04:ornas tråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04:ornas tråd!

Även till Verona;

Japp bara rätt över! Eller ja, rätt på. Sen minns jag inte vad som hände :cool: Nu har det gått så lång tid så nässlorna känns inte så mycket i pannan, däremot börjar jag nu känna av smällen i huvudet :crazy: Hoppas det går över till imorn!

*Uppdaterar igen*

Igår invigde vi syrrans ridbana. Hon var lite spänd och stel i början, mycket beroende på att hon var upprörd över att syrran hämtat sin häst från hagen tidigare och lämnat Lilly ensam...hemska ting:eek:. Hon lossnade efter en stunds skritt och trav och banan kändes perfekt. Då tänkte jag att när hon nu gick så fint i traven så kunde det ju vara läge att träna lite fattningar. Hon ligger ju lite efter de flesta här efter den långa konvalecensen... Jisses, Amalia vilken resa jag fick...full rodeo i första, andra och tredje fattningen...men sen fick vi till nåt som liknade mer åt galopphållet iallafall *suckar*. Ett under att jag inte föll av:o...bytte varv och gjorde samma sak och rodeon upprepade sig :smirk:...men även där fick vi till en bättre galopp efter lite jobbande. Så, vi har lite att träna på, min fröken och jag:cool:

Fortfarande ingen hälta...oerhört tacksam:bow:

Ridit i ridhuset idag för andra gången & guud så bra det gick! :laugh: Van Remo var finare än nånsin! Han var sååå framåt & lätt, galoppen finns det inte ord för! - nästan en fotölj!:) Men vi måste bestämt ta & träna lite mer på galoppfattningar, han vill gärna spriiinga in i galoppen:D

Som sagt så var han väldigt framåt - inte lika "seg" som han har vart hemma i vår paddock den senaste tiden, hmm va kan det bero på?...

Här kommer några bilder från förra veckan! :D

20741067.jpg

20741064.jpg

20741065.jpg

20741066.jpg

20741068.jpg

Kommentera gärna! :laugh:

kl.
Nu är de min tur o ha skadad häst, mamma ska vara ledig en vecka så vi skulle träna ordentligt nu.
Så ikväll skulle vi börja..hämtar hästarna från hagen o calle har blod på ena frambenet..sparkad av sin gula vän.
Dock inte halt eller öm men lite svullen o ett sår.
så de var bara att göra rent och strunta i träningen. Skrittade en sväng o sen fick han gå i beteshagen medan jag trimmade boven i dramat..Q :D
Fick hoppa lite o träna galoppfattningar.

räknar med att calle ska vara igång i normal träning om 3-4 dagar.

*kl*

Vilken härlig upplevelse jag haft ikväll...:love:

Skulle tömköra Saga och bestämde mig innan för att vara stenhård om hon började bråka. Började tömköra och hon började tramsa när hon skulle trava men jag tillät det inte punkt slut och tillslut gick hon som en dröm! :love: Första gången jag har fått till det riktigt när vi tömkört och hon arbetade fiiiint i traven i bra fart:love:

Såg härligt ut! Längtar tills vi ska börja skutta!!

*KL*

Idag är jag supernöjd!! :banana:

Red ut med en kompis och Saga var jätte duktig! Först knorrade hon som vanligt men sen gick det bra och vi gick till och med över ett dike som jag aldrig trodde vi skulle komma över! :eek: Hihi... Saga tycker ju att det är så besvärligt att gå nerför så jag trodde hon skulle dra på en brall mitt i diket men det gick kanon och sen travade vi uppför en lång backe. Matte nöööjd :love:

Idag skulle jag & Van Remo ta en kort höger- och vänstergalopp på fältet. Haha, trodde jag ja, Van Remo skulle då inte ha vänstergalopp - som jag har upptäckt, inte är hans starka sida. Men visst, efter ett par försök så gick det. Men det blir till att träna vänstergalopp nu framöver:D
20795059.jpg

20795060.jpg

20795061.jpg

Kl

Aprilia var på sin första lokala tävling igår. 100cm.
blev en rosett o skötte sig helt kalas.
kändes trött på framhoppningen, men inte så konstigt. för tungt satan var det. gick i det sen. å jäklar vad man fick ta i för att komma frammåt.
så helt förståeligt att många hästar var slut när de kom in på banan. :crazy:

iaf, hoppade bara 4 språng. 2 på räcket o 2 på oxern. tyckte de räckte så att hon skulle orka hela banan med. vilket dock inte var något problem.
kändes superfin i munnen o mjuka fina språng gjorde hon.
matte är super nöjd alltså.::D

japp. tänkt att kvala henne. ska försöka få ihop 2 rundor till, sen vila o sen får vi se hur hon känns i kroppen å så.. :)

hehe, joo. jag vet..:angel: vi jobbar på den. :D
dock växer hon av luft. :eek:

ja de är inte lätt när dom växer av luft.
de problemet har inte jag , dock har jag en 5 åring som är åt andra hållet, matar o matar men de händer inte så mkt.

vi (jag o calle) ska väl försöka börja kvala snart vi oxå.
Han är fortfarande lite svullen i benet efter sparken men inte varit halt så vi skrittar just nu.

nä inte direkt. det värsta är att jag har även ett fullblod som är svårfödd,:grin: o en gammling som är mittemellan. vill ha alla i samma hage med. men vi jobbar på det. :)

ja, vad skönt att det inte blev nåt värre. men den andra då? inget kvalande med honom.. för visst har du två? :confused:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 135
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 113
Senast: Lady_S
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 106
Senast: Freazer
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 563
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar