Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nä, utbildningsgraden på våra 04-or varierar kraftigt här.
Ella går iallafall att rida i form i alla tre gångarterna men mycket mer är det inte.
Var ute och galopperade igår. Dragkamp. Jag är inte riktigt stark i kroppen nog för att hålla emot med sitsen så det blev med tygeln istället och en massa svordomar från min sida. Inte jättekul med en überpigg och gräsligt tittig häst kan jag säga. Fast jag ska väl inte gnälla, hon är långt ifrån så gräslig med sin tittighet som hon varit tidigare. Igår tvärstannade hon bara två ggr och frös fast. Jag behövde aldrig sitta av och leda förbi som jag fått göra tidigare.
Något som jag verkligen är glad för, det är att jag sagt till om fyra broddhål i varje hov. Med det underlag som det är nu så behövs det verkligen.
Ja, ibland blir de så billiga att man nästan skulle betala någon för att ta med dem och dra dit pepparn växer. Men men, även tuggataggtråds-Ella har sina dyra stunder ibland.
Ha ha ja det verkar ju inte bättre.
Nej visst är det irriterande och framförallt när man vill kunna vara mjuk och ha en trevlig kontakt.
Precis! Men hur ska man kunna klara det när han drar upp huvudet. Precis som det går i vågor ibland kan man ha en jättebra stund och sen kommer man snabbt ner på marken igen. Visst hästar är ju inte några maskiner....men lite jämnare är önskvärt !