04:ornas tråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04:ornas tråd!

Tusen tack! Jaa, han är min drömhäst! Lika snäll som fin, så jag hoppas hoppas hoppas att han kommer att hålla.. Mina planer med honom är att han ska bli en trevlig allroundhäst, typ LB hopp, LA dressyr och trevlig i skogen, sen är jag fullt nöjd. Han är det raraste som inte har gått i ett par skor, än.. Tyvärr har han blivit solblekt i sommar, och är inte lika vackert svart längre, utan lite ljusbrun svart spräcklig, men fortfarande assöt! Jag hoppas verkligen att han blir så trevlig att rida som han verkar kunna bli. Just nu går han på bete och tänker över de synder som han ännu inte har gjort.. Och i höst ska skorna på fram, kanske även bak, och så ut och skritta och trava för att stärka kroppen. Vad gör ni andra med era just nu?

Jag tror nog den där kan gå högre än LB/LA..
Men så är jag optimist o tycker att alla hästar bör kunna gå LA/LA om dom nu inte har något fel då förståss.

Just nu står mina 4 åringar ute i boxen nybadade och fina för tävlingen imorgon.
Mina har inte gåt tpåordentligt bete än pga torka o dålig tillväxt men så småningom här så kommer även dom få käka gräs men helvila blir d einte först i Juli.

Hihi, joo jag tycker det jag med:angel:
Känns ju lite "knäppt" då den bruna hästen, Nibbe, ändå inte är så liten - han är ändå 163 liksom... :p
tack:)

Jo, han kan säkert gå högre egentligen, men jag är fullt nöjd om vi kör LB och LA, allt över är bonus, jag har blivit fegare med åren och vill inte hoppa så högt längre.. Så jag tar det lugnt med honom, och låter framtiden utvisa vad han har att erbjuda:-)

Lite sommaruppdatering från oss!

Min pojk har verkligen vuxit till sig under betet och han är sååå snygg nu, riktigt maffig och inte alls så smal och tanig som innan.

Igår red vi ut efter 2 veckors vila (ställde av honom då hans framåtbjudning var lika med 0)
Han var helt underbar att rida igår så himla mjuk och fin och dessutom kunde jag hålla om honom med skänklarna och han lyssnade så fint.

Tyvärr hände ett litet missöde på vägen till skogen, vi måste passera en trafikerad väg där folk kör som idioter så jag vägrar rida där utan leder honom och nu hade en bonde släppt ut kossor i hagen bervid vägen så han flippade ut totalt och var precis livrädd för dessa "monster" och eftersom han bara har skor fram så halkade han på asfalten och skrapade upp ett litet sår på kotan.

Men som sagt han är helt underbar att rida!

nu ska min bebis gå o lata sig i hagen i heeela fem veckor. sen är det hårdträning som gäller:D hur lång vila får era i år?

Saga ska inte få någon helvila hon förutom om det blir så att jag inte hinner. Hon har ju vilat i prinvip hela hösten och halva vintern på grund av hältan hon hade så hon har haft sin dos av helvila. Vill ju försöka komma framåt i vår utbildning nu! :)

Iaf så går det jättebra för oss. Har ju inte skrivit på ett tag för jag har haft så dåligt med tid, tror nog att jag skrev sist då hon hade börjat stanna och inte skulle röra på sig för att hon inte lyckades med bockningarna. Nu är det över iallafall. Jag har börjat rida med spö och det var det bästa jag kunde göra, funkar oerhört bra. Behöver bara daska till lite lätt på bogen när hon inte lyssnar och det funkar även väldigt bra när hon ska bocka osv för hon blir så förvånad och går framåt istället för att busa.

Och tömkörningen går toppen, hon blev ju skitarg när jag började kräva av henne att lyssna på mig och inte bara gå runt och dröna men hon slutade ganska fort när hon insåg att det blev bara jobbigare då hon tokade och nu är hon sååååå fin när jag tömkör :banana:

Happy, happy me...

Så nu har vi återigen kommit till stadiet att vi kan trava och det går bra så nu är det inte långt kvar till galoppen :D

kl.
Idag kom första nollan och även ett streck i kvalpapperna :bump::bump:

Började med ett pet i första 1m o han var loj o oengagerad, mest bara lång.
Så jag efteranmälde honom till den andra o satte tryck i honom o då kom nollan.
Så nu är de bara 2 nollor kvar, kommer bilder o filmer så småningom.

jag glömde Q... :blush:
Han gick sin allra första 90 och satte nollan direkt, superduktig :banana:
Mamma var sååå stolt så :D

Van Remo ska få vila ca 6 veckor:) Men efter det ska vi bara lunka ett bra tag, så det blir nästan lite vila det med:D

Grattis!! :banana::banana:

Vi var iväg i tisdags och skulle rida en programridning men det blåste storm så vi hoppade över programridningen och red lektion i stället.. Domaren som jag red för tyckte Toppen var jättefin och trodde att han skulla kunna gå långt. Matte var jättestolt!!:banana::love:

Har nu fått en videokamera av min sambo så nu kommer jag kanske plåga er med videos från var och varannan dag..:p:angel:

Här kommer en film från i tisdags.:idea:

http://www.youtube.com/watch?v=L77YMatQ-iU

Resonerar lika som du. Fröken har ju vilat större delen av vintern, våren och nu två veckor då vi misstänkte ev.fångkänning (som tack och lov visade sig vara ogrundat). Hon får nu gå 4 ggr i veckan varav 2-3 uppsuttet.;)

Bilder från dagen.
Calle 1m
delsbo043.jpg

delsbo046.jpg

Q 90
delsbo005.jpg

delsbo004.jpg

Ja han börjar växa i och få fason på sin kropp.
dock hamnar jag själv på mage vilket jag tror beror mestadels på att han emellanåt tar i från tårna så jag automatiskt viker fram överlivet för o hänga med.

Filmen är på gång nu oxå så då ska ni få se hans fina fina bocksprång :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 135
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 113
Senast: Lady_S
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 106
Senast: Freazer
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 563
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar