Sv: 04rnas tråd!
Idag är ingen bra hästägardag. Jag har fått rejält huvudbry.
Provade att lastträna Ella idag. Visst hon går på transporten om jag går före och drar i repet. Hon vägrar gå in först. Har försökt med att låta henne gå över en plywoodskiva först, stanna o gå över den. Men in i transporten går hon INTE!
Det är inte envishet, hon blir stressad. Hon var svettig när vi slutade. Jag ser det som ett misslyckande även om hon gått in, backat ut på kommando och samma om igen. Det ska gå att lasta en häst utan att gå in först.
När vi har åkt med henne så brukar mamma vara med och stänga dörren och då har jag inte behövt ha henne att gå in själv.
När hon var yngre så har vi gått på transporten utan inredning och hon har snällt följt med. Men nu vill hon inte gärna. Hon beter sig dessutom konstigt när hon ska in, hoppar in med frambenen, nosar uppe i taket och donar.
Hon känner nog att jag blir irriterad och stressad över att det inte fungerar som jag vill. Vi får se imorgon igen. Oftast så brukar det gå bättre dagen därpå när jag fått fundera lite på saken.
Jag är extremt bortskämd då Ellas mamma fick stoppas så hon inte gick inte på fel sida i transporten. Fort skulle det gå, det var ashäftigt att komma ut i vida världen tydligen.
Kunde inte Ella fått den genen?