-04'ornas tråd Edition 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: -04'ornas tråd Edition 8

Han är ju bara så söt :love:

Jag själv har varit och tävlat igen med Pärlan i Alingsås i fredags och hoppade 95+1m. Pärlan var jätteduktig, det var andra tävlingen inomhus men så mkt mindre ridhus än i Kungsbacka så det blev trångt för totton därinne och han var ganska spänd i första klassen och hoppade lite kråksprång och travhoppade några språng oxå men han var felfri och dödstrött när vi kom till trailern. Men till andra klassen hade han laddat om rejält och var jättefin och pigg och taggad och hoppade mkt bättre språng så jag var skitnöjd med det :) Han var nolla i andra klassen oxå men med lite mer marginaler än i första kan jag säga :D

Vi har nog ett år kvar tills vi kommer till Q´s nuvarande nivå tippar jag på :p

Jag har inte tränat målmedvetet mot en 120 start i år då han varit så himla försiktig och lätt "fryst" över oxrarna när de blivit lite högre.
Men självförtroendet har tydligen vänt efter en sommar med få hoppträningar o mest småhinder då vi hoppat.
i onsdags hoppade han strålande och då kunde jag inte motstå att prova 120 iaf.

Såna här gånger tänker jag bara.. fatta om han varit ponny, 120 är msv B för D ponny och han leker över det, att hoppa 130 med lite mera rutin och styrka på kontot kommer inte vara några problem som de känns nu.
Helst hade jag iofs sett att han var 1dm högre ;)

*KL*

Suck och pust! Jag är sååå taggad för att komma igång och träna! Bygga upp muskler, kondis och bilda ett "team" av mig och W.
Enligt veterinären brukar de rekommendera 1 veckas vila per feberdag, även om hon kunde tycka att det var något överdrivet.

W hade feber i tre dagar, vilket alltså skulle betyda tre veckors vila... Typiskt nu när det är underbart höstväder att rida i:-P

Jag har försökt NH-träna lite istället och hoppas vi kan få ok ifrån vet. att börja skritta efter en vecka... Var ska jag annars göra av all min inspiration och energi!?

*gnäller mest lite...*

kl
sitter o letar boende i skåne under breedersveckan..
svindyra priser och bokat över allt.

Någon som har något billigt tips på boende nära flyinge?
2 personer

*kl*

skrittsväng idag i storm och regn :cool: men Dobby skötte sig bra förutom när vi skulle förbi ni vet dom där hästätande ensilagebalarna :p fick sitta av och leda förbi min fjanthäst som totalvägrade att flytta sig utan var helt paralyserad. Imorgon blir det hoppning.. hoppas Dobby känns bättre då så vi får lite självförtroende till lördag.

Jag har ingen koll på boenden i närheten, men om ni inte hittar något så kan jag fixa så att ni kan sova här eller på ett ställe i närheten, men det är ca 50min körväg från Flyinge.. (strax söder om Kristianstad)
Billigt eller förmodligen gratis.. men måste kolla upp isåfall!
Jag har ingen boxplats dock, men Calle bor på Flyinge va?

har hittat en camping i Eslöv där de går att hyra stuga för 1500/veckan.
Får nog nästan bli de, om de finns något ledigt.

kl
sitter o letar boende i skåne under breedersveckan..
svindyra priser och bokat över allt.

Någon som har något billigt tips på boende nära flyinge?
2 personer

Vi har en tråd på ft-forumet där vi hjälper varandra med sådant dvs box och boende eftersom det är så dyrt att tävla ändå så antingen kan du rota fram den tråden eller så skapar du en egen på hoppforumet :)

Den var inte så svår att hitta...

http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=734871

Senast ändrad:

*kl*

Idag har vi provat bettlöst för första gången.
Visserligen från marken, när det blåser som det gör idag vill jag inte sitta på henne, inte än :angel:

Hon var superduktig, förstod direkt.
Däremot har hon nog aldrig varit så omatchad :p
P9230024.jpg

Är det en form av hackamore du har satt på?

Hon ser iallafall glad ut.:)

Och så en rapport från sadeldjungeln...

...och enligt djungelns lag så ligger en amerigo där man lagt den. Punkt slut. Inte ens en taggtrådstuggande Ella i värsta form har lyckats rubba en.

:D

(och jag laddar upp jäkligt långsamma filer från dressyrträningen för Sits Hitler).

*kl*

Hoppträning igår... han kändes mycket bättre än i lördags, men fortfarande lite seg och loj. Funderar på om jag ska stryka mig från tävlingen i helgen, känns inte så bra när han inte är ordentligt framme, kanske bättre att träna några veckor till och åka på någon Blåbärs hoppning i närheten sen.

Hon jag tränar för tyckte jag skulle testa att ge Dobby lite havre med, nu får han Hippos Basic och han kanske behöver lite mer energi, får väl testa lite och se om han blir tokig :p

Positivt var väl att galoppfattningarna gick riktigt bra även i vänster varv :banana:

Klockrent och ofelbart, egentligen :D När man får tummen ur och ska GÖRA något så bestämmer sig någon där ovan att sätta käppar i hjulet. Själv hade jag ju bokat in tömkörningstränaren på måndag efter såå många förhinder, om och men. Vad händer? Jo, då är måndag den dag då vet. vill komma och vaccinera + fixa tänderna. Jaha, bara att boka om för tusielfte gången i ordningen.

*kl*
Akilles visade sina bästa Drama King mooooves igår. En timmas uteritt som bestod av: :eek: .... :eek: ..... :eek: ..... :eek: ....

Det började bra, i säkert 5 min. Men varenda människa i byn skulle ut och köra bil/det blåste så att hängmattor kastade sig mellan träden och väderkvarnarna snurrade som galna/bilar stod på fel ställen/det var ytterst suspekta hjulmärken på våran stig/fällda träd/stora illaluktande bajshögar..

Akilles af Pan:
6820ensam_hemma.jpg

Det är ett vanligt ponnyhack.
Däremot så hade jag inget passande träns, så den lösa remmen beror på att nosgrimman är en sån man knäpper loss på varsin sida.

Filmer från dressyrträningen för Sitz Hitler:

Ella är mycket upprörd över att behöva lämna kamraten i stallet men sköter sig nästan hela tiden. Jag har t o m säkerhetsväst för jag är beredd på det värsta.
Nån vajsing är det i vänstergaloppen med bakbenen, om det är någon låsning eller att hon inte är lösgjord. Och så kan gamla sadeln störa en hel del, den gled åt sidorna och även frammåt. (Nåt måste jag ju ha att skylla på eller? :D )

Jag tror ni ska kunna bläddra till vänster för att se alla filmerna.

Tjaa vet inte om det är min dator som inte tycker om photobucket lr om det är nåt annat, krånlgar hursom. Så kunde inte se alla filmerna, men de jag såg
tyckte jag att hon har ändrats till det positiva. :)
Känns hon annorlunda?
Ser inte ut som en hal tvål längre iaf. :D

Hur gick det med sadeln nu då?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 711
Senast: Freazer
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 965
Senast: Squie
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 329
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar