04:ornas tråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04:ornas tråd!

Förhoppningsvis har han barat trampat lite snett eller sträckt sig lite.

Håller tummarna för att han är bättre i morgon.

oki..
ja..
man ärju inte jätte långbent heller, så därför hon nog inte ser så stor ut..
hon är den grövre typen ju..

men måste säga att det är en riktigt snygg häst du har. :d

Tack!:laugh: joo, jag tycker själv att han är stilig:):p
Hur stor förväntas din vackra donna bli då tror du?:)

Senast ändrad:

Nu slutar vi prata storlekar här. *hötter med fingret*

Hellre liten o rapp än stor o slapp säger jag med lilla Ella 157 cm.:D

*KL*

På tal om storlek så mätte jag min sessa igår, fick det till 166 men då med broddar på så det är väl ngt missvisande.

Mity har vilat i en vecka nu pga att jag varit på semester, longerade i fredags och igår var det dags för första ridturen. hon var superfin:bump: Inte alls galen utan bara lagom pigg, låg och rullade i galopp efter grusvägarna och det kändes kanon :laugh: Ska rida inne idag så möjligtvis kan jag tvinga mammsen att knäppa lite kort:p

Nu ska jag ut och elda i sommarhagen! So long!

Jag hoppas också det! Han är marginellt bättre idag. Går ju i sin vanliga enorma hage nu så han rör på sig hela tiden medan han betar. Gick en kortis och han haltade väldigt lite på väg hem :)

Förresten, min älskling är bara 152 så jag leder nog miniligan ;) Som sagt, hellre liten och rapp!

jag har tippat på 171-172 hela tiden, så jag håller det ett till. ;)
ser inte ut att börja växa något just nu, men det kommer väl lagom till championatet kan jag tro. :P

Ja det förstår jag. Det känns konstigt att släppa så tidigt faktiskt men det var bäst för dom tycker jag. Men jag ska erkänna att man sitter här och tänker på dom där ute i mörkret, hoppas dom har det bra :).

Behöver jag säga att jag saknar honom redan?

kl.

Nu har jag börjat sätta igång min pålla igen. Började lite barbacka men kom på rätt fort att det var lite väl spännande :p Hon är liiiiite pigg!! Så i torsdags var sadelmakaren ut och provade sadlar. Hon kunde bara ha en Albion, resten gled fram, så nu är en sån beställd. Tyvärr så var det 8 veckors leveranstid eftersom att jag vill ha en brun :( Jag har fått låna sadelmakarens svarta några dagar (tills hon behöver den) så att jag kan rida lite iallafall.
Idag red vi ut för första gången utan fölet, vi hade med en annan häst istället som fick vara "spärr" mot åkern som var på ena sidan, annars hade det nog blivit bock-galopp tvärs över den. Hon var hur pigg som helst. Att hon borde ha dålig kondition var inget hon visste om :p

Kul att du redan är igång! Carisma går fortfarande i väntans tider... Numera även på övertid :cool:

-kl-
Igårkväll drog vi till stranden. Bilder från det:
Lasseivattnet.jpg

Lassejag.jpg

Lasse1-3.jpg

Lasseclose-up.jpg

Lasse-1.jpg

Lassejag1.jpg

Mitt lilla hjärta var trött efter turen :love:

Fick även till en video, när vi galopperar längs med havet.
Den snabba bruna är Lasses mamma. sedan kommer Lasse och hans Haflingerkompis Maxi!

Underbara betesbilder på Etan med kompis!
Det ska vara varmt hela veckan så det var nog en bra tidpunkt att släppa på.
Jag släpper Lasse runt 1 juni, jag tror han längtar, det enda som existerar i hans huvud just nu är GRÄS :rofl:

Såg superhärligt ut :love:

Jag fick tidigare idag veta att Hazze igår travade som attans när han vart själv, och även idag sprang han omkring med svansen i vädret. Enligt mamma såg hon inte att han haltade men jag vågar inte tro på det. Hon stod på långt avstånd :p Hoppas på det bästa, nu är han iaf så pass bra att han rör på sig.

Han är iaf mycket lycklig över att gå på bete, de satte ner huvudena direkt vid grinden och brydde sig inte ens om att utforska igår :p

spännande med carissma, uppdatera så fort den väljer att komma ut.
Vilken underbar strand :love:

I helgen tänkte jag knäppa kort på mina två och sen sätta in här.. ett år efter 3 årstestet.
Så då får ni bilder på dom som 3 och 4 åringar :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 136
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 114
Senast: Lady_S
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 108
Senast: Freazer
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 563
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar