Sv: 04rnas tråd!
*kl*
Nu har jag pratat med Palle men tyvärr förstod jag typ bara hälften av det han sa på svensk/danskan och dessutom så var han stressad så jag hann inte fråg allt jag ville ha svar på. Ska se om jag kan få hans mailadress och maila honom istället.
Men iaf han tycker att jag kan börja trava honom lite nu men vänta i 6 veckor innan jag börjar med galoppen. Han sa att det går inte att säga hur lång eller kort tid det tar för man får anpassa det till hästen hela tiden och vara mycket lyhörd och backa om man märker att han ömmar eller haltar.
Nu har han ju inte haltat en gång varken före eller efter operationen så skulle han börja halta nu så blir jag hysterisk
Vissa dagar går det troll i...
Idag skulle veterinären komma ut för tandraspning och vaccination. Det blev lite missförstånd mellan mig och vet för jag trodde hon skulle ringa innan hon kom så jag fick stressa ut för att ta in mitt brunstiga sto som vägras fångas när hon är brunstig... så det tog lite tid och jag tänkte att min konvalecent kunde stå kvar ute själv...
Tja det tog 1 min sedan kom även han galopperandes till stallet
han hade hoppat över staketet som är 1.40...
Eftersom stoet var sedmerad så fick de stå inne i boxarna i någon timme innan jag skulle släppa ut dem.
När jag kommer ut för att släppa ut dem så har konvalecenten rymt från sin box och galopperade glatt runt i sommarhagen...
Det possitiva i det hela var ju att han ser oerhört fräsch ut och ingen hälta what so ever.
Så nu har han både hoppat och galopperat...