Sv: 04rnas tråd!
*kl*
Tänk att man kan bli så förälskad i en häst som jag är
den här hästen är något utöver det vanliga och jag menar inte bara hans talang för hoppning utan för att han är otroligt klok.
Visst han kan busa och tjura som alla hästar men han är så klok på något sätt han läser av människor direkt och han tar tillsägelser direkt.
Idag tex så var jag ute och gick med honom och han har lite bekymmer med trafiken på den vägen, bilar bryr han sig inte om men latsbilar och traktorer med släp tycker han är lite läskigt och han vill alltid kunna se fordonet som närmar sig honom. Detta innebar tyvärr idag att han tvär vände när vi gick på vägen och jag hann inte uppfatta detta utan fick hans hov på min fot samtidigt som han knuffade omkull mig och jag hamnade under honom
jag såg hovarna närma sig mitt ansikte för att sekunden innan den skulle träffa mig vika undan på något konstigt akrobatiskt sätt.
När jag reste mig skakig upp så stod han blixtstilla trots att det kom en stor trakor förbi (igen) och resten av vägen gick han jätte lugn och lydigt. Vi gick upp till ridbanan och jag satte upp på honom och han var helt ljuvlig att rida helt plötsligt hade jag stöd i handen och han lyssnade 100 % på mig
Detta var första ridpasset där jag kände att jag verkligen hade honom under kontroll för de andra gångerna har han varit lite vinglig och krullat ihop sig så fort man tagit i honom.
På något sätt så kändes det som om han fattade vad som hade hänt där på vägen och vad som kunnat hända och han skärpte sig så pass ändå. Många hästar i denna situvation hade dragit direkt och dessutom säkerligen trampat på mig.
Så det var min lilla kärleks förklarning till min underbara häst