-04'ornas tråd Edition 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: -04'ornas tråd Edition 8

Klart vi ska hålla koll! Superroligt!

Här går allt på halvfart just nu. Carisma har en månads vila efter att vi var med i semifinalen i 4års championatet och kvalitén så är hon lite mör och förtjänar en vila! Gick inget vidare på något av arrangemangen, men vi var med och tog oss igenom det, det är det som räknas ;)

Lasse får kämpa desto mer nu när Carisma vilar. Han går en körträning och en hoppträning i veckan, och han är så himla duktig, gör alltid sitt bästa :love: Kanske ska försöka komma ut på någon liten lokal hopptävling innan säsongen tar slut.
Han har mognat så himla mycket detta året och håller samman bättre i kroppen och fått kvickare ben, så snart är han som en normal häst :D Fast snubblar över sina egna ben, det gör han än....

*Snabbrapport*

Lastar fröken på hästbussen ikväll vid 18-tiden. Då bär det av norrut ca 80 mil. Det blir övernattning strax norr om Stockholm. Hon har sällskap av unghästen (Raketen). Känns konstigt att det nu blir av...

*kl*

Nu är jag & VR hyffsat igång igen!:laugh: Red lite på ridbanan idag & han skötte sig utmärkt!:love:
Älskar min häst så otroligt mycket! <3

29594230.jpg

29594227.jpg

29594224.jpg

29594223.jpg

Jag har nog missat också.. vad är det för utflykt? Vad är det ni ska göra? :)

Idag har vi skrittat ut, och hej vad det gick fort i skritten! :p
Framåtbjudningen har verkligen kommit nu.
Dock så kom vi inte så långt, inte mer än 6-700 meter innan vi kom ut på ett fält och det kom en bil bakom oss.
Jag hoppade av (det kändes som att utmana ödet att försöka hålla henne i skymning, när hon haft ryttare 7 ggr på ett halvår..)
Men hon var lugn, för ett halvår sedan hade hon exploderat.. :p

PA100004.jpg

Nämen Härnösand av alla ställen, därifrån kommer ju jag :D Vad ska ni hitta på där tro?

kl
Nu börjar det bli ordning på packningen tror jag ... ska i med lite till mat åt calle men sen kan vi börja vår färd söderut.
Till norrköping idag och vidare till flyinge imorgon.
Är det så att någon är på flyinge o tittar så kom gärna fram och hälsa.

Jag hoppas ni håller tummarna för oss och så ska jag om de finns möjlighet rapportera till er under veckan.

Jag har nog missat också.. vad är det för utflykt? Vad är det ni ska göra? :)
Vi flyttar norrut för gott...är less det småländska blötvädret. Behöver lite vinter och stora vildmarker ;)
Nämen Härnösand av alla ställen, därifrån kommer ju jag :D Vad ska ni hitta på där tro?
Bo :D ... och jobba ;)

Lilly gick på transporten jättefint. Även Rocket skötte sig fint. Ringde nyss till chauffören och hon skulle sms:a hur lastningen går där om en stund. Håller tummarna för att båda hästarna sköter sig nu:o

*kl*

hoppträning idag och här kommer lite film. Vi har mycket att jobba med men han kändes ändå väldigt fin idag, frammåt och positiv och tyckte det var jätte kul :p

Vänster varvet är ju vårat svåra varv men galoppen börjar funka bättre och idag var det inga lustiga byten med bak alls :banana:

http://www.youtube.com/user/esjostedt#p/u/3/ejIifmw2GBI

http://www.youtube.com/user/esjostedt#p/u/2/riWH4LurWtk

http://www.youtube.com/user/esjostedt#p/u/1/cZknnoks6lw

http://www.youtube.com/user/esjostedt#p/u/0/Koupw-Fbc30

Ni gör framsteg :laugh: Att han är en maffig bit och du en späd liten varelse kvarstår förstås men det ser mycket jämnare ut än tidigare filmer. (Fastän rumpan är lite lätt ibland =)) Kul! Kanske du ska ha kvar honom..?

Jo just nu känns det som vi är mer överens och det börjar funka, så har tagit bort annonsen, kände innan att jag faktiskt var rädd för honom i mellan åt och det är ju inte meningen. Men tror han har mognat lite och det är inte bara trotsigt hela tiden nu utan han kan faktiskt sammarbeta :banana:

Men det ser ju jättebra ut. Du ska se att du fixar en häst som Dobby. Ni verkar ta er och bli mer samspelta. Hejja på!

Vad det gäller das Dramaqueen Qruella Irish så har hon vråltråkigt. Förutom när jag är ute och går med henne, mamma var inte hemma idag så det blev ingen ridning för jag får inte rida när hon inte är med för Ella är lite busig.

Hon är dock lyckligast i världen när jag pysslar med henne i stallet. Benen verkar bli bättre. Svullnaden på höger minskar och krustorna verkar slutat sprida sig. Kattungarna leker Tarzan i hennes svans och använder hennes ben som klösbräda. En gång hötte hon till med ett bakben. Blev nog lite för många klor tror jag.

Imorgon hoppas jag kunna rida. Jobbigt att gå. Jag blir flåsig av att bara gå 2 km.

BusDobby :D
Det gick ju riktigt bra i slutet! :)

Idag har det varit hoppning på schemat här med, Sixt fick löshoppa.
Jag tycker att det är jättestor skillnad på hennes hoppning nu mot i vintras (på ett positivt sätt).
Hon är smidigare och spänstigare och hon hoppar upp sig bättre, mer rygg.

Hon har knappt hoppat något hinder över 50 cm det senaste halvåret, men idag fick hon prova ett skutt på 1m, trots att hon kom fel så rättade hon sig bra (korsgalopp, rättade sig och upptäckte att hon hade ett halvt galoppsprång kvar till första hindret)

Det blev ett klipp som man får se henne hoppa, resten av filmerna slutar mitt i språnget :angel:

http://www.youtube.com/watch?v=cPC-IGrOH10

Jag måste verkligen få tag i en kamera snart.. jag blir vansinnig på den kassa kvalitén!

Wooow, det där verkade hon ju gilla :laugh: Ska försöka löshoppa Akilles åtminstone en sväng till innan det fryser i marken. Fastän det är med andan i halsen när han springer som en blådåre de första varven och jag bara väntar på att han ska bryta benen :crazy:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 717
Senast: Freazer
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 970
Senast: Squie
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 329
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar