Sv: 04rnas tråd!
*läge för lite uppdatering*
För 2 veckor sen drygt fann jag puls på fröken, alla fyra. Veterinär kom ut, kunde inte avgöra vad det handlade om men för säkerhetsskull satte vi in Finadyn, köpte en Green Guard och lät henne vila lite. Hon har på intet sätt visat något annat utan har varit fin och rörlig hela tiden. Fann dock en hel del rasp när jag masserade bakbenen och jag behandlade som om det vore skabb.
Skorvet försvann i stort sett helt på ena benet men finns kvar lite på höger bak. Behandlingen fortsätter några veckor till (shamponering med Hexocil 1 gång i veckan, Nylanders varje dag samt kammar ur skorvet varje dag).
I förrgår jobbade jag henne på lina och hon gick hur fint som helst. Red i ca 30 minuter i skogen igår u.a. Idag kom hovis som kunde avskriva alla fångtankar
. Däremot är hon lite öm i sulorna så hon fick nu skor på sig. Efter skoningen fick hon gå på linan lite och hon är möjligen något mer aktiv med bakbenen. Green Guarden har hjälpt, hon är mer smärt nu än tidigare. Ett elände när man har en så lättfödd häst. Klok är hon också. Green Guardens funktion räknade hon ut direkt och efter en timme betade hon bra med den på.
Hon är nu helt redo att jobba ordentligt igen och nu hoppas jag verkligen att hon kan debutera i augusti på D-tävlingarna.