Sv: 04rnas tråd!
Härligt!!!!
Jag är oxå själaglad, sedan ridturen igår. Jag och Tiger har gjort vårat första riktiga galoppombyte
Vi red en kort runda till vår klätterbacke och klättrade för första gången (har mängder med backar på alla turer men denna backen är liksom den backen som vi klättrar intervaller i, dock räckte det gott med en sväng för Tiger
).
Vi har ju övat på galoppfattningarna (helt plötsligt kunde vi inte alls skilja höger från vänster) så de är lite laddade just nu men blir oftare och oftare rätt och de blir lugnare o lugnare igen. Men nu var Tiger pipp, pigg och skuttade iväg. Vägen sluttar lite nedför (jag utnyttjar sådant väldigt mycket för gratissamling osv) och tackvare att vi även övat lite mer böjning/mer ärlig reaktion för innerskänkeln så räcker det nu med att bara lägga intill innerskänkeln och man får ofta en fin bjudning framåt nedåt runt den skänkeln. Så jag la till den och bromsade på yttertygeln och bushästen höll ihop sig helt underbart! Stod rätt högt över iom klätterlädren men behövde inte stötta mer än så. Och rakan slutar i en liten vänstersväng (vi hade höger galopp) så jag tänkte att va f*n, vi testar. Jag vet inte ens hur man gör ett byte så det var enbart på känsla, jag tänkte nog mest och satt om, i luften, typ och han bara bytte! Helt klockrent, direkt på hjälpen
Jag började typ gråta av lycka och klappade honom hela vägen hem. Tiger tyckte han var mycket duktig, hoppas han förstod vad det var som var så bra
Jaja, nu vet jag iaf att han har lika lätt för det som jag trott och känt andra gånger han bytt i svängar o så. Fast precis som det så har han jättelätt för att gå i fel galopp utan minsta balansproblem, så det handlar verkligen om vad jag som förvirrad pilot gör där uppe....
Idag var vi ute med cykeln. Trav o lite galopp i 40 min iprincip i sträck (förutom när vi mötte bilar o gjorde halt). Trav bekommer honom knappt alls längre så det är lagom stärkande att växla med.