-04'ornas tråd Edition 9

Sv: -04'ornas tråd Edition 9

*KL*

Men vilken passande tråd!
Typiskt att hitta den nu när min -04 ska ut på foder för att jag inte hinner med honom samt att jag kommer att få mindre tid när min bebis anlänt i augusti..
Kommer nog att gå in och drömma lite här iaf! :D

Japp...Ångermanälven, som rinner här utanför, är bara ett annat namn på Tidan:angel:

Är det bara här det är fullt med snö??? Är inte så lite less på det nu...dock, grusvägen är framme och den är skapligt mjuk så det funkar att rida där. Snart går flytten till gården!!! Sen j*klar ska det tränas:cool:

Jamen ångermanälven har jag ju bott vid (eller nästan i... bodde på hemsön som ligger i ångermanälvens mynning) Så då kan vi ju nästan säga att jag har bott vid Tidan! :angel:

Snö kan du räkna med att ni har hela april med, du har flyttat åt fel håll! ;)

Jag bjuder på några våriga bilder härifrån skåneland
224.jpg

220.jpg

227.jpg

Japp, alla bor vid Tidan, den är en särdeles lång historia som ringlar sig runt i halva Sverige utom där just du bor.;)

Ang juverinflammation så ska jag skrämma upp dig lite. :p Vi hade det på Zizi. Hon fick över 40 graders feber och vi fick trycka ur tjock "gröt" ur hennes juver, särskilt det högra. Men det gick över och Lanzelot i hennes mage överlevde som bekannt. Det som förmodligen orsakade det hela var flugor. Så var det på kor sa veterinären. Och flugor lär du ju inte behöva oroa dig för just nu.;)

Mår hon bara bra och inte har feber så är det nog ok. Men håll koll. Inte klämma för mycket på tuttarna kanske.

Och jag har varit ute med trams-Ella och galopperat i vatten idag med. Och HERREGUUUUUUUUUUUD det var folk där ute vid åna!!! De första männskerna var så otäcka så Ella ville bara springa hem. Tills de hälsade på henne, då var de bara trevliga.

Satte på henne en pullargrimma för att se om det blev lättare att hålla henne och tja, lite bättring blev det väl.

Du ska inte skrämmas! :devil: :eek:

Jag tror inte att det är någon fara dock, håller koll på tempen med. Angående att klämma så har jag bara gjort det en gång och det var den som jag berättade om. Nu låter jag bli igen, känner bara efter om det är varmt eller så.
Jag är döless på att vänta nu, jag har varit nervös i en månad nu ;)

Ja jag har pratat med Arnold nu och som vanligt fått samma svar.. Inga problem (läses med skånsk dialekt) :D

Så de får bli 130 på fredag o sen kan jag välja mellan 120 och 130 både lördag o söndag, så formen får helt enkelt avgöra.

*garvar* Jo, snön lär vi få dras med ett tag till. Har precis kommit in från en tur i skogen. Snödjupet är minst 30-40 cm...och bitvis djupare än så. Lilly skötte sig väldigt bra och är i fin form. Knappt hon svettades och inget flåsande heller trots att slingan i skogen är rätt lång.

På hemvägen skrittade vi utmed grusvägen, plötsligt drar någon iväg ett gäng skott med gevär:eek:...inte en gång...inte två gånger...utan flera salvor så det ekade. Hon fixade detta galant, trippade visserligen på tå och hoppade högt några gånger men jag samlade ihop henne och bad om lite öppna och sluta så släppte hon fixeringen på skotten. Inte utan att jag är rätt stolt över henne ;)

KL

Igår var jag på Clinic med Eva-Karin Oscarson i Husaby. Kanonbra!
Det låter så lätt, och ser så lätt ut när duktiga ryttare rider:) Men äldsta hästen var 18 år så jag har ju några år på mig att uppnå det där resultatet!

Härliga bilder!
Här borta börjar det se likadant ut, inga floder eller sjöar i hagarna längre.

Jag har jätteroliga nyheter! :laugh:
Sixt och jag har galopperat för första gången idag! :bump:
Om man inte räknar med gångerna hon stuckit med mig dvs ;)

Hon var ganska lugn idag, taggad men inte så het.
Så jag tänkte att vi kunde trava lite, och hon var givetvis med på noterna.
Hon gjorde små försök att börja galoppera (hon har alltid varit pigg, men aldrig försökt att galoppera när vi travat).
Så jag testade att säga 'galopp', och vips, så galopperade vi :D
Hon var inte speciellt svår att sakta av, hon gjorde små försök att trava på hemvägen, men skötte sig fint jämfört med tidigare i veckan.

Detta visar verkligen hur mycket efter vi är :rofl:

Hua, längtar verkligen inte "hem" igen :crazy: i alla fall inte den här årstiden. Något jag saknar är dock de ljusa sommarnätterna, de är rätt så oslagbara! :laugh:

Skönt att hon skötte sig så bra!

Ja, jag är mycket nöjd med henne. När vi bodde i Småland så knallade det rätt ofta med gevär i omgivningarna dagar som nätter så skott är hon van, tack och lov ;)

Idag har det regnat hela dagen och förhoppningsvis har det tagit bra på snön nu...Ska kolla skogsslingan i morgon :D

Ella har fortfarande träningsvärk. Nu sitter det i ryggen också. Hon måste verkligen ha fått in rumpan under sig i galoppen. Jag jobbar fortfarande för hand lite lätt tills träningsvärken släpper. Inte bra att stå still.
Det är så kul att se att en häst med helt kass galopp kan bli bättre.

Jag har länge funderat på om hon har något problem i kroppen men de hästar som haft problem med rygg t ex har ju gått upp o ner i träningen hela tiden. Ella har inte haft en enda dipp. Det går ju bara frammåt.

Nu har äntligen alla broddarna åkt av. Finns väl en o annan snöhög kvar men de behöver hon ju inte kliva i.

då syns vi iaf till helgen. jag groomar som vanligt till NIna. men vi har bara 2 stycken med oss :(

storasyster har busat i hagen en massa. men 04 ska gå 1.30 hela helgen tror jag ..

Leif brukar juh bygga trevlig så 130 är väl igen problem att gå in i tror jag. å känns de bra så klart ni ska ta en till 1.30 å sen i högbo så är de falsterbo kval väl .. hihihihi de gäller att sikta högt :D

min ska iaf få gå 1.20 i högbo.. litet tillägg fast hon inte får vara i tr¨den

Weehoooo...SOLEN!!! Herrejisses...och varmt blev det så in i baljan:D Perfekt väder alltså.

Fixade i ordning Lilly och så gav vi oss av utmed grusvägen. Den är fin så det blev alla gångarter där. Sen bar det av upp på skogsslingan. För att ni ska få se hur mycket snö vi har tog jag lite bilder, dagen till ära...men om vädret håller i sig kommer snön att vara ett minne blott rätt snabbt ;)
24760_386633432765_735617765_3759285_3155662_n.jpg

24760_386633442765_735617765_3759286_5230768_n.jpg

24760_386633457765_735617765_3759287_1846046_n.jpg

24760_386633462765_735617765_3759288_2882011_n.jpg

Underbart o få träffa dig igen, var inte igår.

Jag vet inte hur jag gör med Högbo, funderat på Falun helgen efter då jag tyckte dom hade bättre klasser/upplägg.
Sen får vi se hur mkt pengar jag har å... inte den rikaste precis.
Kostar så mkt o ligga ute på tävlingar.

Något Falsterbo blir de inte, inte ens breeders skulle jag tro.
De kostar mer än de smakar. Däremot ska de finnas nån unghästtävling i stockholmstrakten i sommar som förberedande inför unghäst VM (fast öppen för alla) o tar nog den tävlingen istället isåfall.

Men först Gävle o imorgon ska jag träna lite.
Calle har varit rabiat 2 dagar o bockat o busat som en liten rodeokung.
Igår var de såå nära att han fick av mig, eftersom jag åkte på magsjuka igår morse så var jag inte i bästa kondition på kvällen då jag red:angel:

*kl*

Längtar efter sommaren!

Tyckte A såg lite diffust ojämn ut igår och nu på morgonen när jag släppte ut honom, men vet inte om det är det råkassa underlaget som gör att han inte vågar/kan gå på som vanligt. Eller så kanske han har vrickat sig lite i hagen, de har trampat upp ett antal stigar och håller sig konsekvent till dem = stigarna består av packad snö som de trampar igenom titt som tätt. Och motionsmässigt har vi att välja på en superslaskig ridbana eller ojämn asfalt. På asfalten var ojämnheten så liten att jag kanske inbillade mig, och på banan svårt att se eftersom han, som sagt, inte ville ta i pga underlaget.

Osammanhängande svammel :D Förhoppningsvis oroar jag mig i onödan.

Åh, sommar!
Jag drömde att jag åt jordgubbar inatt, gissa om jag blev nere när jag vaknade..

Jag håller tummarna för att det inte ska vara något med Akilles!

Vi har däremot fått en användbar ridbana!
Den har torkat upp förvånansvärt snabbt i år, ifjol var det fortfarande lerig vid den här tiden.
Så stallägarens man harvade den i fredags och jag och Sixt har utnyttjat den hela helgen.

Tyvärr bara longering, NÅGON tyckte ju inte att hon skulle tömköras en annan dag, utan slet sig och hoppade in i hagen och med hjälp av hagkompisarna hade hon sönder tömmarna..

Idag har vi verkligen superfint vårväder!
Bild005.jpg

Bild025.jpg

Bild033.jpg

Äntligen har hon slutat kämpa emot inspänningen!
Såhär såg det ut för mindre än ett år sen (jäklar vad hon ätit upp sig sen dess!)
P7280001.jpg

kl

åh jag måste skriva, är så himla glad. red en till LB idag och jag vann!!! så himla himla roligt. han var en pärla. inte så stissig innan som vanligt och jätteduktig trots att det var så trångt på framridningen. hans första ärevarv! måste dock öva på halter :)

pappa har filmat: http://www.youtube.com/watch?v=4dTs6AiRBsU

:) :) :) :)

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 071
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
22 559
Senast: Stereo
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Då ska jag försöka sammanfatta vår resa til Norsk Varmblod's Eliteskue lite "kort". (Eller långt... :angel: ) Vi åkte hemifrån i...
Svar
0
· Visningar
1 069
Senast: sorbifolia
·
Övr. Hund Eftersom jag enbart skrivit på hundforumet när det har varit problem (och det har varit mycket problem) med Loppan så tänkte jag att det...
Svar
5
· Visningar
1 262
Senast: TeamLundVer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka