bulldozra sig igenom stängsel?

Jag hoppas i alla fall att den här vintern har tagit kål på de vidriga små krypen!
Jag gör mitt bästa för att se positivt på saker och ting, just nu är det inte helt lätt :cool:

Haha, ja isåfall så får jag tacka Ella så mycket! :bow:
Det där är pållarnas favoritställe i hagen, när de inte äter så är det under trädet de är. Perfekt sol och regnskydd! Hade inte alls varit samma sak om det hade varit rakt :idea:

Min häst river inte staketen genom att spränga igenom, hon har lite mer tålamod och GNAGER sig ut! (gnagt av 2 stolpar nu i vinter - schysst när man inte kan byta dem pga marken) :grin:

KL
Tycker ni hon passar i svart min fuxa?
Bilddagboken
52055_1266780702.jpg

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 071
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
22 558
Senast: Stereo
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Då ska jag försöka sammanfatta vår resa til Norsk Varmblod's Eliteskue lite "kort". (Eller långt... :angel: ) Vi åkte hemifrån i...
Svar
0
· Visningar
1 069
Senast: sorbifolia
·
Övr. Hund Eftersom jag enbart skrivit på hundforumet när det har varit problem (och det har varit mycket problem) med Loppan så tänkte jag att det...
Svar
5
· Visningar
1 262
Senast: TeamLundVer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix