04:ornas tråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04:ornas tråd!

Hoppas damen fortsätter vara ohalt nu då! Och inte ska du känna dig som en skurk för att hästen har vart ensam! Min gick ensam i hagen(förra året) från sommarbetet fram till feb, då bytte jag stall, där hon fick stå heelt själv, utan nån annan häst i närheten, i princip till betesdax igen. Gick ingen nöd på henne, men vi fick väldigt bra kontakt! Finns fördelar o nackdelar m allt!

Jag hoppas verkligen att hältorna inte ska återkomma stup i ett. Den här gången kom det efter att hon bara gått i hagen och det förvånade mig väldigt fast å andra sidan hade hon stökat runt rätt mycket just då...så hon kan ju ha trampat lite snett.

Jag har nog lite dåligt samvete även om jag inte kunde göra nåt åt det just då, när jag delade på hästarna. Vill ju inte ha henne betäckt p.g.a. benproblemen + att hingsten är en korsning. Därför hade jag inte nåt annat val då, att dela på dom och låna hem en shettis-04, hingst. Nu går min fröken dock med min 07:as mor så allt är frid och fröjd:D

Ingen NH idag, utan jag & Van Remo gav oss ut i sommarhagarna & tog en välförtjänt vårgalopp! Såå härligt!:love:
Van Remo & min andra häst:
19939966.jpg

Van Remo hälsar på stallets nya häst:
(Van Remo ser gigantisk ut, då är ändå den svarta hästen närmre 170:angel:)
19939967.jpg

// Hälsningar Jonni

åååhh,... gad vad underbart med så sommrigt! här är det snötäckt paddok ännu, så rida där är bara å glömma... suck.. han ser finfin ut hästen=)

jösses så grönt ni har.

Calle har idag gjort sin andra blåbärshoppning och fick hoppa 60 denna gång oxå.
ville att han skulle ha lägre än tävlingen förra helgen, får inte vara svårt jämt.
Ävenom man upplever de lite svårare när de är 40 bana..man sitter liksom på en häst som är stor som ssilja line. :cool:

Iaf så verkar herrn ha förstått vad de hela handlar om, var bjöd på fram ordentligt och hade inga som helst problem att kliva (ja han kliver över, känns som galoppbommar) 60 cm felfritt.
duktig calle.

Nu måste jag säga att Hazze liten är dyyyr :love: Han har varit så duktig senaste dagarna!

Igår var vi ute i två timmar, mest skritt iof. Var en massa nytt, red igenom en mindre by och först var han lite överspänd men ju mer han fick röra på sig desto mer la det sig. Sen travade vi ~1 km, då brydde han sig inte om något alls (i början var några ensilagebalar livsfarliga - under traven sprang vi förbi flera utan att han ens kikade på dem) utan lullade på med halvlånga tyglar utan att öka :)

Mötte 3 chopprar, en lätt MC, massor av bilar, en bil med värsta vajeranordningen på släp - men inget bekom honom särskilt. Kikade på kossor också (krävdes mycket övertalning men sen var han riktigt intresserad av dem). En mentalt krävande ridtur, och det var så härligt att äntligen få komma ut en längre sväng, i solen dessutom :love:

Man kan ju undra om fröken är så bra för sig själv, egentligen...:crazy:.

Hon har varit ohalt sen sist. Red henne igår på ridbanan i skritt med mycket förflyttningar. Oerhört lyhörd och fin men med så mycket attityd...kändes som att sitta på en nitroglycerindunk, ungefär...kul, inte:grin:

Sen var det dags att släppa ihop damerna helt. Dom har gått intill varandra sen igår då jag körde dit min tjej. Syrrans häst är lite svår mot nykomlingar så hon måste få snacka med dom över ett staket i början...

Hagen innehåller både slätmark och skog med lite mer kuperat underlag. Lilly blev fullkomligt tosig!!! For som en skottspole genom skogspartiet, hoppade...:eek:...genom passagen till slätmarken fram och tillbaka. Gjorde fullkomliga luftskutt rakt upp flera gånger och sen bar det av ner genom skogen igen...:eek:... Ja, är inte hon halt idag, så vet inte jag...har inte hört nåt från syrran än:cool:

Ska dit i eftermiddag sen för att ev. jobba syrrans häst lite...

Haha, tossiga de kan vara! Får hoppas det håller nu då, man ska njuta när hästen leker, inte behöva vara orolig för hälta! Håller tummarna för er :)

Vilken underbar helg det har varit!
Riktigt sommarväder! Har ridit i skogen och bara njutit.

Igår släppte jag Carisma och hennes kompis i en gräshage på anläggningen, tog ett hästtäcke och lade mig att sola lite under tiden de betade! HÄRLIGT att bara ligga i gräset och höra älsklingarna tugga :love:
Fast de blev lite sura när jag fångade in dem igen efter 40 minuter ;) Hoppas det fina vädret håller i sig så det blir mer sommarfeeling!

Imorgon är det banhoppningsträning med Lasse på utebanan :eek: Kan bli spännande!

1208775176-1.jpg

Lägger till en bild från igår, på tjockis prinsessan.
Solljuset blev dock konstigt blått i min mobilkamera :confused: Men,men söt är hon endå!

syns att de närmar sej , har ökat mkt i omfång sen senaste bilden jag såg :)

Går säkert jättebra på uteträningen med Lasse :)

Idag har jag & Van Remo varit ute & klättrat i skogen, mysigt.
19980097.jpg
19980096.jpg

19980093.jpg
19980094.jpg

Lite fotbehandling oxå, Van Remo var jätteduktig. Sen var det gräs som gällde för hela slanten.
19980098.jpg

Jisses va grönt ni har fått!! :)

*kl*

Saga har fått miljöträning idag. Flaxat och grejat med en plastpåse på ett spö och pressening över. Ruskade och stökade så mycket jag kunde och det gick så bra så. :love:

*KL*

Igår förvandlades min drake till en prinsessa igen, hon var så himla duktig och framförallt LUGN igår när jag red inne i ridhuset. Brydde sig inte alls om den andra hästen som var därinne:love:

Slänger in några filmklipp med rätt dålig kvalité. Bry er inte alltför mycket om allt flummigt prat:D Fader förstod inte att digitalkameran även spelade in ljud. Angående kommentaren "är hon dyr idag" så berodde den på att jag i förrgår var tokarg på stollan och väste "idag är hon billig" till pappa.:angel: Håll tillgodo:

Galopp: http://s258.photobucket.com/albums/hh269/qalamity/?action=view&current=Qalamity008-2.flv

Försök till travökning: http://s258.photobucket.com/albums/hh269/qalamity/?action=view&current=Qalamity009.flv

http://s258.photobucket.com/albums/hh269/qalamity/?action=view&current=Qalamity010-1.flv

Tack för oss!:banana:

Varför blev inte min Qruella så fin?!:mad:

Det är en riktigt fin häst du har, men det vet du säkert redan.:D Och jag har sett en och annan Qalle-avkomma med gångarter. Han verkar nedärva rörlighet, utom till min då...

/A-K, avundssjuk idag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 139
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 114
Senast: Lady_S
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 108
Senast: Freazer
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 563
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar