04:ornas tråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04:ornas tråd!

Ja vi har fått köpa in hö i år och fortsätter de såhär så blir de lika nästa år.
I vanliga fall klarar vi oss på de vi tar själv, nu har iofs jag haft en extra häst hemma så de gör sitt till.
Dock har vi tur att vi har släkting som tar hö varje år men inte har några djur så han säljer allt. Så där kan vi tjinga på men de blir ju ändå dyrt.

KL

Liten snabbrapport bara:

Vi galopperar!! :bump:

Var på kurs för MH i för en dryg vecka sedan, och blev "brutalt tvingad" att fatta galopp. Sedan har vi gjort det 3 gånger på egen hand i ridhuset.:laugh:

Elvira verkar lika förvånad varje gång, men det går väldigt bra i alla fall.

Vi ska slå vårat hö imorgon eller övermorgon :eek: Känns helt galet. Men låter vi det stå längre så kommer det att torka bort, så man får ta det lilla där e nu. Räddas det som räddas kan.
Vårt hö är högt som bara den, men väldigt glest och torrt.....
Jajja, vi får väl se hur det blir.... Börjar det inte regna sen, så tror jag vi kan hälsa 2a skörden godbye :(

Tråkigt med fångkänningar :(
Fast vilken tur att du känner din häst så väl,
så du kollade upp det snabbt.

Hej hopp alla.

Får nog tyvärr meddela att det inte blir mycket mer inlägg i den här tråden för min del. Jag vet inte när det blir men lilla Hazze kommer att få somna in, antagligen innan dessa 6 veckorna är över. Återbesök är onödigt, han är riktigt dålig i hoven och rymmer ur sjukhagen varje dag nästan och springer en massa. :(

Får se hur det blir i framtiden med ny häst eller så, men just nu vill jag inte ens gå ut och borsta på honom, har redan börjat distansera mig från honom...

-kl mig själv-

Så här bra har Lasse det nu! :love:

Var och tittade till honom idag, då stod han mitt i solen
och päste med gräs i munnen och lade av en riktig gräsrap
när jag kom nära :rofl:

Bilderna är från i lördags då vi släppte på bete:
IMG_0683.jpg

IMG_0696.jpg

IMG_0697.jpg

IMG_0684.jpg

IMG_0688.jpg

Inte så bra kvalité på bilderna men sommarkänslan infinner sig till 100%

jösses vad med gräs.. här är de verkligen skitdåligt med gräs.
Nu hotar dessutom bränder o jävlar om dom kommer hit.

Finns inget att skörda här än.. 1 dm liksom.. funkar inte.
Andra skörd tar vi aldrig så vi väntar ett tag till o hoppas på lite regn.

Åh ni har gräs :( Jag börjar snart gråta här. Alla slår hö och är jättedeprimerade. Våra hästar äter hö frukost, lunch, middag och kväll :eek: Vanligtvis äter de knappt något kilo på kvällen, spec inte Tiger. Han slänger sig över höet varje gång det bjuds :( Det finns inte ett grönt strå i vår sommarhage.

Btw Sass, du bor ju i Åstorp! Dit ska jag o Tiger o lulla runt en sväng den 12 juli. Då får jag väl passa på att beta honom efteråt :D

Kan ju uppdatera om Tiger så tråden inte blir helt deprimerad.

I går så var vi på NH-kurs och tränaren verkade väldigt vettig. Är sugen på att träna lite privat för honom, både från marken och från ryggen med enbart grimma o rep. Med "dressyrridning" fast just med bara grimma o rep. Tiger var en stjärna genom hela kursen :love:

Såg en sådan underbar film igår så jag blev ännu mer inspirerad, http://www.horsefeelings.nl/html/home.htm Film i högerspalten. Så vill jag oxå leka med min häst!

Idag så kollade vi upp honom hos vet o tandis. Nema problema. Frisk som en mört! Lite vassa kanter (10 mån sedan sist) men inte farligt och han har tappat/fått alla tänder utom det fyra i framkanten :) Dvs han har tappat hela 4 tänder själv den lille grisen :D Förra gången fick ju tandis dra ut massa mjölkisar som inte ville lossna helt.

Så nu hoppas jag hopptränaren ska få hem sin jäkla son så han kan hjälpa honom med hästar o jordbruk så han hinner ha lite inhoppning för oss. Han hann inte denna veckan iaf.

Ja, har vi gräs kvar vid det laget så kan jag allt bjuda på några strån :D

Ska komma och titta på dig, vårt stall ligger bara 50m från anläggningen :bump:

Tråkigt med fångkänningar :(
Fast vilken tur att du känner din häst så väl,
så du kollade upp det snabbt.
Ja, den där magkänslan har jag största respekt för...tack och lov! Hästen mår prima och kommer att börja få jobba igång lite nu igen efter medicineringen.
Hej hopp alla.

Får nog tyvärr meddela att det inte blir mycket mer inlägg i den här tråden för min del. Jag vet inte när det blir men lilla Hazze kommer att få somna in, antagligen innan dessa 6 veckorna är över. Återbesök är onödigt, han är riktigt dålig i hoven och rymmer ur sjukhagen varje dag nästan och springer en massa. :(

Får se hur det blir i framtiden med ny häst eller så, men just nu vill jag inte ens gå ut och borsta på honom, har redan börjat distansera mig från honom...
Är så ledsen för din skull!:(...

Egentligen vill jag säga att ingen ska tycka synd om mig. Det är ju faktiskt Hazze det är synd om... Han som går och har ont.

Han är rent av farlig nu för tiden dessutom, vågar knappt vara med honom av rädsla för att bli översprungen igen. Igår gick han lös efter mig in i sjukhagen (som är i ett gräshörn av paddocken) men när jag satte för grinden såg han helt vild ut och spejade efter bästa stället att galoppera igenom :crazy: Så det var bara att låta honom gå i paddocken igen... Han är helt oberäknelig, uttråkad och vild. Stackarn :( Åker på 1 veckas semester om en vecka och tänkte ta ett beslut när jag kommer hem.

Och jag känner mig jätteleak men jag vill ha häst igen, har jag kommit fram till. Livet är så jävla obetydelsefullt utan häst, frågar är bara hur lång tid det tar innan man kan fästa sig vid en igen =/

Senast ändrad:

Beklagar verkligen:cry::cry:

Jag skaffade ny häst ganska snart efter att jag tagit bort min gammelgubbe, som du skriver så känns livet utan mening utan. Folk runtomkring tyckte jag var galen, dom tyckte att jag skulle göra roliga saker för pengarna som jag skulle få över nu när jag inte hade häst.. Men jag klarade inte det, har ju alltdid haft ett mål med min ridning och nu kände jag att det inte fanns något att se fram emot längre.

Så jag tycker du gör rätt i att skaffa en ny, det hjälpte i alla fall mig att komma över sorgen och förlusten. Även om den nya inte ersätter den "gamla" så har man ändå ett nytt liv att ta hand om och forma. Jag fäste mig fort vid den nya hästen, tyvärr gick det inte så bra med den heller utan jag fick lämna tillbaka den efter en månad. Men min nya lilla pojke älskar jag, han är en helt annan individ än min gamla och det finns plats för dom båda i mitt hjärta!:love::love:

Usch, är verkligen jätte, jätte ledsen för din och hasses skull. Superjobbigt... :cry:

Skickar en stor tröstkram

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 135
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 113
Senast: Lady_S
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 106
Senast: Freazer
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 563
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ny sits