04:ornas tråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04:ornas tråd!

Precis min tanke:) han har ju ändå växt 10 cm på 1/2 år, & nu yttligare 1 cm...så det är nog som sagt bara bra.:)

Va kul att du tycker det, vad glad jag blir!:) Jag tycker att han ser lite tanig ut, iaf jämfört med hans höjd, men han kommer såklart att bli maffigare.(för hoppningsvis:p) Näe, men jag fick se en bild på hans bror som oxå är född -04 & den var jättemaffig!, så jag hoppas att Van Remo oxå blir lite så!:)

Näe, ingen kavlite´ var det tänkt här... är inte så mkt för sånt, fast egentligen skulle det vara väldigt kul:)

Senast ändrad:

Slänger in ett litet inlägg såhär innan läggdax: Akilles njuter i vårsolen, ser ut som en träsktroll varje dag efter att ha rullat och gottat sig i leran. På fredag har vi bokat ridhuset för löshoppning, så förhoppningsvis har jag en ny filmsnutt eller två att lägga in därefter!

*knapp*

Kul att läsa om hur olika alla gör :) Jag kom på att Hazze dessutom kommer få en vecka i juni när jag åker på semester.

En liten bild från igår, efter löslongeringen. Han var alldeles vild, bockade och galopperade så fort han kunde :D Alla bilderna finns på Gnägg.

14.jpg

kl.
får se hur mina vilar i sommar. calle kommer iaf få gå lite tävlingar här under våren så han vill säkert ha nån vila innan hösten och kvalitets drar igång.
Q har vilat rätt mkt här då han verkar ha en infektion i kroppen som inte blossar ut. varit trött o lite låg men enligt blodprov så bör den vara över nu så de ska bara tränas upp kondis.

Calle var för övrigt in o hoppadelite igår, jobbade mest bommarpå backen men fick hoppa 3 små studs oxh sen ett räcke med murlådor under och han gjorde de jättebra. tittade inte nånting utan bara skuttar över :)
Lite tjaffsig med munnen är han och jag misstänker att de är vargtänderna som spökar.

*knapplån*

Vi var iväg i måndags igen på löshoppning. Det var en månad sen sist och jösses vad glad han blev när han fick hoppa. Tyvärr så hände det en klumpig grej när vi skulle lasta, han trillade bakåt och skrapade upp sina hasor. Stackars lilleman. Det kanske är dags att skaffa högre transportskydd kanske.

Så nu har han fått vila och läka ihop lite under veckan och såren ser fina ut. Han är pigg och glad iallafall :).

På söndag får jag reda på när han ska åka på bete, ska ringa dom som har betet då och jag tror det blir i mitten på maj. Sen ska han få gå tre månader eller mer där ute.

Usch då. Här är det riktigt grönt på sina ställen nu. Helst hade jag väntat med att släppa tills slutet på maj men vi får väl se hur det blir.

Jag rider lite oregelbundet med min tös, pga att jag har två andra hästar till att hålla igång, så jag skifftar runt på vilka som blir ridna, vissa dagar hinner jag rida två, vissa bara en.
Men jag tror det blir ganska lagom för tösen med lite ridning och lite vila. Hon har i alla fall fått en bra kondis, red en pay and ride i tisdags, hopapde två st 90 cm och hon var inte speciellt trött.
Så nu har jag anmält henne till lite tävlinga i 90 cm i maj månad, ska bli väldigt spännande, och nervös är jag faktiskt.
Målet är championatet, någon kvalitets visning blir det inte, tycker attd et är för långt att åka. Hur länge hennes sommarbete blir vet jag inte heller, så långt har jag inte spanat än!

kl

Kan ju ta o presentera min medryttarhäst Molly (Mon Quintessa. Sto f.04 e. Qalle ue. Mowgli 637).
Otroligt trevlig liten (eller stor tjej kanske jag ska säga. Hon är väl ungefär 170 hög) tjej. Ska bli väldigt roligt att se vad det kan bli av henne. Hon ska EV. debutera på tävlingsbanan i slutet av maj, sen blir det någon tävling till innan 4års i sept :)

Åhh så fiiin:love: Kanske lite partiskt eftersom jag är superkär i min Qalle tjej(finns bilder och film tidigare i tråden)!!:bump::banana:

Nu är vi tre "Qalle-ryttare" i denna tråd! Kul:laugh:

Ska du vara med i kvalitéts?

Lite snabb i tangenterna, det står ju att du skall medverka i kvalitéts...Sorry:p

Åhh så fiiin:love: Kanske lite partiskt eftersom jag är superkär i min Qalle tjej(finns bilder och film tidigare i tråden)!!:bump::banana:

Nu är vi tre "Qalle-ryttare" i denna tråd! Kul:laugh:

Ska du vara med i kvalitéts?

Lite snabb i tangenterna, det står ju att du skall medverka i kvalitéts...Sorry:p

Jag såg din tjej! Svarade i din tråd också ;) Hon såg verkligen skittrevlig ut på filmerna! Molly har inte riktigt kommit så långt i sin utbildning, men hon är på god väg!

Hennes ägare skall rida kvaliteten i Umeå. Jag kanske hänger med som hästskötare. Får se :)

*Delvis KL*

Spännande att se hur det går för alla "Qallisar" på 4-års iaf :laugh:

Alla får ha det så himla bra för nu lämnar jag kalla norrland för kokande Krakow där det ska bli uppemot 20 grader i veckan:banana: Överlämnar min vilding i händerna på min kära moster. *Amen amen* hoppas gud är med henne;):angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 137
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 114
Senast: Lady_S
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 108
Senast: Freazer
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 563
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar