04:ornas tråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04:ornas tråd!

Fotat lite exteriörbilder på bebishästen idag.:) Han förstod dock inte riktig vad det var som matte menade - han ville mkt hellre titta på matte, än att vara helt i profil:p

Van Remo
21053717.jpg

21054002.jpg

21053836.jpg

Det är för övrigt dax för Van Remos sommarlov nu - så nu är det endast små skritturer som gäller. Men han tycker verkligen att livet leker & han bara ääälskar att gå ute på sommarbete!:laugh:
//Jonni

knapp

Här är då jag - världens sämsta hästägare. Känner mig så usel men kan inte göra något annat! Är så jävla rädd för att han ska springa över mig igen. Han är så oberäknelig, helt fylld av energi. Det har väl blivit lite bättre nu när det är varmt men ändå...
Att borsta gör varken till eller från, han har rullat sig så mycket i sanden att allt verkar bli värre av borstande. Jag får kasta mig åt sidan när jag tar ut honom ur hagen och kasta på grinden när han ska in igen :crazy:

Känner mig så sjukt elak men jag litar inte alls på honom just nu. På tisdag åker jag bort en vecka och efter det får nog ett beslut fattas. Det här går verkligen inte :crazy:

Jag tycker inte alls att du ska känna dig dålig! Vissa hästar mår helt enkelt inte bra av att vila. Det verkar som att Hazze är en av dessa. Min förr förra ponny fick jag utskrivet lugnande av veterinären i pulverform. Fick ge henne det innan någon form av hantering var möjlig. Svårt att gå på promenad med en häst som är helt j*vla galen:devil:

Vilket beslut du än tar så tror jag att du kommer att göra rätt, det är bara du som kan känna det. Men är han sådär rastlös redan nu och vad jag förstod så var väl prognosen för framtiden inte alltför god när det gällde att bli fullgod ridhäst igen? Så vet jag vad jag hade valt iaf. Du måste ju tänka på din egen säkerhet också.

Jag svamla en massa, men lycka till med allt iaf!

kan man rida någon typ "kvalite" med en d-ponny (sv ridponny)?

Nu när Van Remos hovar har trasat sönder går det inte att rida, så vi ägnar oss åt att ta mer kort:D
Blir ju inte direkt bra bilder, men han blänker i alla fall:p

STOOORA Van Remo, min pappa är ca 190 cm lång & ändå ser bebishästen gigantisk ut :angel: :p
21077686.jpg

21077726.jpg

21077674.jpg

Tycker inte du är en dålig ryttare.
Att han rullar sej är fullt normalt för en häst som går ute o behöver skydd mot insekter o broms.

Jag har ju inte bara 4 åringar utan även en gammelmärr och en 1+2 åring och dom går då i hagen på dagarna, i stallet på nätterna och inte lider dom av att vi inte borstar dom.
Så länge han får mat o vatten så är du en bra ägare.
Är han dessutom väldigt livlig och oberäknelig skulle jag ta de äskra före de osäkra.
Tänk på att hansprungit över dig en gång.

Tycker inte heller att du är nån dålig ryttare, absolut inte! Och som sagt, så kommer du säkerligen att fatta "rätt" beslut.

= Kramar =

La ut bilder men om ni inte ser dom så lägger ja ut några från pixbox istället :laugh:
21119176.jpg

21118824.jpg

21118825.jpg

21118826.jpg

Helt galet sött sto :)
e: Aerline H u: Rayona (Ragazzo- Condor M)

Måste uppdatera om Tiger oxå :D

Han ligger visst i hårdträning nån gång när jag inte är hemma... Vi var och hoppade terräng igår lördag och han var helt SUPER!! Det var andra gången han hoppade på fasta hinder, förra gången var ju lite småstockar några få språng i somras. Sedan dess har jag inte hoppat honom uppsuttet nånting. Han är ju inte ens inhoppad på banhinder än.

Men han gick rakt på allting! Gravar, små banor, målade hinder i vinkel, hela coffin stock-grav-stock, och i princip hela tiden var han helt säker med alla benen och galoppsprången :love: Dessutom tyckte han det var kul och gjorde små busgrejer då och då, trots värmen som han oftast har ganska ont av. Och han verkade inte bli trött mer än "i benen" så konditionen var bättre än väntat :) Och så jäkla ridbar han är! :love: Hur lätt som helst att svänga runt, rida mot hinder, öka, bromsa osv. Pigg o glad men helt lugn och lyssnar hela tiden :)

Filmade i princip allt men har ingen sladd till datorn...

Dessutom så är han så änglasnäll min lilla prins! Vi är ute o tömkör typ 1 gång i veckan nu i ca 2 h. Men i torsdags gick jag vilse, vi hittade en ny väg som var framkomlig pga torkan (sankt annars). Så vi kom ut på en massa andra vägar och klockand bärjade krypa mot 22 och vi skulle upp tidigt på tävling dagen efter så jag fick lite bråttom. Sprang en bit bredvid honom men sen kom en jättebacke. Då skuttade jag helt sonika upp bakom gjorden och lätt honom galoppera upp, med mig hängandes i manen/runt halsen, skitkul tyckte Tiger :D Sen visade han upp värsta visningstraven när jag sprang bredvid och hängde i gjorden på ett fält på väg hem. Han slår aldig över i galopp när jag springer bredvid så utan tycker det är askul att sträcka ut med riktigt stora steg :D

Dessutom har jag nu blivit så lat så jag tömkör i grimma. Märktes ingen skillnad alls. Inte ens när vi båda blev skiträdda (jag skrämde upp honom stackaren) när det var massa djur i skogen och det började bli mörkt gjorde han minsta ansats till att dra i grimman :love:

Imorgon ska vi ringa tränaren igen och hoppas han har tid i veckan för lite banhoppning :bump:

ja den avr verkligen galet söt, vilken fin teckning:D

Connemara: vad duktig du o tiger är :D
Har inte varit ut på terrängen än men jag misstänker att lille gulan gillar de.

*kl*

Var ett tag sedan jag skrev här, bjuder på ett par bilder från idag när Akilles blev släppt på "för-bete". Till helgen sker det riktiga betessläppet :laugh:

21142289.jpg

21142280.jpg

21142292.jpg

ja den avr verkligen galet söt, vilken fin teckning:D

Connemara: vad duktig du o tiger är :D
Har inte varit ut på terrängen än men jag misstänker att lille gulan gillar de.

Det gör han säkert :)

Ringde tränaren idag och han hinner nog på onsdag :bump: Då ska vi se om det ligger några bommar kvar när vi vart framme :D

I kväll ska jag o mamma rida ut en sväng ihop på ett "vuxenställe". Inte särskilt långt eg men vissa vägar, inkl denna, har blivit "inte unghästvägar" pga avstånd. Men nu är det dags att testa gränserna, de är så fina vägar där!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 135
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 113
Senast: Lady_S
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 106
Senast: Freazer
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 563
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar