Sv: 04rnas tråd!
Svarar mig själv... Hazze har blivit halt
Så jävla tråkigt. Skulle hämta honom i hagen och tyckte han gick himla konstigt. Syntes direkt att höger bak inte riktigt hängde med och han haltade REJÄLT. Ville inte gå hela vägen in...
Ingen feber, inte ont, endast pyttepytte svullen. Kände som fan på senorna, ponnyn slet nästan av djupa böjsenan i hagen för 2-3 år sen och var så rädd att det var samma sak. Men han reagerade inte alls.
Så ringde farbror veterinär, och släppte Hazze i paddocken så länge. Vetten skulle komma efter några timmar så jag gick ut igen. Men då gick han mkt bättre, kunde gå bakom och smacka på så rörde han på sig, stödde mkt mer på benet och stod på det till och från. Så avbokade veterinären, Hazze hade antagligen stått stilla länge i hagen och var stel när jag tog in honom. Han är pigg och lät mig faktiskt kratsa hovarna så han var tvungen att stödja på benet men gjorde det så snällt.
Blir det värre får vet. komma ut men nu får han gå själv i paddocken så han slipper bli trakasserad av kompisarna. Hoppas verkligen det inte är nåt! Det första vetten sa var hovböld (hann bara säga att hästen var halt innan han sa det
), men en i stallet hade sett dem rejsa som galningar i hela hagen (runt 2 ha med endel skog och sten/backar) och efteråt hade han vilat det benet endel, men inte haltat. Så jag röstar för sträckning/vrickning. *håller tummarna* Stackars lille pojken, såg så himla ledsen ut...