Sv: -04'ornas tråd Edition 8
Jag kan säga att även calle fått en släng av extacyviruset
Nu är inte calle nån som hetsar upp sig i onödan men han har blivit betydligt mera tittig, kan skygga o skutta för saker ute som han gått oberörd förbi sen han var fölunge
idag var jag iväg på dressyrträning för min gamla dressyrtränare som inte sett calle på 4 månader.
När jag skrittade fram ute så var de monster i hagen,gräset vajjade åt fel håll o såna där saker... så löjlig, fast väldigt söt.
Träningen gick sådär.. calle kommer aldrig bli nån dressyrstjärna
Men jag har jobbat mkt med att få honom rund i både trav o galopp, han drar ju gärna ut sin hals o hänger i bettet.
Idag fick jag rida helt tvärtom vad jag gjort sista tiden.. upp med huvet över tygeln och sen få han o trampa igång med bakbenen i galoppen och inte bara dyka.
Calle blev lite lätt förvånad o ville hellre gå i rund framstupa galopp för trots den obefintliga formen vi hade så blev han tvungen o stoppa in bakbenen!
Jag hade klagat över att jag inte fick tillbaka honom, vilket jag inte får på banan.. öka o minska kan han rätt bra men inte i snabba intervaller, typ på en distans, utan de krävs en hel långsida för o göra de i balans
Men Ia tyckte ändå att de hade hänt jättemkt sen sist och att han verkligen kan komma tillbaka o korta ihop sig riktigt bra men int ei den utsträckningen jag vill riktigt än. Så mera träning!
Nu jobbar vi vidare på de här med lite hoppträning till veckan o sen bär de av till skåne nästa söndag.
Har fixat med boxplats halvvägs så han får stanna o sova en natt i norrköping.
Imorgon ska båda hästarna få massage, så får vi se om dom är snea,vinda och stela!