04:ornas tråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04:ornas tråd!

kl

Här kommer jag med en uppdatering..:angel:
Såhär ser min 04'a ut nu, fast inte så lågställd som bilden visar.
Han är så fin:love:
19798746.jpg

Kul med westernintresserade i tråden oxå.
Jag som är helt novis på westernsidan.. hur mkt ska dom kunna där som 4 åringar?
finns de spec championat precis som i hopp,dressyr osv?

Kul med westernintresserade i tråden oxå.
Jag som är helt novis på westernsidan.. hur mkt ska dom kunna där som 4 åringar?
finns de spec championat precis som i hopp,dressyr osv?

Tja, det beror helt på ändamålet. I usa går dom två årings futurityn..:crazy:
Jag har tävlat min upputtet sen han var tre med vinster och placeringar, men endå inte stressat på nått sätt.
I sverige finns tre års futurityn och breeders klasser, alltså anslutna hingstars avkommor. T.ex om man ansluter en hingst i år, blir dens 2009 avkommor berättigade att starta breeders klasser.
Sen har vi ju junior klasser, 3-6 år.
Och quarterSM:D

Vad roligt att se era filmer, blir jätteinspirerad att sätta igång min egen, men eftersom han är så vinglig än så får han en vilosommar, och sen kör vi på under hans femte levnadsår med hoppning och dressyr istället. Det får bli skogsmulle av honom i år. Men sen hoppas jag ju såklart.. Det är tur att jag kan rida och tävla lite andra hästar för att stilla min abstinens efter riktig ridning:-)

Grattis! :bump: Superresultat med båda herrarna, vad roligt!
Fina bilder och kul att få se videon! Inget dåligt skutt, han busade till det med där ;)

Han är verkligen jättefin! Kul att se!
(och intressant att höra hur det är på westerntävlingar med unghästar!)

Söt häst! :laugh: ser trevlig ut
Menar du att de tävlas som 2åringar i usa? är det som med travare och galoppörer att de utvecklas tidigare då eller? nollkoll.. :crazy:

nu ska min bebis gå o lata sig i hagen i heeela fem veckor. sen är det hårdträning som gäller:D hur lång vila får era i år?

Vi har ju två st.. ponnyn Twi har gått ganska bra nu ett tag så hon får nog ett par veckors semester i mitten av juli skulle jag tro (beror på hur hon känns) men halvblodet Flamman håller vi på och sätter igång nu, hon har fått vilat tillräckligt, blev lite tunn ett tag så hon fick vila och har vuxit till sig jättebra nu :laugh:

Igår var vi och löshoppade Twi i ridhuset.. första gången på riktigt hindermaterial... Det ligger som högst på 1m. och det var nog max vad hon klarade av för dagen, men nu blir det lite mer hoppning regelbundet, med gymnastikhoppning så vi tränar upp lite styrka och hoppmuskler, sen siktar vi på kvallitets! :laugh:

http://www.youtube.com/watch?v=T-aA4tHJLdg

<KL>

Nu har jag varit på hoppträning nr 2 med Ella. Det gick ganska bra, Ella bjuder på hindren men smet förbi ett par ggr då jag bara åkte med. Räckte att jag började fokusera så hoppade hon.

Sedan när vi övade lite avsaktningar från galopp, (Ella har fått springa lite för fritt i skogen och behöver lära sig att det inte är 220 knyck som gäller vid galopp), och då höll det på att sluta illa. Hon dök vid en av avsakningarna och plöjde flera meter på framknän o nos i ridhussanden och stannade precis vid min lillasyster och hennes två små barn. Tur att hon inte plöjde in i dem!:eek: Lite skrubbsår på knäna klarade hon sig med.
Sedan höll vi avsaktningarna i andra ändan av ridhuset...

Här är lite filmer när vi skuttade. Det är nyttigt med film. Jag ser att jag fortfarande sitter som skjutmigsnälla.

De övriga filmerna ser ni om ni bläddrar.

Har inte följt hela tråden, men även jag har en 04:a...hur går det med era har de kommit in i någon slags "trotsålder" än?

Fellow är riktigt jobbig ibland kan jag säga. Vi har ju tömkört en hel del men nu helt plötsligt av någon anledning så är ju tömmarna livsfarliga :eek: Sadeln som vi haft ett tag (som passar honom) är helt plötsligt läskig att få på sig och det har aldrig varit några problem förräns precis nyligen...men man får väl stå ut och hoppas att den trotsåldern går över snart. För fram tills nyligen har han varit som en liten ängel :angel:

Min 04:a efter Aerline H-Maraton har just fått gå på 1 månades välförtjänt bete. Hon har varit absolut klockren i vår. Jobbats 4 dgr/v varav 2 dgr ute i naturen, en dag hoppning och en dag dressyr (ofta framridning ute) generellt sett. En underbar och positiv häst som nu jobbar i en trevlig form i alla gångarter och hoppat banor upp till 90-100 cm. Ute i naturen går hon fram överallt och vi har hoppat lite små diken och stockar.

Bilder på henne från juni:
21136743.jpg

21136745.jpg

21136746.jpg

21295553.jpg

21295555.jpg

21295585.jpg

21295586.jpg

Längesen man hörde ifrån dig.
Så fin hon har lbivit :) visst har hon vuxit på sig lite..eller är de bara som de ser ut?
planerat nån start med henne ?

Hon är min drömhäst! Så himla fin & rolig att rida! :love:

Hon är ett par cm över 1,60 skulle jag tro. Hon har iaf breddat en hel del i vår. Ger ett ganska maffigt intryck. De som sett henne då J hoppat henne nere på klubben har tippat att hon är ca 1,65 men så hög är hon inte.

Målet i år är ju kvalitets och sen kan det bli ngn liten hopptävling oxå. J tyckte vi skulle starta henne en gång innan kvalites iaf. Dressyr tror jag vi spar till våren. Sitter just inte ner på henne ngt ännu.

*KL*

Vad långt många har kommit med sina pållar! :eek: Jag är nog en sölig en jag...

Jag har en liten Arabtjej som heter Etmoria. e; Arpakshad u;Etiopia

Har haft henne sedan i slutet av februari i år, och hittills har vi kammat hem en rosett i en shettisfälttävlan där hindrerna var max 40cm :rofl:

Har planerat en CR i distansritt nästa år någon gång, och kommer att träna inför den + "vanliga" ridlektioner på ridklubben 1gång/veckan. Då får jag in transportträning där med! :idea:

54549_1213552159.jpg

Senaste bilden på oss! Klicka gärna runt i dagboken om ni är nyfikna, glöm bara inte att kommentera oxå! :D

*kl*

Här kommer lite nya bilder på Saga! (Vi gjorde oss fiiin med vita linder och allt inför fotograferingen! :))

Gick toppen toppen idag när jag red. Inge bus alls och lyssnade väldigt bra! Ni får komma ihåg när ni ser på bilderna att vi ligger långt efter så hon är ju fortfarande strulig med huvudet :)

Här är min älskling! :love:

Saga08061700004.jpg

Saga08061700005.jpg

Saga08061700006.jpg

http://www.youtube.com/watch?v=9JhDl--PilY

Senast ändrad:

Jättefina!:love: tycker att hon är så fin!

Hittade visst en till bild:angel: visserligen ser jag ut som "hej-kom-och-hjälp-mig!" men Van Remo är ju söt:p
21404665.jpg

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 135
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 113
Senast: Lady_S
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 106
Senast: Freazer
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 563
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar