04:ornas tråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04:ornas tråd!

Ja man blr lite stolt som matte när man får höra såna ord från folk som vet vad dom pratar om o som ser så mkt häst.

Btw... hur gick dejten o vad hände med din pojkvän?! för visst hade du en sån förut:p

Ja, Tigers träning blev mer en träning för mig :D Helt kanon med en tränare som är petig med ens sits och ridning, det har jag saknat! Tiger skötte sig bra dock, så länge matte gjorde rätt, vi (jag!) fick endel hemläxa :angel: Måste inse att min lilla bebis faktiskt är stor nu och måste ridas ordentligt, jag är så rädd för allt :o Han ska ridas mer böjd och ridas mer exakt, jag måste bara pränta in det i min kropp. Tur jag har en till 4-åring att öva på nu :D

Hahaha, jag ska snart orka gå till den tråden ;) Nope, ingen pv sedan länge. Däremot kk i typ 4 år...

gjorde aldrig nåt. var som en nallebjörn. go o mysig. :)
inga problem alls.
varför såldes han?

Han blev för stor för skolverksamheten och rör sig så otroligt mycket, det hade helt enkelt blivit för mycket häst för ungarna.

Han mäter idag 168cm, men han växer nog!

Kul att någon vet vem han är!

Lotta

kl

Åh, nu skulle jag vilja ha lite dressyrtävlingar att åka på! :laugh: Twi blir bara finare och finare, poletten har verkligan trillat ner och det är underbart roligt att rida, man får ta och hejda sig själv för att inte kräva för mycket och göra det för svårt...
Men finns det några tävlingar då... nä... inte en enda :cry: de enda som är i närheten är en lokal 5 juli och en klubbis den 6e... och då jobbar jag förståss :(
Jag hade ju planerat att de skulle få vila nu i juli egentligen, men de har vilat rätt mycket av diverse olika anledningar ändå, så nu kommer de att hållas igång båda två och då hade det ju vart kul med tävlingar med...

Det hoppas en hel del i den här tråden och duktiga är ni! men är det nån som startat nån dressyr än?:d

jag startade en dressyr med min överväxta connemara redan i mars..
han skötte sej superfint men fick inge bra betalt. fick dålig kritik oxå.. så de var ingen höjdare.
Men pärlan skötte sej utmärkt.

fick bla kritik för att han måsta gå i högre o mer samlad form..LB:1 liksom.

Kul att han skötte sig :laugh: det är ju mycket det som jag vill ut och testa nu med, hur de uppför sig på bortaplan och miljöträna... :laugh:
Och sen så är det ju trist om man får dålig kritik.. menmen.. du känner ju din häst och vet att han gjorde det bra, även om han inte gick i tillräckligt bra Lb form just då så är ju inte det så konstigt heller, är nog inte så många fyraåringar som gör det, men dommaren måste ju dömma det den ser utan att ta hänsyn till hästens ålder... Men visst bor du upp mot sundsvall nånstans? isf är det inte så vanligt att de kör LC på storhästtävlingarna.. och det är ju lite trist när man har unghäst..
Har du inte planerat in någon fler dressyrtävling då? :bump:

Jag bor nedanför sundsvall, tillhör gävleborgs distrikt så visst finns de en del LC att välja på men jag har alltid tyckt att LC är krångligare än LB..
Iofs är de längesen jag tävlade ordentlig dressyr så programmen kan ha hunnit ändra sig.

De blir säkert nån mer dressyr längre fram här i höst.
Men de är hoppningen jag brinner för o vill lägga pengar på ;)
Mamma däremot kan tänka sej o starta nån dressyrtävling o hon har utmanat en annan mamma som tävlar sin dotters urväxta ponny bland hästar :D

*läge för lite uppdatering*

För 2 veckor sen drygt fann jag puls på fröken, alla fyra. Veterinär kom ut, kunde inte avgöra vad det handlade om men för säkerhetsskull satte vi in Finadyn, köpte en Green Guard och lät henne vila lite. Hon har på intet sätt visat något annat utan har varit fin och rörlig hela tiden. Fann dock en hel del rasp när jag masserade bakbenen och jag behandlade som om det vore skabb.

Skorvet försvann i stort sett helt på ena benet men finns kvar lite på höger bak. Behandlingen fortsätter några veckor till (shamponering med Hexocil 1 gång i veckan, Nylanders varje dag samt kammar ur skorvet varje dag).

I förrgår jobbade jag henne på lina och hon gick hur fint som helst. Red i ca 30 minuter i skogen igår u.a. Idag kom hovis som kunde avskriva alla fångtankar:bow:. Däremot är hon lite öm i sulorna så hon fick nu skor på sig. Efter skoningen fick hon gå på linan lite och hon är möjligen något mer aktiv med bakbenen. Green Guarden har hjälpt, hon är mer smärt nu än tidigare. Ett elände när man har en så lättfödd häst. Klok är hon också. Green Guardens funktion räknade hon ut direkt och efter en timme betade hon bra med den på.

Hon är nu helt redo att jobba ordentligt igen och nu hoppas jag verkligen att hon kan debutera i augusti på D-tävlingarna.;)

Det hoppas en hel del i den här tråden och duktiga är ni! men är det nån som startat nån dressyr än?:d

Jag har startat min i dressyr en träningstävling i början på mars, där det gick superbra! Första gången på bortaplan och i nytt ridhus och allt! Fick snälla poäng och kände mig sugen på fler tävlingar!

Så blev det en lokal start i början på april, med godkänt resultat!
Har ridit LC:2 båda gångerna och jag får hålla med om att det är ett krångligt program, så nästa gång satsar jag nog på en LB:1, eller liknande...

Sedan har jag lagt krutet på att hoppa in honom och satsat på körningen mycket, men mer dressyr blir det absolut under hösten!
Just nu går han på bete!

Nu är Van Remo för första gången skodd runt om, han var så duktig, ska bli skönt att slippa trasiga hovar!

Tog en sista liten skrittur idag, så nu har både han & jag officiellt sommarlov!:D

The Gang: Jag, Van Remo & min andra häst:D (det syns vem som är störst iaf:angel: )
21277861.jpg

21277862.jpg

Två till, bara för att han är så söt: :D
21277860.jpg

21277859.jpg

haha, höjdrädd som jag är så tänker jag tvärtom ;) alla pengar till dressyren! fast jag har faktiskt varit med på pay and jump 50cm :p kanske blir det nån fler lite längre fram :angel:

Men jag tycker iaf att LC programmen har blivit mycket bättre sedan de gjorde om dem i år, tidigare var det mest transportsträckor och då föredrog jag med att rida LB, men nu är de mer anpassade för unghästar vilket jag tycker är jättebra :laugh: så nu fattas det bara lite tävlingar så man kan få testa "på riktigt"
Kul att din mamma är sugen på att tävla lite dressyr då iaf! :laugh: du får rapportera hur det går för dem med!

Vad kul att det gick så bra! :laugh: Var det nya Lc:2 som du red då? Jag tycker om de nya Lc programmen :d det händer lite mer i dem än i de gamla... men Lb:1 är ju okey den med och inte speciellt mycket svårare.. och om ni fick så bra på LC i våras så kanske din kuse har blivit tillräckligt stark för att gå LB redan nu :laugh: Det är inte min dam (ingen av de 2..) kan inte rida i balans på en 10 meters volt i trav än.. :p men det kommer nog snart får vi hoppas

Din häst är helt sjukt stor :D blir ännu mer uppenbart brevid en annan häst ;)
Men söt :laugh:

Gud så skönt att det inte blev någon fång av det hela! :laugh: måste kännas bra nu att kunna sätta igång igen ordentligt, håller tummarna att allt går som det ska nu! :laugh:

Idag har jag och Twlight varit i ridhuset och ridit igenom LC:2an :laugh: det var sjukt varmt och kvavt i ridhuset, men efter att ha öppnat alla dörrar blev det lite bättre iaf...
Det är första gången jag rider programmet och jag hade väl inte direkt pluggat in det så noga, så jag rider lite fel väg i skritten vilket resulterar i sen galopp.. men skitsamma.. (bokstäverna sitter inte heller rätt, de är för 20*60 banan egentligen)
Men jag tycker att hon var duktig, vi har ju bara knatat runt i skogen de senaste månaderna ;)

vi blev fångade på film :laugh:
http://www.youtube.com/watch?v=n7jCQ7eMSRU

Vad roligt med mammorna :D

Jag försöker tvinga upp min mamma på Tiger igen för han behöver en liten genomridning :o Alla hästar jag sitter och kämpar med går alltid så mycket bättre efter att hon har ridit, även om hon bara ridit rakt ut i skogen en liten sväng :love:

Ja, det var nya LC2 jag red. Gillar inte det i början när man vänder snett igenom och ska skritta 3-4steg på medellinjen sen trav och sen likadant åt andra hållet, känns väldigt hattigt och orytmiskt, men det är väl för att man sitter på en unghäst och inte har allt färdigt till 100 än :o

Sen vill jag ha mer galopp, för det är min hästs styrka :d;)

Såg fint ut på din filmsnutt!

Tack :laugh:

Hehe ja det är ju lite olika beroende på vem man sitter på :p Men egentligen är det ju bra, för det tvingar en att tragla på med de där övergångarna som är så viktiga, och jobbiga ;) jag tror att det är därför som de har lagt in dem på det där sättet, bara för att det är så viktigt att man börjar tränar på det tidigt i utbildningen..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 135
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 113
Senast: Lady_S
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 106
Senast: Freazer
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 563
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar