Sv: -04'ornas tråd Edition 9
kl
Helgen har inneburit ridhus 2 dagar, hårti backen ute så lika bra o ta chansen o rida i ridhus när man är ledig.
Lördag stod dressyr/markarbete på schemat. Calle fick jobba ordentligt med galoppen , öka o minska mest hela tiden. Inte lulla runt, som vi är så bra på
Han blev rejält trött o de märks att han är ovan att gå i uppvärmt ridhus.
Mamma red Q och jag hoppade upp på honom o red honom några minuter oxå. har inte nån vidare kondis efter vintern med mamma men dom har iaf hållit igång lite o han är fortfarande lika mjuk.
igår stod hoppning på schemat.
Meningen var att jag skulle hoppa mestadels småhinder o sen en 3 komb.
Tränade på att reglera galoppen, både framåt o bakåt och till min glädje visar calle att han blivit mkt mkt starkare.
Med lördagens pass i benen så hoppade han riktigt bra, trots mör kropp.
Hjälpte min kompis som ska rida första omgången av eliten i helgen och eftersom han hoppade lite större hinder så fick calle ta några större språng oxå och även där visar han sin nyfunna styrka och hans alltid arbetssamma skalle, oavsett trötthet så hoppar han de man styr på.
Kort o gott kan man sammanfatta att de känns bra just nu.
Q känns lite stel i höger bak o jag misstänker en liten sträckning, inte halt.
Så han fick bara hoppa några låga skutt bara för att han inte hoppat sen i oktober.
Kul tyckte han
På torsdag eller fredag åker jag ner till Arnold för en träningscamp över påsk.
kl
Helgen har inneburit ridhus 2 dagar, hårti backen ute så lika bra o ta chansen o rida i ridhus när man är ledig.
Lördag stod dressyr/markarbete på schemat. Calle fick jobba ordentligt med galoppen , öka o minska mest hela tiden. Inte lulla runt, som vi är så bra på
Han blev rejält trött o de märks att han är ovan att gå i uppvärmt ridhus.
Mamma red Q och jag hoppade upp på honom o red honom några minuter oxå. har inte nån vidare kondis efter vintern med mamma men dom har iaf hållit igång lite o han är fortfarande lika mjuk.
igår stod hoppning på schemat.
Meningen var att jag skulle hoppa mestadels småhinder o sen en 3 komb.
Tränade på att reglera galoppen, både framåt o bakåt och till min glädje visar calle att han blivit mkt mkt starkare.
Med lördagens pass i benen så hoppade han riktigt bra, trots mör kropp.
Hjälpte min kompis som ska rida första omgången av eliten i helgen och eftersom han hoppade lite större hinder så fick calle ta några större språng oxå och även där visar han sin nyfunna styrka och hans alltid arbetssamma skalle, oavsett trötthet så hoppar han de man styr på.
Kort o gott kan man sammanfatta att de känns bra just nu.
Q känns lite stel i höger bak o jag misstänker en liten sträckning, inte halt.
Så han fick bara hoppa några låga skutt bara för att han inte hoppat sen i oktober.
Kul tyckte han
På torsdag eller fredag åker jag ner till Arnold för en träningscamp över påsk.