-04'ornas tråd Edition 9

Sv: -04'ornas tråd Edition 9

Har blivit erbjuden en kanonfin D-ponny -04 och en liten storhäst av samma årgång jag inte riktigt vet hur den ser ut. Frågan är, törs jag? :crazy: D-ponnyn verkar hittills mest intressant, har startat LB hopning och utb. LB mot LA dressyr. Storhästen håller på att lära sig skolor och orkar inte bära upp sig så långa stunder i taget i galopp... hmmm.

Stormar det aldrig hos er ? Jag tar hellre lera än era flygplansmyggor :eek:

Mjah, nog är det väl nån storm ibland med de är oftast rätt snälla och sällsynta motför era. Kan inte minnas sist vi hade något strömavbrott t.ex., och definitivt inte något långvarigt utan då max en halv dag :laugh:

Äh, vad är myggor motför fästingar :D Tyvärr så har ju de uslingarna klättrat allt högre norrut och finns här med nuförtiden, men har aldrig sett en fästing IRL förutom en sommar på Gotland tidigt 90-tal. Så tack och lov är de ovanliga än så länge.

Jaha nu är det plusgrader hos oss... Å nästa vecka ska det bli kallt igen... :( Nu kan det faktiskt få bli vår å grönt i hagarna!

Trevligt med en 04 tråd! Själv har jag sedan september förra året en foderhäst som är just 04:a. Ett sött litet sto e: fullblodshingst u:quarter/fullblod. När jag tog över henne var hon inte i den bästa konditionen så vi har tagit det lugnt, hon vilade helt i dec och massör/kiropraktor/hovslagare har vart ute titt som tätt... Men nu börjar de iaf ordna sig med det!

http://emeliesnaglar.zoomin.se/index/103356.html om ni vill se hur denna lilla Pärla ser ut! :D

Läcker färg hon verkar ha!

Har blivit erbjuden en kanonfin D-ponny -04 och en liten storhäst av samma årgång jag inte riktigt vet hur den ser ut. Frågan är, törs jag? :crazy: D-ponnyn verkar hittills mest intressant, har startat LB hopning och utb. LB mot LA dressyr. Storhästen håller på att lära sig skolor och orkar inte bära upp sig så långa stunder i taget i galopp... hmmm.

-04:a är en trevlig årgång, och så har -04: orna en sån trevlig tråd här också :D Det är bara att testa och se!

Verkar hända mycket detta året med min 04 ....helt plötsligt kommer jag åt honom bättre på tex. hoppningen och det verkar som valnöten håller på att falla på plats får ju bjudning på titthinder (härlig känsla)
Fundera nu på att satsa på dressyr då han är en gångarts häst... fick ett trevligt erbjudande igår från en tränare.
Hur gör ni andrar ...tävlar ni både i dressyr och hoppning med era 04 ?

längesen jag uppdaterade ngt här.
JObbar alldeles för mkt för att hinna med mig själv.

Calle har gått ordentligt hela vintern o mest hoppat småhinder med ett himla tjatande från arnold sida :D
Nu har vi börjat plocka upp hindren lite o jösses som han hoppar :eek:
Helt annat språng o mkt mera rädd om sig. Just nu känns allt super men jag flyttar hem om en vecka så nu är jag rädd att jag inte kommer hålla ihop de här utan min mentor.

Ska lbi skönt o komma hem till norrland en sväng iaf då de är väldigt slitigt att jobba mer eller mindre dygnet runt 7 dagar i veckan. Har lärt mig otroligt mkt och blivit mkt stabilare i sadeln.

kul att höra ifrån dig! :)

Får man fråga varför du flyttar tillbaka?
Nyfiken i en strut som jag är så kan jag inte hålla mig. :P

Visst får du fråga och jag ska naturligtvis svara :)

Min plan var att stanna till mars och det har jag gjort. Har trivts jättebra och har lite ångest över att åka hem faktiskt.

Man jobbar 7 dagar i veckan, oftast 10-12 timmar och man hinner inte med nånting annat än att sköta gården. Lever som i en bubbla och de är väldigt slitigt åt kroppen att aldrig få en chans att återhämta sig.
FInns ingen chans för mig o åka hem o hälsa på då o då.

Då jag inte vill jobba med hästar i framtiden, som typ tränare,beridare,egen verksamhet mm, så har jag valt att se de som en rolig o lärorik period som är över snart.
Jag kommer sakna allt väldigt mycket och det finns en stor chans att jag återvänder i kortare perioder.
Arnold vill helst ha mig kvar och det är smickrande.

Just nu har jag ett nytt jobb på gång i min hemkommun o de är inom ett helt nytt område, så jag kastar mig in i ännu ett äventyr om en vecka.
De nya äventyret har jag Arnolds bror att tacka för :)

Låter kul och lärorikt! Förstår dig att du inte ser det som ett framtidsyrke dock för det är på samma gång tungt, låst och och slitsamt. Att kunna åka tillbaka ibland är ju strålande!

Spinner vidare på nyfikenheten och undrar såklart vad du ska ge dig in i för bransch nu :D

KL
Vårat ridhus vet de fortfarande inte när det skall öppnas, så jag sitter hemma och dör av tristes, hästen min har svullnat upp i bakbenen vid sena, så jag misstänker att senorna blivit överansträngda med tanke på hur hon busar i hagen och hu djup snön är. :( Jag vill inte ha mer snö!!!

Rea går det dock ingen nöd på, hon har inte ont men fy vad uttråkad hon är :grin:
12643_1267524686.jpg

Någon som vill hoppa hopprep?
(Fleecetäcket jag köpte på GHS)

*kl*

Finaste 04: orna ni har!! :love:

Jag är lika dålig som vanligt på att uppdatera. Men det går framåt med VR & mig iaf. Han är busig & överambitös, vilket ofta leder till missförstånd mellan oss - vilket i sin tur leder till att han blir nervös & stressar upp sig själv. Han vill så gärna göra helt rätt :p :love:

30534767.jpg

30534765.jpg

30534762.jpg

Ja det är ju förstås förståeligt.

Men lärorikt om inge annat.

Vad blir det för nytt äventyr du kastar dig på då? :)

VR: Vi (jag) har ju saknat dig och din jätte! :D

VR! :love:

Sixt har börjat lära sig väldigt dumma saker - att lägga sig ner med ryttare :o
Hon gör så fina snöänglar så... :cool:

Oj, det var påhittigt av henne!

Kan det ha något att göra med fällningen? Minns en ridskolehäst där jag jobbade tidigare som kunde lägga sig ned ibland med ryttare på om det var obehagligt under sadeln/fällning/blött. Var bara att snabbt skrika åt eleven som för tillfället satt på att hoppa av :D

Om allt går som planerat med kurs osv så kommer jag att bli säkerhets- och skyddsledare inom arbete på järnväg.

Ingen egentlig aning om vad det innebär men det får jag reda på på måndag:D

Förmodligen kommer jag jobba måndag-torsdag ( kan bli jobb där man ligger borta oxå men på första platsen så har jag pendlingsavstånd). Vilket innebär att jag är ledig fre-söndag och då kan åka o tävla eller som arnold sa: Då packar du in Calle i transporten o kommer ner till mig o tränar:idea:

oh, minst sagt spännande. :D

Då får vi hopaps det går vägen med allt vad det innebär!

Lycka till! :)

Sinfonie: Uh, det är ju inte allt för roligt ju, hade en ponny som gjorde det när han tröttnat. :p Men killade med ett långt spö på benen när han tänkte tanken.
Det funkade faktiskt. Dock var nog han lite mindre än var Sixt är så jag nådde nog lite längre på honom med pinnen.. ;)

Usch så fin han är! :love:

KL
Idag har jag och lilla Rea promenerat, tyckte hon var skoj - kunna inspektera stora världen (ferdinand symptom på henne). Har med hjälp av eni*o räknat ut att vi faktiskt gick hela 3 km, bra fick både hon och jag motion idag.

Imorgon skall ridhuset besiktigas för att se hur lång tid det kommer att ta innan det får användas igen (bågnat av all snö)

Bild från dagen
14115_1168856876318_1674844387_333025_3347414_n.jpg

Haha, Akilles brukar ha Ferdinandsymptom vid in- och utsläpp. Han far alltid omkring i boxen och ser ut som "släpputmigsläpputmig" men så snart jag öppnar boxen så tar vi det luuugnt.. titta på lite intressanta saker.. sniffa på traktorn.. stoppa ner huvudet i några snödrivor..

Nydoppat huvud, brukar dock vara ännu snöigare:
dsc02371_72717976.jpg

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 071
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
22 558
Senast: Stereo
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Då ska jag försöka sammanfatta vår resa til Norsk Varmblod's Eliteskue lite "kort". (Eller långt... :angel: ) Vi åkte hemifrån i...
Svar
0
· Visningar
1 069
Senast: sorbifolia
·
Övr. Hund Eftersom jag enbart skrivit på hundforumet när det har varit problem (och det har varit mycket problem) med Loppan så tänkte jag att det...
Svar
5
· Visningar
1 262
Senast: TeamLundVer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg