Sv: 04rnas tråd!
Jag känner mig helt off, så fort jag lämnar tråden skriver ni ju flera sidor
Iaf, även om jag egoistiskt nog inte kommenterar så mycket så är det jättekul att titta på alla era pållar. Unghästar är bara så underbara
Idag var Tiger på sin andra hoppträning. Vart planerad till onsdag så jag red relativt "hårt" söndag - måndag och så blev den idag ist. Första gången pojken går 3 gånger på raken men han kändes bara fin.
Han är jätteloj på travhinder men så fort vi kommer i galopp vaknar han till. Men vi har hittat en helt underbar tränare som tålmodigt ser till att jag rider ordentligt och väntar ut honom och bitvis glänser även lilla Tiger till
Och han kändes helt underbar på marken idag oxå, tränaren som första gången hade massa anmärkningar på hur han skulle ridas var riktigt nöjd. Tiger verkar trivas mycket bättre med pullargrimma, han slappnade av mycket bättre och vågade komma fram mer till bettet. Nu på slutet stretade han emot bettet endel och det krävdes massor med petnoga ridning och knappt ens det dög, så fort något blev lite fel blev han orolig i munnen och gjorde allt 10 gånger värre. Nu blir bettet med still och han är nöjd som en liten mört
Nu är vi anmälda till en liten connemarahoppning den 12 juli och ska försöka få in en träningshoppning innan dess.
Förresten, hur rider man på kvaliten? Är det något spec program eller vad ingår i själva gångartsdelen? Tiger kommer ju löshoppas eftersom han kommer gå som övervuxen ponny för avelsvärderingens skull.