04:ornas tråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04:ornas tråd!

Tränat NH idag. Gick superbra, idag släppte det verkligen! Han hoppade t.o.m. löst efter mig, vilket han tyckte var skitkul! =)
Sen begav vi oss ut i skogen en stund, visst lockade det gröna gräset mellanåt, men för det mesta var han uppmärksam & följde glatt efter. =)
Bildbomb:
20472127.jpg

20472129.jpg

20472130.jpg

20472131.jpg

20472132.jpg

20474874.jpg

20475260.jpg

20475261.jpg

Tack så jättemkt!:laugh: Jaa, det känns verkligen jättekul, han är en intelligent häst & fattar saker & ting förvånansvärt snabbt.:)

Ojoj, här var det dött! Njuter alla av fint väder? jag ska iväg nu och tönköra Tussan lite iaf hade jag tänkt, behövs verkligen, blir alldeles för sällan, i den här takten blir hon aldrig inkörd! Uppdaterar sen!

Ja mina uppdateringar är inte så roliga ;) Kan bara skriva om minskad svullnad, häst på bättringsvägen från simpel hälta, han är snäll, söt och underbar ;) Men har funderat på att trickträna tills han är frisk. Vet bara inte vilket trick än...

kl.
Idag fyller Q 4 år..grattis till honom :bump::D
Mamma och jag har varit ut med honom o 5 åringen i skogen, regnar dock idag .
I morgon packar jag in båda två , calle o Q, och åker o provar sadlar igen.
Dels ska hoppsadeln ja köpte i nov åt calle kollas om den ska breddas och sen ska även Q få prova lite sadlar så vi vet på ett ungefä rvad han bör ha sen när vi letar på beg. marknaden.
Sen ska även en dressyrsadel provas ut och jag hoppas att jag kan hitta någon som båda kan ha... kan man ha sån tur?!

På fredag ska calle till kliniken o göra en grundundersökning och kolla tänder.

Men då går det framåt ju, och det är ju positivt! Positiva nyheter är alltid är alltid bra!
Grattis Q, hoppas det finns sadlar som passar, är ju ett fissel det där med sadlar. Jag grämer mig inför den dagen då jag ska leta sadel..

Tömkörde Tuss idag hos tränaren, och han kom ut o tittade. Tussan kändes trevlig och lyssande fint (större delen av tiden) på små fina tömtag. Tränaren tog över och gjorde lite öppna, men han tyckte hon hänger sig i bettet. Det är inget jag upplever så jag inte gör så avancerade övningar, jag kör på halvslak töm så att hon inte ska ha nåt att hänga i. Men det klart, vid inlärning av öppna kanske det är svårt att göra det på lång töm.. jag var iaf nöjd med hästen, hon är såå fin nu. Har alltid en fin-period på våren, pälsen är alldeles kolsvart innan den solbleks.. I augusti då riksutställningen går är oftast inte fullt så fin.. Och vet ni? Hon har växt en cm! Numera 169, kanske spräcker hon 170 cm gränsen i sommar?

Hihi, vi får hålla tummarna 170-sprängningen då;):p

Idag har jag & Van Remo repat lite av NH-träningen som vi tränade på senast. Han var superduktig & allert. Han va iof lite seg i början när vi skulle göra join up, men med en "chock-rörelse" så gick det super sen.:laugh:
Vi gick upp & tränade lite i skogen & inte en enda gång försökte han norpa åt sig gräs! *stolt matte*. Fast sen va jag dum & lät honom äta gräs en stund & efter det ville han ju gärna äta lite mer:p

Lite bilder, tyvärr tog batteriet i kameran slut när vi var uppe & lekte & sprang i skogen...
Halt:
20510171.jpg

Håller på att göra halt:
20510172.jpg

Lyckliga:
20510173.jpg

Bebis & jag i skogsgläntan:
20510174.jpg

Förresten så har Van Remo fått ett ganska stort sår på (innesidan av)benet, det är inte djupt & han har inte ont när man trycker på det, plus att han inte är halt, peppar peppar... men tråkigt ändå

Senast ändrad:

Åh jag hatar när hästar ska beta när man håller på med dem. Låter aldrig mina beta om jag håller i dem eller kräver uppmärksamhet, som vid löslongering.
Hazze gjorde det när han kom men har slutat nu. Om han ska beta på stallbacken får han gå helt lös, vid andra situationer tycker jag inte han behöver äta alls för då är vi ju på ridtur/promenad liksom. Låt inte din beta om du försöker träna på att få honom att sluta! Det ger ju bara dubbla signaler.

Tror jag ska träna på att få honom att komma till mig idag, läste lite om Tobbe Larsson och blev inspirerad på nytt, har en film med honom hemma nånstans...

Hihi, näe jag har upptäckte det idag:angel: :p Men grejen var den att vi hade tränat klart så jag tänkte att han kunde få äta lite efter träningspasset, men det var ju tydligen inte så smart:p så det blir till att "träna bort" det nu nästa gång...:)

Jag har minsann roliga nyheter att komma med!
Carisma har fått en bäbis :love:
Han kom 13/5 kl 23.00 på kvällen och ska heta Compassion.
På bilderna är han 14 timmar gammal.
IMG_0917.jpg

IMG_0915.jpg

IMG_0913.jpg

IMG_0842-1.jpg

En bonusbild på den mycket stolta mamman som tar sin uppgift på största allvar :love:
IMG_0878.jpg

Hela bilder riktigt lyser av hur stolt hon är över sin unge...som är hur grann som helst!!! Grattis!:banana:

För övrigt kan jag uppdatera om Lilly. Hon har nyligen blivit genomgången av hovslagaren. Han, liksom jag, är förvånade över att hon inte blir halt...hur konstigt det än nu låter...Hon jobbas vidare varannan dag. Igår fick hon prova på svår kuperad terräng, över surdiken, trampade genom lömsk stormmark och gick på knölig grusväg. Inte att hon visar det minsta lilla orenhet, icke!...och det är ju jag väldigt tacksam över :bow:

Senast ändrad:

men hur lovely var inte den där :love::love:

Stort grattis till fölisen, tur att de inte blev ett sto, hade jag nästan måsta köpt den ;)
Hur ska du kunna sälja den sen?

Gick allt bra med fölningen?
Vad ljus hon har blivit carissma.

Nu har jag äntligen fått tag på en veterinär, ringde ju i måndags eller om det var tisdags men de har ju inte hört av sig alls.. Så fick tips om en annan vet som skulle va jättebra men han åkte ju självklart inte åt mitt håll. :grin:
Så nu ska de försöka hinna med mig under dagen, känns ju jättekul... *ironi* Dels har jag en tid på sjukan kl 15, dels kommer de bara stressa igenom besöket för att hinna med alla idag. Vet inte ens om de kommer ringa vid 10 som de brukar när de sammanställt alla som ringt under telefontiden, eller om de bara kommer ringa 15 min innan de kommer så får jag snällt rusa hem för att ens hinna vara där samtidigt vetten kommer...

Gud vad jag stör mig på våra veterinärer!! :devil:

Grattis till jättevacker fölis! mamma är oxå superfin! Pussa de båda från mig! Nästa vår hoppas jag på att betäcka så jag oxå kan få en sån liten framigenom..

*uppdaterar* Nu har de ringt tillbaka! Vetten kommer i eftermiddag. Jag är skitnervös :crazy: Med tanke på att han nu varit halt i 2 veckor så har jag inte så mkt hopp kvar...

En bild bjussar jag iaf på, han är ju fortfarande söt som socker iaf :love:
liten3-2.jpg

Hoppas det går bra!

Han är iaf väldigt, väldigt snygg! :love: Tycker det ser ut som att han blivit mycket "äldre" sen du fick han!

Åh, tack! :) Tycker inte alls det är samma häst längre. Han har blivit en riktig häst :love: (Dock har han ju fått en liten kula redan, haha, men vad sjutton ska man göra när han inte kan ridas...)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 135
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 113
Senast: Lady_S
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 106
Senast: Freazer
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 563
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar