-04'ornas tråd Edition 9

Sv: -04'ornas tråd Edition 9

Mina mål med Aprilia är att bli säkra i 120 och starta 130 innan sommaren.
Men just nu står det still hos oss också, banan är kass att rida på, snöän är meter hög och stenhård, vägarna för för hårda för att jobbas på 6 dagar i veckan och min bil gillar icke snö så inte heller kommer jag iväg till ridhus.

Men jag är inte bitter för det.. :p

Solen har vart framme i flera dagar och snön börjar sakta sakta försvinna. :bump:

Oj här har det gått bra, starta 130 cm innan sommarn måste ju vara bra i timing . Jag har då inte legat på latsidan precis ! Men håller på med 90cm och 100cm och då går det inte ens bra:mad:

Nu har jag ridit lc:2 . Hemsk upplevelse....:crazy: Visserligen fick lovord för framtiden ...men hur kul är det när han bara tar bettet o sticker upp huvudet
...man känner sig lite billig då. Men men jag startade...inte många hoppryttare som har gjort det !!
Nu är det ju frågan om det gav mersmak :angel:... har inte bestämt mig är inte så glad vid tycka sport :angel:

Mina mål för i år är hoppning 90 cm och 100cm kontrollerat. Ev. lc:2 även där utan spänning.

Jag får väl haka på i den här tråden jag med :D
Har en fullblodsvalack f04, kom till mig 08.
Jättetrevlig häst, men ständigt skadad..relativit outbildad också pga det

kl

Nu är vi hemmavid i norrland igen och vädret är visserligen fint med sol o blå himmel men underlaget är inte mkt att hurra för.
Is eller skare..

Calle känns iaf fin och imorgon ska jag in till ridhuset o hoppa lite inför tävlingarna nästa helg.
Är anmäld 120 alla 3 dagar men känns han bra på fredag och banbyggaren bygger bra så får han kanske gå 130 på lördag.
Annars tar vi de i april.

Hoppas kunna filma lite imorgon så kan ni få se en film , såhär 4 månader senare, så får vi se om ni ser någon skillnad på hästen, och mig :idea:

130 redan! Shit! Här ligger man rejält efter fast jag kan väl delvis skylla på min graviditet.:p Men vi ska hålla tummar o hovar att det går bra på tävlingen.

Men igår var det galoppremiär iallafall. Så nu är det dags att köra så det ryker. Tyvärr har mitt ridhuskort gått ut så jag måste förnya det först innan vi har tillträde dit. Är så sugen nu. Ella går ju trots allt att rida fastän hon stått och har så mycket spring i benen och griller i huvudet. Tittig till tusen men det går att rida henne frammåt. Inga tvärstopp med omedelbar medföljande helomvändning. Skönt, för sånt är inte så roligt i halkan även om jag har fyra broddar i varje hov.

Idag får hon stå eftersom jag o sonen har hemmadag. Han ska inte behöva fara runt med mig varje dag när han är så liten och jag ammar ju fortfarande. Ibland vill han liksom ha mat varannan timma=icke förenligt med att dra till stallet utan honom.

Välkommen välkommen.

Ja, se fullblod. :cool: Om det är någon ras som gärna drar på sig elände så är det väl sådana. Liksom korsningar med xx. Har ju lite xx i min och det har märkts. Blääää. Mamman hennes var dock ett trevligt undantag.

Du får gärna berätta mer om din häst och här är det nämligen spöstraff till den som inte visar bilder o filmer.:D Bara att slänga upp bilder.

todde:Skönt att du överlevde. Det blir nog mer avspänt med tiden. Gissar jag på. Eller hoppas på. Jag ska ju förhoppningsvis ut o debutera själv i år. Hjalp!

Mina mål med Aprilia är att bli säkra i 120 och starta 130 innan sommaren.
Men just nu står det still hos oss också, banan är kass att rida på, snöän är meter hög och stenhård, vägarna för för hårda för att jobbas på 6 dagar i veckan och min bil gillar icke snö så inte heller kommer jag iväg till ridhus.

Men jag är inte bitter för det.. :p

Solen har vart framme i flera dagar och snön börjar sakta sakta försvinna. :bump:

Vilket ridhus rider du i? Det borde väl nästan vara ridavstånd för dig?

Själv har jag 3-4 km till "mitt".

Jag har i 4 månaders tid enbart sysslat med träning.. så inte så konstigt om vi ligger lite före just nu.
Dessutom har min häst en förmåga o hoppa bättre när de blir högre..

Men allt ska kännas bra innan vi går in i 130.

Jag sitter här och hoppas på film :D
Blev det något filmat? Hade varit jätteskoj att se!

alltså det där med foto och film är svårt...iallafall för min del..jag menar det är inte lätt när man är en "ensam varg". Visserligen kunde jag be någon filma men tänk om denna springer iväg med kammeran :eek:.
Senast idag när jag var på hopptävling så var där ingen som ville eller kunde hålla min häst medan jag gick banan så jag fick sätta in henne i trp för att gå banan och jag var en av de första som startade.
Så jag undanber mig "spö straff" :cool:

Hej Allihopa

Här kommer en färsking till tråden. Jag har två unghästar varav den ena är en 04. Vi har inte kommit så långt då jag fick bebis i somras och inte kunde rida så mkt under graviditeten pga foglossning.
Jättekul att komma in här och kunna följa er alla och utbyta tankar och erfarenheter.

Självklart är det svårt att få till bilder o filmer när man inte har någon medhjälpare med sig. Jag skulle heller inte lämna ut min kamera åt någon jag inte kände.

Det där med spöstraff är något några av oss skojjar om här i tråden och inte särskilt allvarligt menat.

Trist att inte ens någon kunde hålla din häst på tävling. Själv brukar jag aldrig neka någon en hjälpande hand i den situationen såvida hästen inte är för besvärlig att hålla.

Jag har turen att ha hästarna hos min mamma som har tid att följa med och hjälpa mig. Än har jag inte åkt iväg själv med min Ella. Och nu efter att ha fått barn så är jag i ännu större behov att att någon följer med och passar mitt barn.

Tackar :)

Ett sto av rasen frieserhäst. Avlad åt det sportiga hållet för dressyrändamål. Helt underbar men väldigt bestämd. Vi rider dressyr mest med målsättningen att komma ut och tävla i år. Hon har lite temperament så hon promenerades mest när jag slutade rida när jag var gravid men nu är vi igång igen. Just nu jobbar vi på galoppen, dvs att jag ska bestämma när vi ska galoppera, när vi ska sluta galoppera, vilken galopp vi ska galoppera i och vilket tempo vi ska ha ;) Kanske låter basic men ooh så svårt det kan vara. :) Känns som vi har fastnat lite på en platå för tillfället men jag ser ljusningen.

Välkommen till tråden :)

Sixt går och skrotar, men snart är nog grusvägarna tillräckligt bra för lite tömkörning och skritt utan att min hysteriska dunderklump leker Bambi på hal is.

Jag sitter just nu som på nålar, min fd medryttarponny, som jag fick höra skulle avlivas i höstas kanske lever! :eek:
Är han hel och kry så ska jag göra ett försök att få köpa honom/foder, det finns verkligen ingen bättre häst! :love:

Okej, då får det väl bli en liten presentation då :D
Hästen heter Avoid The Cat men kallas "Avve", han är en brun herre på ca 163 cm i mkh, han är väldigt nätt och är finlemmad vilket gör att många tror att han är ett sto... ;)
Att sitta på honom känns dock maffigt! Han har ett helt fantastiskt rörelsemönster och har aldrig bockat eller stegrat. Att det går undan är en annan femma :angel:

Då han som sagt varit skadad mycket (inte förrän igår kunde jag se ömheten efter tappskon lätta :bump: ) så är han i princip outbildad.

Har rotat fram lite gamla bilder:

29818159.jpg
[/url][/IMG]

I den här tråden är du verkligen inte ensam om att ha en outbildad häst! :D
Jag och min krutgumma har ju inte ens börjat galoppera :p

Modett: Det hoppas jag med! :bump:

Nä, utbildningsgraden på våra 04-or varierar kraftigt här.:p

Ella går iallafall att rida i form i alla tre gångarterna men mycket mer är det inte.

Var ute och galopperade igår. Dragkamp.:cool: Jag är inte riktigt stark i kroppen nog för att hålla emot med sitsen så det blev med tygeln istället och en massa svordomar från min sida. Inte jättekul med en überpigg och gräsligt tittig häst kan jag säga. Fast jag ska väl inte gnälla, hon är långt ifrån så gräslig med sin tittighet som hon varit tidigare. Igår tvärstannade hon bara två ggr och frös fast. Jag behövde aldrig sitta av och leda förbi som jag fått göra tidigare.

Något som jag verkligen är glad för, det är att jag sagt till om fyra broddhål i varje hov. Med det underlag som det är nu så behövs det verkligen.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 071
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
22 558
Senast: Stereo
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Då ska jag försöka sammanfatta vår resa til Norsk Varmblod's Eliteskue lite "kort". (Eller långt... :angel: ) Vi åkte hemifrån i...
Svar
0
· Visningar
1 069
Senast: sorbifolia
·
Övr. Hund Eftersom jag enbart skrivit på hundforumet när det har varit problem (och det har varit mycket problem) med Loppan så tänkte jag att det...
Svar
5
· Visningar
1 262
Senast: TeamLundVer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka