Sv: 04rnas tråd!
Hrm, njuta sa du? Ska berätta vad som har hänt idag...
Gick upp vid nio och upptäckte att Hazze smitit ut och gick i hagen med Casper. Så jag gick och betade honom lite utanför hagen tills pappa satt upp en ny sjukhage i skuggan.
Sen satte vi Hazze där, stod och diskuterade lite. Sen, utan förvarning och från stillastående, så spränger Hazze staketet - rätt över mig!
Hann inte göra något, minns inte heller något. Rullade ca 6 meter bort, slog i huvudet nånstans på vägen. Hazze i full galopp över hagen och mitt huvud bara sprängde så jag trodde det gick sönder. Upptäckte snabbt att jag dessutom gnidits in i brännässlor över hela kroppen, slagit upp knäna och något var fel med min ena tumme... När vi skulle kolla var jag hade stannat så hittade vi kniven där - ja just det, kniven jag haft i handen hela tiden för vi höll ju på med staketet
Och sen lite berg som stack upp ur marken ca 50 cm från där jag slog i huvudet i brännässlorna...
Så kom för en stund sen hem från 4 timmar på akuten. Hjärnskakning, extrem nackspärr/nacksmärtor och om tummen inte blir bättre på en vecka ska ny röntgen göras för tydligen kan man inte alltid se sprickor direkt.
Har aldrig varit så här groggy, illamående, borta och snurrig förr. Kunde inte mitt hemnummer, skakade och somnade hela tiden i undersökningsrummet..
Det gick iaf bra med Hazze. Det första jag gjorde var att fånga in honom, in i box + Casper i sin box, sen Hazze i sjukhagen vid stallet och Casper i stora sommarhagen med andra hästarna. Sedan dess har Hazze varit lugn, så antar att det är där han kommer att få stå även om det är en sjukt tråkig hage utan skugga... Yay us!