-04'ornas tråd Edition 9

Sv: -04'ornas tråd Edition 9

:devil::devil::devil::devil::devil:

Vad jag är arg nu!

Hade skrivit ett skitlångt inlägg ju och så försvinner allt. J*vla dator.

Återkommer ikväll, nu är det ridning! :bump:

Den LC:2 ser jag fram emot att läsa om. Min 04 var lite spänd på min debut .

hehe, jotack ska fösöka lura ut min fader så det kanske tillochmed blir film på eländet.

Ang. färgvalet

jag tycker att hon är mycket snyggare i brunt. men har hon brunt måste väl ändå jag ha brunt?

Fuxar brukar vara fina i brunt, men i svart också :laugh: Synd det blir så dyrt att ha sadlar i båda färgerna, man kan ju lätt införskaffa såväl bruna som svarta träns utan att bli ruinerad. På min fux hade jag bruna hoppgrejjor och svarta dressyrgrejjor, fast alltså inte 4 sadlar utan brun hoppsadel och svart dressyrsadel.

Hej igen!

Jag har följt tråden i det tysta ett tag nu, men nu är jag tillbaka..IGEN ;) Det var jag som hade den tjeckiska importen, om ni kommer ihåg?
Nu är han igång igen efter skadan, och nu när det börjar nalkas vår är han minst tusen myror i benen :D

Just nu tränar vi massor av övergångar och skänkelvikningar! Nyttig och roligt! Fast nu när isen har smält bort skall jag börja klättra, vi var faktiskt ute i skogen igår och där hade de smält bort ganska bra, så vi passade på att köra lite övergångar där också och fast han var super pigg höll han sig på mattan, super mysigt!! :laugh: Det har varit så tråkigt att rida ut i vinter när man bara kunnat rida en eller två rundor. För dem andra vägarna har de varit så djup snö och Åttan har inte haft konditionen för att pulsa så mycket..

30664208.jpg

Åttan och jag för några dagar sedan!

Smyger in med en bild från dagens jobb. Så här mycket snön har vi faktiskt ... lite trött på det nu men det är ju bra träning...

26120_382083597765_735617765_3657443_333164_n.jpg

26120_382083592765_735617765_3657442_6144018_n.jpg

På min fux hade jag bruna hoppgrejjor och svarta dressyrgrejjor.

Så har jag det just nu, men vill ha brunt på dressyren med, men måste inte jag då som ryttare ha bruna stövlar? hjälmen är brun och kavajen är marin så det prelar ingen roll... men stövlarna? :crazy: värsta I-landsproblemet, jag vet

tycker det är jättefint med brunt! och jag tycker inte att det ser konstigt ut med svarta stövlar till, det är fint!! däremot tycker jag att du ska ha marinblå hjälm om du har sån kavaj :)

Jag tycker gott och väl du kan ha brunt på din dam. Hon ser ut att vara bra färg att matcha till. Fuxar brukar ju vara svårmatchade. :D Men blå hjälm om du har blå kavaj, så tycker jag!

Wilja:
Självklart kan jag vara självmordspilot. Det sägs jag vara bra på om du frågar andra. ;)
Men har nu lite dåligt med tid, då jag jobbar rätt mkt nu och sen har jag ju mina egna tanter att ta hand om. Men när det blir lite lugnare så kanske det kan funka. :) Bara att höra av dig isf!

Brago:
Du har säkert sett henne på bild och film innan. Var ett tag då det kom mycket bilder och filmer här i våran tråd. :D
Men iaf:

4år:

5år
http://www.youtube.com/watch?v=uhzKGnCexKg. 120cm

Nuvarande kavajen är svart, men den är storlek 36 och slutar ovanför handlederna :o måste införskaffa en ny

KL
Film från idag, hennes absolut första gång som hon ser ett dressyrstaket, och en dressyrdommare, publik på läktaren och inte bara det... hon var gräsligt pigg och stark idag :/
Sen att jag fick låna en sadel eftersom min inte passar henne gjorde ju inte saken bättre, hamnade i stolssits stundtals och hade förlånga läder och tyglar...

men men, jag gillar min häst ändå. Fastän man får ondare i magen efter trav nedsittning på henne i 5 min än om man gör 50 situps :grin:

http://www.youtube.com/watch?v=lMzKHcTSKhk

åh hon ser jättefin ut! vad kul! himla jämn och ser ut att trivas. har du tävlat någon dressyr på henne eller bara hoppning? är inte säker på om jag minns rätt

jag var med några kompisar på hopptävlingar idag, blev så himla sugen på att komma igång och tävla hoppning ordentligt på min också så nu har jag anmält mig till en 1 m! han har bara tävlat lite hoppning för något år sen. ska bli spännande! :)

Vad roligt att du tycker det :)

Nej hon är inte tävlad alls, första gången idag (finns en film uppe på yt med) reds in hösten 2008.
Det är en dressyrpålle, men hon älskar att hoppa. Tyvärr går det lite för fort i min smak, så jag har en kompis som hoppar henne åt mig.

Tack för erbjudandet! Idag är han faktiskt världens finaste häst också:-) Vi var och red en sväng för tränaren som satt upp och red för första gången också. Shit vad fin han var att rida efter att hon ridit lite.
Många fina ord blev det om honom så det värmde!

Sen kom det många kloka ord också, som i princip innebär att skynda långsamt.
Hans protester kommer när han blir för trött, vilket beror på att jag pressat lite för hårt. Även om jag inte kanske gör jättejobbiga övningar så har han så stora gångarter så det blir jobbig för honom, så nu ska vi skynda långsamt och bygga lite mer muskler innan vi ger oss vidare med galoppen. Många pauser och korta effektiva pass, mestadels i skogen.

Men hur i hela världen jag ska kunna sitta ner i traven på min kuse förstår jag inte... Men det blir väl en senare fråga:D

Roligt du tycker det! :)
ej ingen dressyr än, har lite svårt att sitta ner i traven på damen, sen blir hon så jäkla stark. Har börjat rida på kandar som hon tycker mycket om. Men behövs lite finslip innan det blir någon tävling i dressyren. ;)

Det tror jag kommer gå bra, 100 cm kliver de ju nästan över. :)

aah, men spännande med kandaret! är jättesugen på det men ska vänta lite till. han är lite efter så med sin stora kropp. vill ha bättre koll på allt innan jag börjar. Jag tror nog 1 m ska gå bra jag med :) När vi tävlade hoppning sist var det första gångerna han var ute på tävling nånsin och tittade så extremt mycket på allt runt omkring så då var det svårt att få honom att fokusera. Men nu känns han coolare! Ska se till att filma. Men först dressyrtävling om en vecka :)

*kl*
Fler hästar som var trötta i morse? Akilles Den Morgontrötte låg såklart och sov när jag kom - vaddå, klockan var ju bara fem, vadan detta?!

Daredevil: tycker också att svarta stövlar funkar även till brun sadel :laugh: Men antingen marinblå eller svart hjälm till marinblå kavaj skulle jag säga om du tänkt fortstätta ha den. Brun kavaj kan vara sååå snyggt, men det blir ju risk att det blir "lite väl" brunt. Gråa kavajer gillar jag också, men det funkar nog bäst till svart utrustning.

Har du också en morgontrött häst? Här är det lagd häst ligger. Om Ella sover så sover hon. Egalt om man ger henne kraftfoder. Har någon gång fått dra fram hö och kraftfoder till nosen på henne då hon inte velat resa på sig den latapan.

F ö är hon en jävla apa!:devil: Jag hatar henne just nu. Förbannade tittskrälle.

Någon som vill köpa?

Nåja, hon lär väl bli dyr så småningom. Men det här tittande, stirrandet och så den här snygga damcykelformen är något som inte är så roligt. Plus att hon försöker bestämma vilka vägar vi ska ta. Hade en dust med henne igår när hon rusade in på en annan väg. Tyvärr så hinner jag bara ta korta rundor då mamma aka barnvakten är förkyld och inte får passa min lille knodd, bara dra honom i barnvagnen en stund om hon orkar. Men när hon piggnar till då ska vi dra iväg på långa rundor. Och galoppera.
Ridhuskort har jag inte råd att förnya just nu. Men vår ridbana börjar skönjas nu när snön nästan helt smält bort.

Oohja, han är ingen early bird. Att gå kl 06 är han ju som inställd på, men en timma tidigare - näääe..!

Lite småapig är han också, men det beror nog till stor del på det kassa underlaget som gör att han är understimulerad. Vill ha min ridbanan uppskottad, men bonden har sin traktor på lagning :( Sen vill jag ha framtinade skogsvägar också, men det är lika bra att förtränga det önskemålet en månad till. Först då kan det nog börja bli lite realistiskt.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 071
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
22 559
Senast: Stereo
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Då ska jag försöka sammanfatta vår resa til Norsk Varmblod's Eliteskue lite "kort". (Eller långt... :angel: ) Vi åkte hemifrån i...
Svar
0
· Visningar
1 069
Senast: sorbifolia
·
Övr. Hund Eftersom jag enbart skrivit på hundforumet när det har varit problem (och det har varit mycket problem) med Loppan så tänkte jag att det...
Svar
5
· Visningar
1 262
Senast: TeamLundVer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • FÅRtråden