-04'ornas tråd Edition 9

Sv: -04'ornas tråd Edition 9

Det där låter inte kul. Hoppas att det bara är en sträckning eller nåt. Håller en tumme för att det inte är någon fara.

Flurrizen: Ja, det ska väl filmas. Se om vi lyckas med något imorgon. Hoppas att jag inte blir besviken. Det är ju inte alltid det ser ut som det känns. På gott och ont. Lycka till på tävlingen förresten, kul att hon börjar få mer ordning på sig.

Tack vi ska till klinik på tisdag...blä! Ibland undrar man vad man håller på med. Tur jag har min nitton åriga dam som alltid är frisk ...peppar peppar!

Från terrängträningen i går :)

30777587.jpg

Och filmen

http://www.youtube.com/watch?v=-6lpAzus0Xo

Hjälp! Vilkena tur du hade, det kunde ju ha gått hur illa som helt. Hoppas det går bra med provridningen!

Jodå, jag inser nu vilken tur jag hade.. Idag finns det nog ingen del i kroppen som inte gör ont, och då hade jag ändå tur.

Provridningen gick fint, jag longerade henne på morgonen i hopp om att det skulle gå lugnare.
Men hon var pigg som vanligt, hoppade och skuttade.
Ryttaren var lugn och sansad.
Sen skulle dom skritta runt gamla vinterhagen - då brötade det loss ett rådjur ungefär 5 meter bredvid oss (jag gick bredvid).

Jag: Oj då, det här är inte bra..
Sixt: :eek::eek::eek:
Ryttaren: Nämen, ett rådjur! :laugh:

Tur att nån var lugn :angel:

Jag berättade om gårdagens omkullridning och lite andra "roligheter" vi hittat på.
Hon blev inte det minsta avskräckt iallafall! :)

Min pålla har faktiskt lekt ft häst! :angel:

Hoppade lite småhinder för någon vecka sedan, läskigt tyckte matte - kul tyckte Råttan!

79542_1271440526.jpg

35032_1271440558.jpg

Idag fick min tränare rida min skrutta för att försöka få lite kontroll på denna jävla galopp rent ut sagt... Och herre jisses! Så långsamt trodde jag inte hon kunde galoppa, men joho då! Det finns hopp!!

Ny hoppsadel är beställd så snart kommer vi starta igång på riktigt!

Kl

Nu har våran bäbis kommit! Det blev ett litet stoföl :laugh:
Kommer troligtvis att heta Rozalie (e. Roosevelt-Ragazzo-Jaguar)
Pigg och glad, fölningen gick bra.
Flamman tyckte dock att det var en bra idé att halvt sparka sönder boxlåset så att hon kunde skrapa sönder ena bakbenet, mellan dörr och vägg, så att matte fick ta ut veterinären och bli 3500:- fattigare. :grin: (bara för att hennes granne tittade på henne på fel sätt :cool:) Såret såg okey ut dock, bara ytligt som tur är!

12320_397450896720_703326720_429486.jpg

12320_397450981720_703326720_429487.jpg

(finns fler bilder under avel)

Grattis! :bump:

Sicken sötnöt! :love:

Hon ser ju superfin ut!

Daredevil:
Vad blev det för sadel? :)

Willja: Nu ska jag förstöra din glädje om sadeln. En kilpad höjer sadeln bak, och en sadel som behöver höjas bak är oftast för smal. Lägger man då en kilpad flyttas tryckpunkten framåt till manken och musklerna runt om den. Det säger sig självt att det inte är bra.

Jag tycker du ska leta en annan utprovare som är seriös och inte använder olika paddar som hjälpmedel, både för din och din hästs skull. Ni har ju haft problem med rörelser och ridning redan, så förstör det inte ännu mer med en dåligt anpassad sadel. :)

Jag kanske låter hård, men det är för erat eget bästa!

Det blev en Thorowgood T6 Showjumper.... Fick låna en kompis sådan och den låg super :laugh:

Tack!

Dressyrsadeln ligger kanon utan pad. (Utprovaren är hon som har ett gott rykte och som de flesta använder sig av häronkring...) Sen tyckte hon min hoppsadel låg ok, men inte 100%. Jag fick tips om en prestige Versaille istället, men just nu tillåter inte ekonomin det... Jag tror jag får lägga ut hoppsadeln till försäljning och spara lite till så kanske jag kan hitta en begagnad versaille så småningom.

Jag får hoppas att jag sitter kvar i dressyrsadeln vid eventuella rodeoturer...

Okej, tyckte bara att det lät lite väl dumt att en utprovare sa det om en kilpadd.
Vad har du för hoppis nu?

är utprovaren en duktig dressyrryttare? :angel:

Jag har en Svart Versaille som jag vill bli av med.. köpa? :D

Daredevil: Jag spanar efter er på tävlingarna framöver!:bump:

Vilken sötnos! :love:
Bläshästar är ju för söta :D

Tur att allt gick bra (utöver Flammans ben ;))

*knapplånar mig själv*

Vi red ut igår, det var halv storm i Mariestad (inte blev det bättre av att stallet är omringat av stora åkrar).
Sixt imponerade på mig, efter en stund lyssnade hon bra på mig, och bar sig riktigt fint i hörnpasseringarna (jag hittade på en ridbana på en stubbåker).
Galoppen satt jättefint, jag kunde driva på henne utan att hon blev förbannad.

I eftermiddag kommer våran framtida medryttare, då har jag tänkt att filma/fota lite.

Japp. Hon är duktig dressyrryttare:)

Jag behöver en som är 17" och 33 i bommen och tokbillig:) Har du det så köper jag den;)

Nu har jag en Globus Esperanza som är 32 i bommen. Problemet är också att den blir lite för lång på honom, så det kanske kan bidra till att den ligger halvkass trots att den ser bra ut i bomvidd fram...

Kl

Nu har våran bäbis kommit! Det blev ett litet stoföl :laugh:
Kommer troligtvis att heta Rozalie (e. Roosevelt-Ragazzo-Jaguar)
Pigg och glad, fölningen gick bra.
Flamman tyckte dock att det var en bra idé att halvt sparka sönder boxlåset så att hon kunde skrapa sönder ena bakbenet, mellan dörr och vägg, så att matte fick ta ut veterinären och bli 3500:- fattigare. :grin: (bara för att hennes granne tittade på henne på fel sätt :cool:) Såret såg okey ut dock, bara ytligt som tur är!

12320_397450896720_703326720_429486.jpg

12320_397450981720_703326720_429487.jpg

(finns fler bilder under avel)

ÅÅÅÅHHH vilken underbar liten sötnos :love::love:

KL

Fick just besked om att grannarna till stallet ska bygga ridhus i sommar! Shit vad gött!! Nu kan man ju rida inomhus nästa vinter utan att behöva stalla upp på ett tokdyrt stall. Härligt!

det stämmer kalas på min sadel, utom priset. Behöver få lite för den om jag ska kunna köpa nästa hoppsadel. ;)

Kul med ridhus ju!
Då kanske tillochmed jag kan rida dit och hyra. hoppas hoppas. :D

Fast jag fick ju flytta tillbaka till andra sidan stan så du får rida ett par mil i så fall;-)

Härligt med ridhus nära!
Vi väntar på att ridhusbygget ska dra igång här på gården, så vi kan få ett nästa vinter vi med.

Jag har fixat bilder från ridningen i söndags, jag var helt värdelös på att fota, kameran och jag kom definitivt inte överens.
Jag valde en inställning och när jag skulle ta kort så bytte den inställning.. så det blev inte många bilder, och några filmklipp.

Andra gången tjejen rider Sixt, men dom funkar fint ihop och med lite mer träning så..

namnls23.jpg

namnls2.jpg

namnls.jpg

Köttbullsponny :D

namnls4.jpg

Det blev en ofrivillig galopp också, eller ja.. Sixt var nöjd ;)
namnls5.jpg

Och en liten filmsnutt
http://www.youtube.com/watch?v=kUW_eQdk7YI

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 071
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
22 559
Senast: Stereo
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Då ska jag försöka sammanfatta vår resa til Norsk Varmblod's Eliteskue lite "kort". (Eller långt... :angel: ) Vi åkte hemifrån i...
Svar
0
· Visningar
1 069
Senast: sorbifolia
·
Övr. Hund Eftersom jag enbart skrivit på hundforumet när det har varit problem (och det har varit mycket problem) med Loppan så tänkte jag att det...
Svar
5
· Visningar
1 262
Senast: TeamLundVer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka